CitizenCon 2948 – Keynote

Autor: Scotty_M | Přidáno: 16.10.2018 Kategorie Novinky

Oslava komunitně financovaného herního projektu Star Citizen, proběhla letos 10. října v Austinu, ve státě Texas.

Keynotem (hlavní prezentací) nás provází CEO Cloud Imperium Games „Chris Roberts (dále jen CR)“ a producent Star Citizenu „Tod Pappy“, za knipl se usadí nikdo jiný než náš známý Glen.
– Chris chce letos ukázat aktuální live gameplaye přímo z posledního buildu 3.3. – žádné skripty, žádné ukázky dlouhodobých cílů … příjemná změna.
– … za účelem plynulejšího a „bezproblémovějšího“ zážitku CIG vypnulo v buildu na kterém běží keynote Bind Culling – což je technologie která se stará o synchronizaci postprocesů, vícevláknových výpočtů a entit ve SC, CR sdělil že právě Bind Culling je nyní technologie na které pracují a právě ona způsobuje nejvíce „crashů.“

– Glen se probouzí v ubikaci L19 residence ve městě Lorville na planetě Hurston (průměr 2 000 km, takže 12566370 km2 povrchu) a z police na něho shlíží několik lahváčů a plyšový medvídek. CIG má ve městě „stovky“ takovýchto ubikací, kde se budou hráči probouzet po nalogování do PU – některé budou velmi blízko centra a některé budou na periferii a hráč si musí odchytit veřejnou dopravu, aby se dostal do středu města.


– … po pár minutách ihned vyskočím nadšen ze židle – fungující kávomat! Děkujeme CIG! Vesmírná loď bez fungujícího stroje na kafe by neměla ani vzlétnout : )
– CR chce v pozdějších fázích hry zapojit určitý element přežití, což hráče bude nutit čas o času pít, jíst a dojít si na toaletu – koneckonců Star Citizen má být od prvopočátku Space Simulátor!
– Ve SC nebude mít hráč „kouzelný bezedný inventář“ – může si sebou vzít pouze to co unese. Určité těžší a pokročilejší zbroje umožní hráči na zádech nést 2 primární zbraně a u pasu záložní, plus zásobníky, granáty, oxy a medipeny, Letové obleky tyto vymoženosti nemají. Hráč si bude moci uskladnit věci (nejen zbraně ale jakékoliv předměty) do příslušných prostorů ve své lodi – pokud se tam onen předmět vejde : )


– Glen míří do baru na panáka whiskey a poté za jedním z několika „mission giverů“ na Lorvillu, setká se s Clovusem Darneelyem, jež pracuje pro oddělení rekultivace a likvidace, ten mu zadá úkol nalézt a odevzdat prototyp počítačového systému elektronického logického obvodu TCD-XX, jež přežil pád a leží kdesi v útrobách satelitu. Clovus ho instruuje radou, že pro tuto misi bude zapotřebí si opatřit „multitool“ – multifunkční osobní nástroj … Glen neváhá, přijímá misi a běží rychle chytit vlak. Ještě stihne zavolat svému přítely Scottovy, informuje ho o novém úkolu a požádá ho o pomoc – Scott je nabídkou velice nadšen (což ovšem nemůžeme tvrdit o CR – který během rozhovoru s údivem sleduje retardované grimasy obličeje nově vyvinuté technologie „face over iP“ – která během ukázky zcela nefunguje)

.
– Během ukázky, kdy Glen nakupuje osobní multifunkční nástroj, lze vidět pytlíky na hlavách okolních lidí – NPCčkách. Nejsou módním výstřelkem, nýbrž velice levným kyslíkovým přístrojem (společnost Hurston Dynamics zabývající se výrobou zbraní a munice a mající pod palcem celou planetu kompletně znečistila její ovzduší a skoro vyhubila veškerou faunu a flóru a šetří kde se dá – a respirační přístroje pro horníky v dolech jsou toho příkladem : )
– Lorville má funkční přepravní systém, vše se děje v reálném čase a vlaky skutečně fyzicky jezdí po drahách skrze město a hráči letící nad ním je mohou vidět. Na obrazovkách běží časový odpočet příjezdů vlaků – které ve SC jezdí na čas : ) … pokud hráč zmešká svůj vlak, další jede až za 160 sekund – Chris se opravdu vyžívá v „immersive“ faktoru hry.


– Glen vstupuje do hangáru a nasedá do vesmírné lodi Mustang Beta – což je jeden ze „starter ship“ (levných lodí určených pro hraní sólo a vhodných pro nové hráče, ale také tyto lodě dokážou nabídnout perspektivy i velice zkušeným pilotům mající větší a dražší plavidla).

– Vzlétáme, opouštíme město Lorville a nastavujeme kurz k havarovanému satelitu. Mezitím co letíme nás Tod Pappy informuje, že planeta Hurston (nebo též Stanton I) disponuje 6 biomy:

– poušť
– savana
– acidic (kyselé prostředí)
– pásové doly
– skládka
– znečištěné pobřeží


– Glen zanedlouho doletí k havarovanému satelitu a bezpečně dosedá poblíž. Mezitím co náš pilot hledá vstup, Chris vysvětluje, že v této fázi hry oheň ještě nezpůsobuje hráči zranění, ale že to je samozřejmě v plánu a nejen to, oheň spotřebovává k hoření kyslík a Star Citizen má již funkční systém přetlakových komor. To znamená, že pokud vám v lodi vypukne nečekaně požár, velice rychle vám spotřebuje drahocenný kyslík (o jehož výrobu se starají lodní systémy), lze ho samozřejmě krizově uhasit dekompresí zasažené oblasti – vypuštěním atmosféry ven do kosmu, nebo pokud to není možné – lze hermeticky uzavřít příslušnou oblast a počkat až oheň spotřebuje veškerý kyslík.

– Glen úspěšně vyleze na ztroskotaný satelit, ale neúspěchem končí jeho pokus přeskočit proláklinu mezi dvěma kusy a končí zraněn v troskách. Druhý pokus se stejným výsledkem bohužel končí již těžkým zraněním nohou a Glen si nestíhá píchnout dávku anestetik a zahanben před celým sálem umírá na vykrvácení. Probouzí se opět na začátku představení ve své ubikaci. Tod Pappy navrhne použít příkaz „go to“ a Chris souhlasí – což je cheat jež Glena teleportuje opět k satelitu a Glen konečně do třetice úspěšně přeskakuje osudovou díru!

– Vytahujeme z útrob satelitu elektronické logické obvody a vizuálně kontrolujeme, zda technický popis koresponduje s označením, pro které nás poslal Clovus Darneely – což je označení „TCD-XX“ Bohužel ani jeden z nich nenese toto označení.

– Chris komentuje, že se k místu havárie nejspíše někdo dostal dříve před Glenem a prototyp vzal / ukradl. (Glen totiž není členem společnosti Hurston Dynamics, které s největší pravděpodobností patří onen satelit, a tudíž zlodějem zde jsou jak Glenovi souputníci, tak i samotný Glen).

– Lezeme dál do útrob satelitu a nacházíme řídící jednotku, „multitoolem“ si řežeme cestu skrze bezpečnostní zámek a rebootujeme CPU. Satelit provádí trackování svého prototypu a posílá Glenovy jeho souřadnice.

– Cestou zpět k naší lodi, se nečekaně ozve střelba a přicházíme o náš Mustang. Je to nepřátelský Cutlass! Přistává poblíž našeho vraku a ven se hrnou žoldáci. Glen vytahuje svůj rail gun a s vervou mstí svůj zničený majetek. Je ovšem v početní nevýhodě …. ne na dlouho.

– Prílétá Scott se svou novou lodí „Anvil Valkyrie“ – což je těžká výsadková a podpůrná loď a čistí s pomocí rotačních kulometů oblast od žoldáků, kterým posléze také zničí jejich loď.

– Valkyrie posléze dosedá nedaleko na louku a Glen se shledává se Scottem, proběhne rychlý zdrávas a po odpoutání míříme na rychlý briefing s žoldáky, kde bychom si měli převzít onen prototyp. Společnost nám bude dělat Scott v roli řidiče jeho bugyny vybavené otočným těžkým kulometem (Cyclone TR) – kam zasedneme my, a strážného anděla nám shůry obstará nejmenovaný pilot výsadkové lodi Valkyrie.

– V 71. minutě záznamu přichází nejholywoodštější scéna celého přenosu, kdy Glen a Scott vyskakují za letu bugynou ven z nákladového prostoru a ve stylu Rychle a Zběsile dopadají do prachu na zem do právě probíhajícího boje mezi naším strážným andělem a žoldáky místního výzkumného těžebního dolu, … myslím že dnes jsme neočekávaná návštěva. Následující minuty se můžeme kochat zběsilou akcí ze vzduchu i na zemi, kdy úspěšně snižujeme početní stavy bezpečnostních jednotek na povrchu až k číslu nula.

– Bojiště se posléze přesouvá do útrob dolu, kde můžeme shlédnout ranní fáze krytí a reakce umělé inteligence. Konečně nacházíme a krademe ukradený logický obvod, vizuálně kontrolujeme jeho označení a přesouváme se zpět do Scottovy výsadkové lodě. S vidinou úspěšně odvedené práce letíme zpět do města Lorville, kde dosedáme pobliž hranic. (Lorville je hustě zalidněná oblast a místní bezpečností složky nedovolují nekontrolované přelety nad městem. Jejich porušení by mělo za následek rychlou odezvu reakčního týmu.

– Glen se přesouvá Scottovou bugynou rychle za brany města a Chris informuje diváky, že Lorville má určité možnosti jak dovnitř i ven propašovat kontraband. Jedná se o málo kontrolované boční vchody, údržbářské šachty apod. a je pouze na hráčích, jak se dokážou ve městě zorientovat a využít všech jeho možností. Glen doručuje „balíček“ do místního trezoru, kam hráči budou vkládat podobné drobnější předměty z misí, a ihned mu je připsána peněžitá odměna na jeho bankovní účet.

– Rychle běžíme chytit vlak což se nám podaří vysloveně na vteřiny (Chris nedočkavě povzbuzuje Glena k rychlému nasednutí – protože zde na perimetru jezdí vlaky pouze každých 5 minut)!

– Nakonec celého představení Glen navštěvuje místního prodejce / pronajímatele vesmírných lodí a zběžně kontroluje ceny. Všichni diváci jdou téměř do mrákot, když zpozorují cenovku 21 429 600 UEC za těžkého vojenského Hammerheada …. nakonec se rozhodne koupit Prospectora, což je jednomístná těžební loď od industriálního výrobce MISC. Chris potvrzuje že s patchem 3.3 možnost pronajmout si / koupit lodě bude všem zpřístupněna.

 

 

Můj celkový dojem z této prezentace byl pozitivní. Očekával jsem sice nové ukázky biomů na planetě MicroTech, či brzké zpracování oblačných měst na plynném obru Crusader, ale zklamán jsem nebyl. Dostalo se nám totiž něčeho zcela nového a myslím i hodnotnějšího – jednotné ucelené ukázky mnoha herních mechanik a nových technologií pracujících pospolu v hratelné a zábavné podobě s ucházejícími počty snímků za sekundu. Právě nové technologie, umožňující streamovat a opět „zahazovat“ již nepotřebné objekty kolem hráče, implementované v měřítku Star Citizen jsou letošním trumfem CitizenConu 2018. Na této technologii CIG pracovalo 18 měsíců a konečně ji dokázali dotáhnout do konce. Chris potvrdil že OCS (Object Container Streaming) byl posledním technologickým oříškem pro úspěšnou optimalizaci singleplayerové části Squadron 42 a již žádný kus technologie nebrání jejímu brzkému dokončení. Jsem rád že se CIG podařilo dokončit tento nelehký inženýrský úkol a že si můžeme tentokrát odkrojit velký kus koláče, jež nám zbývá k plnému spuštění MMO části hry Star Citizen – OCS byl nejspíše jejím největším dílkem!

A samotný záznam můžete zhlédnout zde:

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum