Design: Rental Equipment Credits

Autor: walltar | Přidáno: 18.2.2015 Kategorie Mechaniky| Novinky

Tak po kratší přestávce jsme si pro vás nachystali další s design článků od CIG. Tentokrát se podíváme na REC systém pro AC, který by měl plnit dvě funkce. Měl by odměňovat hráče za pomoc na testování multiplayer části hry, čímž jim dovolí létat i s loděmi, které sami nevlastní.


Komunita už dlouhou dobu čeká na možnost jak si vydělat na lodě hraním hry a CIG konečně přišlo s prvním nástinem, jak by tento systém měl fungovat. Na rozdíl od Persistent Universe, ve kterém si UEC na lodě vyděláte plněním misí, obchodem, nebo jedním z mnoha dalších způsobů, v AC je tohle celkem problematické. Jednak je potřeba aby systém měl možnost usměrňovat lidi v hraní, protože AC je v současnosti přece jenom modul pro testování letu a boje. REC systém dělá přesně tohle… tím že nákupy nejsou permanentní, nedojde ke stagnaci a hráči budou mít pořád nějaký důvod hrát. Tím že se REC vydělávají jen v multiplayeru, směřuje hráče tam, kde je teď nutné nejvíce testovat a odkud CIG potřebuje nejvíce dat.

Takže nakonec budete mít možnost jak podpořit vývoj, buď utratíte peníze a dostanete loď/vybavení natrvalo, nebo obětujete svůj čas a odměnou vám budou REC, které můžete utratit na půjčení stejného.

Samozřejmě, že podobný systém se asi nebude líbit každému a na oficiálních fórech už vyvolal rozohněnou debatu a Chris už ve dvou postech přidal upřesnění. Jak to co už jsem zmnínil, že se jedná o systém, který odměňuje lidi za testování tam kde je potřeba a že je to systém, který původně nebyl vůbec v plánu a udělali jej na žádosti komunity. Také že AC v současné době je testovací prostředí a všechny prvky, které z něj dělají hru více (Tabulky, různé módy, nebo právě REC systém) jsou tu taky kvůli testování. I tyto věci je totiž potřeba testovat, a tím, že se to udělá dříve, to z dlouhodobého hlediska pomůže celé hře. Takže je důležité, abychom AC nebrali jako hotovou hru.

Také se nás snažil ujistit, že se nesnaží přeměnit SC na Freemium hru s množstvím grindu. REC není od toho, aby rozhodnul o budoucí ekonomice, o cenách zbraní, nebo z SC udělal Korejské MMO. Je to prostě způsob jak lidem umožnit používat i věci bez toho aby utráceli reálné peníze.

Pokud chcete REC i v singleplayeru, tak je možnost že v budoucnu bude potřeba testovat nějaký z nadcházejících scénářů pro AC (mining modul?), ale teď je prostě velice důležité aby hráči hráli hlavně multiplayerové módy. Zároveň je pochopitelné, že nechcete jít do souboje proti 7 Superhornetům, pokud máte jen Auroru, takže se pracuje i na modech, které budou omezené na lodě s podobnou silou, nebo na hráče s podobným skillem, také bude umožněno lidem, aby nebyli zobrazeni ve veřejných leaderboardech. To vše nás ale čeká až po patchi 1.1. Každopádně pokud bude v budoucnu nějaký způsob získat REC v SP, tak pravděpodobně bude oddělen od MP REC, aby se zamezilo farmení a aby se z AC nestal jen souboj Superhornetů.

No, a pokud si myslíte, že AC je jen o soubojích Superhornetů, tak se prý máte podívat na tohle video…


 


Holotable_prototype_weapons_2Co jsou REC?

 

REC, nebo Rental Equipment Credits je virtuální měna, kterou můžete utratit ve VD, nebo mobiGlas obchodě na pronajmutí softwarové licence, nebo vybavení, které použijete v Sim-Podu (v budoucnu budete do AC vstupovat přes Sim Pod ve vašem hangáru). Hráči mohou získat REC pokud jsou úspěšní v Sim-Pod aktivitách – AC, nadcházející FPS modul a tak dále – s dalšími medailemi, které odměňují bonusové REC a opakujícími se pobídkami pro postup.

 

 

Jak získám REC?

 

REC můžete získat hraním ranked multiplayer her v AC, FPS, nebo jakémkoliv dalším simulovaném prostředí. Každá hra odměňuje REC ze společného banku, vítězové dostávají větší část, která je potom rozdělena podle výkonu jednotlivce. V AC to potom vypadá asi takto:

Squadron Battle: REC získáte podle počtu killů plus kill/death ratia pokud je pozitivní, váženo proti rozdílu ticketů.

Murray Cup: REC získáte podle vaší pozice, což je dále znásobeno vzdáleností od světového rekordu (podle lodě), váženo proti osobnímu rekordu (podle lodě).

Capture the Core: REC získáte podle osobního skóre, váženo proti rozdílu skóre.

Hráči také mohou získat bonusové REC díky medailím, které jsou odměňovány za různé milníky – počet killů, počet uhnutí střelám, celkový počet her a podobně. Tyto medaile se počítají přes více her a opakují se, takže hráč udělá pokrok, i když hraje jen pár her.

Aby se předešlo zneužití, tak bank se vztahuje na součet skóre dosažené všemi hráči. Také se mění podle počtu pilotů. Takže bank s 12 000 REC počítaných pro skóre 100 000 odmění jen 9600 REC pokud hráči dosáhnou celkového skóre 80 000. Ta stejná hra rozdělí jen 4800 REC pokud je bude hrát 5 hráčů z 10.

 

 

ScreenShot0030Jak funguje systém vypůjčování?

 

Všechno vybavení se půjčuje na 7 dní reálného času (počítají se jen dny, kdy se zalogujete) což znamená, že vždy dostanete alespoň nějaký čas s lodí. Lodě a zbraně stojí 10% jejich hodnoty v UEC, zaokrouhlené nahoru. Jakmile si vybavení vypůjčíte, můžete si ho na další týden prodloužit s 20% slevou. Prodloužení jde udělat jen na dalších 7 dní dopředu (zbývající čas je viditelný na stránce a ve vašem Simpod holotable).

Příklady:

9-series Longsword: 4 000 UEC, 400 REC (320 REC obnovení)

M4A Laser Cannon: 8 000 UEC, 800 REC (640 REC obnovení)

– Hornet F7C: 140 000 UEC, 14 000 REC (11 200 REC obnovení)

– Redeemer: 250 000 UEC, 25 000 REC (20 000 REC obnovení)

Pro získávání REC také existují širší cíle do budoucna – například bychom chtěli vytvořit komunitní truhlu, do které by šlo přispívat REC, která by po dosažení limitu odměňovala trvalé ceny a gameplay eventy. Takže byste potom měli na výběr mezi novým vybavením a pomoci komunitě k získání něčeho společně…. Měla by to být zajímavá výzva.

 

 

Současný plán vyvážení

 

Průměr, 1 800 REC za hodinu. Je to ale velmi hrubý odhad, skutečná balance se asi velmi změní potom, jak uvidíme, jak hráči využívají systém. Ale cílem zůstává vytvoření systému, který by z půjčování dalšího vybavení udělal zábavu, namísto nemožné otravy.

 

Cena lodě: při 10% F7C stojí 14 000 UEC (7,7 h)

Cena zbraně: při 10% M4A stojí 800 REC (26,6 min)

Cena obnovení: se slevou 20% F7C stojí 11 200 UEC (6,2h)

Vypůjčeno na: 7 dní

Bank (záleží na gamemode): 10k pro Squadron Battle, rozděleno v poměru 70:30

Gamemódy ve kterých můžete získat UEC:

– Squadron Battle

– Battle Royale

– New Horizons Raceway

– Capture the Core

 

 

Můžu používat vypůjčené lodě a výbavu v nerankovaných hrách?

 

Ano, na tohle není žádné omezení.

 

 

Jak utratím REC?

 

Holotable_prototype_ships

REC můžete použít na vypůjčení lodí a vybavení nebo pro simpod unlocky. Můžete to udělat z Voyager Direct, mobiGlas, nebo Simpodu. Jakmile si věc vypůjčíte, můžete si výpůjčku obnovit na další 1 týden se slevou.

Jak se bude systém dále vyvíjet, tak REC také půjde utrácet na odemknutí přídavků pro váš simpod, například pro vizuální změny, různé pozadí pro menu, nebo změny a výzvy pro hraní, jako například handicap, který vás odmění větším počtem REC. Nakonec, REC půjde odložit do komunitní truhly, která po dosažení určitého počtu spustí komunitní event. Komunitní eventy odmění každého hráče, který se připojí v jeho průběhu.

 

 

Přenese se vybavení do Persistent Universe?

 

Ne, vybavení z AC bude dostupné jen ve vašem simpodu. Jakmile bude PU spuštěno, budete mít přístup jen k věcem, které jste si koupili za UEC (nebo jste dostali za odměnu v kampani). Ale předpokládáme, že Arena Commander bude fungovat i po spuštění PU, je to přece jenom hra, hraná v budoucnosti.

 

 

Proč půjčování, namísto permanentních nákupů?

 

Víme, že volba půjčování, namísto permanentních unlocků bude jednou z nejkontroverznějších. Přemýšleli jsme nad různými scénáři nabízejícími jedno, nebo mix obou… a rozhodli jsme, že půjčování je cesta, kterou se chceme vydat. Dále najdete 5 klíčových bodů, které nás vedli k tomuto rozhodnutí.

– Progress v AC by se neměl rovnat progresu v PU. Věříme, že hráči musí vyrazit ven ze svých hangárů, aby skutečně postupovali; systém, který by vás permanentně odměnil za to, že sedíte doma a hrajete simulátor, by z dlouhodobého hlediska neprospěl hře.

– Je to buffer proti exploitům. Čekáme, že hráči najdou bugy, ale díky tomuto systému ovlivní hru jen na kratší dobu.

– Je to první pohled na budoucí cíle balance. Cílem bylo vždy vyvážit snahu a pohodlí – ať už máte čas, nebo peníze, měli byste se bavit. To nám dá dost práce a tohle je nejčasnější verze hry, kdy můžeme začít zjišťovat jak to vlastně bude fungovat.

– Dovoluje nám to řídit testování. Pokud budeme pracovat na nějaké lodi nebo vybavení, můžeme jí dát slevu – což neovlivní ty, co už si ji koupili.

– Zabraňuje stagnaci v alpha verzi. Nemělo by nikdy být možné vyhrát už pre-alpha verzi.

 

 

REC_mobiGlasCo dál?

 

Plánujeme, že budeme REC systém rozšiřovat společně se vším ve hře. Kromě vytvoření systému na feedbacku od hráčů, máme několik dalších systémů pro budoucí patche.

Denní Výzvy

REC můžete vydělat plněním osobních a komunitních výzev. Komunitní výzvy odmění REC na konci dne, pokud byly splněny a odmění všechny hráče, kteří k jejich splnění dopomohli. To nám také pomůže vypíchnout nové featury.

Osobní výzvy

– 10 killů při 50% plynu

– Vyhnout se 10 střelám bez použití protiopatření

– 10x se zmocnit jádra

Komunitní výzvy

– Zničení 3000 Vanduulů v Co-op Swarmu

– Dokončení 500 okruků v Old Vanderval

– 5000 killů

Komunitní truhla

Komunitní truhla akumuluje darované REC dokud nedosáhne 100%, poté aktivuje komunitní event, který je dostupný po nějakou dobu (kterou je možno nastavit individuálně, ale většinou to budou 2 týdny). Komunitní Event je dostupná pro všechny hráče.

Slevy/Bonusy

Slevy na lodě nebo vybavení mohou být použity aby podpořili hráče v jejich využívání. Lodě také mohou dávat bonusy jako další pobídku k jejímu použití.

 

Pokud se vám systém líbí, nebo nelíbí, tak CIG váš feedback na něj jistě uvítá na oficiálních fórech.


Původní článek: Design: Rental Equipment Credits

Chrisova Odpověď na fórech: Rental Equipment Credits (REC)

  1. Autor: Raven | Přidáno: 20.2.2015, 09:28

    Pěkné. pěkné. Chtěl jsem kupovat železo až za rok… snad to vydržím ;).

  2. Autor: Lopez | Přidáno: 20.2.2015, 13:08

    Díky Walltare za další obsáhlý překlad.. A už se těším na Oriona.. 🙂

    Chci se zeptat, odkud se vzala ta poznámka v závorce:
    „Všechno vybavení se půjčuje na 7 dní reálného času (počítají se jen dny, kdy se zalogujete) ..“
    protože v originálním článku jsem to nenašel. Moje angličtina ovšem stojí za prd. Jestli je to ale potvrzené, tak tahle zdánlivá drobnost u mně znamená změnu v přístupu k REC ze na .. 😉 Tedy budu doufat..

    • Autor: walltar | Přidáno: 20.2.2015, 13:10

      V původním článku to není, ale Chris to psal v jednom z postů, které jsem linkoval na konci, takže jsem to tam zrovna přidal aby se to vyjasnilo.

      • Autor: Lopez | Přidáno: 20.2.2015, 13:12

        Díky..!
        PS To je teda rychlost, než opravím hrubku už mám odpověď.. 😀

        • Autor: walltar | Přidáno: 20.2.2015, 13:12

          Mě to chodí na mail… takže když tu někdo napíše komentář, tak o tom hned vím. 😀

    • Autor: Lopez | Přidáno: 20.2.2015, 13:11

      Nějaká autokorektura..? Mělo tam být:
      .. změnu v přístupu k REC ze ´zklamaný´ na ´natěšený´..

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum