Co si Ben myslí o vašich problémech

Autor: walltar | Přidáno: 10.7.2015 Kategorie Novinky

Mezi zpožděním FPS a minimálním postupem prací na AC za poslední měsíce se pořád zhoršuje situace na oficiálních fórech. Celkem dost lidí prezentovalo spoustu problému od trvalého odložení FP až po komunikaci CIG. Ben se rozhodl napsat reakci k těmto problémům.

Původní thread na RSI fórech najdete zde.


 

Star Marine odložen trvale.

Po FPS článku od Chrise několik webů informovalo o odložení FPS za použití fráze „delayed indefinitely“ což znamená zrušení, nebo pozastavení prací na projektu. Nic takového, jak řekl Ben není pravda.

Děje seto, že Star Marine prostě není připraven na vypuštění, CIG se problém snažilo vyřešit opravou blockerů, což se nepodařilo a při přezkoumání problému bylo rozhodnuto, že řešení spočívá ve přestavbě několika backendových systémů a vyřešení problémů s animacemi.

Na FPS se tak pracuje pořád naplno a vypuštění se očekává v řádu týdnů, bližší datum nám CIG nesdělí, protože se bojí, že po vyřešení těchto problémů se bude stejná situace opakovat. Každopádně nás ujistil, že CIG ví jak současné problémy vyřešit a pracuje na nich.

Star Marine je Call of Duty ve vesmíru.

Podobnost mezi Call of duty a Star Marine spočívá v jedné věci… Obojí jsou FPS hry a to je taky kde podobnost končí.

Ben také ujistil, že FPS není bokem… Je to důležitá součást hry, která je potřebná pro zbytek Star Citizena. SC nebude gigantické FPS, ale tato technologie je prostě potřebná pro planetside, obsazovací operace a podobně.

A FPS ve hře není nic nového (Pohyb po lodích bez boje je součástí SC od úplného začátku, a boj byl přidán jako 3,5M stretchgoal) Chris plánoval FPS boj do pokračování StarLancera. Tehdy mu to bohužel nevyšlo.

CIG tráví příliš mnoho času polishem.

Tohle, prostě není pravda… CIG tráví čas s blockery a ne polishem. A každý kdo hrál Arena Commander na začátku to může potvrdit. Každý modul musí být hratelný, protože jejich cílem je sbírat feedback, ale pořád obsahují spousty bugů a nedodělků, které se odstraní na konci vývoje.

Feature Creep.

Dnes už nejsou nové featury přidávány, jen vidíme, jak jsou ty starší designovány. Právě kvůli tomu aby se feature creep odstranil, byly zrušeny stretchgoaly.

Příliš mnoho času se věnuje koncept prodejům.

Koncept prodeje vyžadují jen velice málo lidských zdrojů a používají většinou talentu lidí mimo firmu. Na začátku konceptování vyžadují celkem velké množství designerské práce, ale tento design je vyžadován také pro základní fungování PU (Jak budou fungovat lovci lidí, jak bude fungovat těžba, jak bude fungovat přeprava pasažérů). Poté na nich pracují umělci, což jsou skoro vždy lidé mimo firmu. Po dokončení konceptů ji dostane technický designér a určí, jak bude loď integrována do hry (určí její velikost, vytvoří její interiéry a podobně). To že máme pravidelné koncept prodeje, znamená, že celá lodní pipeline pracuje v pořádku. To že s prodejem lodí nejsou skoro žádné problémy je spíše způsobeno tím, že je mnohem lehčí odhadnout, jak dlouho trvá vytvořit koncept lodě, než jak dlouho trvá vytvořit herní systém.

Moje loď ještě nelétá.

I přes zvěsti, na lodě jako Caterpillar, Banu Merchantman, Xi’An Scout, Constellation, Retaliator, Orion, Herald, Vanguard, nebo jakékoliv ostatní, se nezapomnělo. Všechny lodě, které byly prodány, a celkem dost těch, které se neprodávaly, jsou zařazené do harmonogramu. Proč mají některé lodě prioritu? Protože CIG nemá neomezené zdroje. A produkce musí rozhodnout jak na lodích pracovat aby byly dokončené, kdy jsou potřeba.

– První jsou lodě, které jsou potřebné k SQ-42

– Další jsou lodě, které jdou do AC 1.0, u kterých už se CIG blíží ke konci. Na Merlinu a Heraldu už se pracuje a další, jako třeba Archimedes, uvidíme později.

– Třetí jsou větší lodě, které nebudou létat až do AC 2.0. Tak jako při původním launchi AC, se AC2.0 bude spouštět s menším množstvím lodí, které ukáží základní funkce systému. Takže bychom na začátek měli očekávat jednu či dvě lodě.

– Ostatní lodě by nedávaly v současném Arena Commanderu smysl, protože se nezaměřují na boj. Takže se mohou objevit v pozdějších modulech, které odhalí těžbu, nebo přepravu nákladu.

Pracuje se jen na asstech pro SQ-42.

I když mnozí pracují na SQ-42, tak to nejsou zdaleka všichni. Ve studiu v Santa Monice je to jen jeden člověk, který pracuje na Heraldu.

Prodeje klesají.

S tímhle si CIG hlavu neláme. Minulý rok byl trend stejný, protože zájem o SC se hodně pojí s tím, jak je vypouštěn nový content.

Kde jsou web featury o kterých se mluvilo dříve?

Org 2.0 a mapa jsou na cestě, ale jako u každé části hry musí se počítat se zdroji a blockery. Turbulent měl dost práce s backendem, se kterým se původně nepočítalo, ať už práce na AC (žebříčky, matchmaking, atd.), nebo změny kvůli daním, které požadovala EU.

Co se mapy týče, tak na ní práce pokračují velmi dobře, největším problémem je dokončení mapy jako takové. Uzamknutí změn, které CIG mohlo ještě do nedávna provádět.

Org 2.0 trvá déle, ale Turbulent zkusí přinést nějaké změny z Org 2.0 dříve. Největším blockerem je, že by v CIG chtěli, aby se všechno více propojilo s PU, než aby zůstali jen u samostatné webové části.

Chris Roberts ztrácí čas natáčením performance capture pro SQ-42.

Tak jako u Wing Commanderu III a IV, tohle bylo vždy v plánu. Produkční proces CIG už funguje tak, že se počítá s několika studii po celém světě, takže Chrisovo režírování neovlivnilo (kromě 10ftC) ostatní práce.

Zaměstnanec X odchází, konec světa!

Fluktuace není dobrá… ale to platí v každém odvětví. Není to konec světa. Nikomu se to nelíbí, ale lidi někdy odejdou (ať už kvůli lepší pozici jinde, nebo osobním problémům) a CIG se daří najímat nové talentované lidi rychleji, než lidé odcházejí.

Nemáme otevřený vývoj.

CIG vidí otevřený vývoj ve sdílení postupu prací na hře a Ben si myslí, že tohle splňují. Každopádně se budou snažit komunikaci ještě zlepšovat podle feedbacku fanoušků.

Co otevřený vývoj neznamená, je že dostaneme každý build, nebo že budeme moci vyzkoušet vše, okamžitě jak se na tom začne pracovat. Backeři pomáhají testovat hru tam, kde to má smysl, tam kde jejich feedback je užitečný. A cokoliv jiného by byla příliš drahá sranda, protože každé vypuštění patche něco stojí.

Pokud si pamatujete poslední velký leak, tak v něm bylo množství materiálu, který jsme neviděli. Většina z toho ale byl content pro SQ-42 a u té chce CIG zachovat překvapení. Naopak nic nebyl content pro AC, který by měl být vypuštěn fanouškům.

CIG nekomunikuje.

Ben si nemyslí, že tohle je pravda, ale zároveň si myslí, že to je výtka, kterou se jim nikdy nepodaří odstranit. Pokud si ale někdo myslí, že vývoj je za neprostupnou zdí, tak se mýlí. ATV, RTV, Měsíční reporty, týdenní Star Marine reporty, články v Jump Pointech, Meet the Devs, Bug Smashers, 10 for… To vše nám dává náhled do vývoje a je to obrovské množství materiálu.

Dalším argumentem je, že CIG sice komunikuje, ale neukazuje… Což je pravda. Příprava videa pro odvysílání zabere velké množství času. I ty nejkratší videa zaberou lidem dobu v řádu hodin. Takže i když se snaží CIG ukázat, co jen mohou, tak musí nechat developerům čas a klid aby mohli pracovat na hře. Každopádně komunitní tým se bude snažit udělat více videí, jako bylo to s ukázkou práce na Starlineru, ale jde taky o to, že někdo musí být ve správný okamžik tam, kde se na něčem zrovna pracuje, což je s několika studii po celém světě těžké.

 


Tak třeba vám tenhle článek pomohl ujasnit některý z vašich problémů. Pokud si chcete přečíst celý post na fórech tak se podívejte zde.

  1. Autor: Micaak | Přidáno: 10.7.2015, 17:32

    Niektoré tie tvrdenia na ktoré reaguje, sú dobre mimo. IMHO márna snaha, niektorým hráčom nikto nikdy nevysvetlí, že taký vývoj proste trvá, ani že najlepšie diela vznikajú pomaly… Aj tak budú mať stále krámy. Hlavne že sa sťažujú, že polka hier vychádza v brutálne zabugovanom a odfláknutom stave, taký prístup by im asi vyhovoval viac 😛

    Každopádne díky za článok.

  2. Autor: SlowlyBitch | Přidáno: 11.7.2015, 13:02

    Díky za překlad….

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum