FPS update od Chrise

Autor: walltar | Přidáno: 28.6.2015 Kategorie Moduly| Novinky

Čekání na FPS pokračuje. CIG nám slíbilo informace o statutu FPS, a tak se Chris ozval s dalším dopisem. Co je v něm zajímavého se můžete podívat v článku.

Originální dopis najdete zde.


Marine1Na začátku dopisu je také malé info o natáčení SQ-42. Za obsazení by se nemusel stydět ani velký film. Každou scénu snímají 3 kamery pro tváře herců a 50 kamer pro jejich pohyb, což pohání 3D skeny reálných herců. Natáčení trvá déle, než Wing Commander, nebo poslední film, který Chris produkoval, Outlander.

No a teď už k FPS.

 

Jakým problémům čelí tým pracující na FPS?

 

OutLawZkráceně, si CIG nemyslí, že FPS dosahuje standardu, který chtějí pro Star Citizen. Problémy jsou mixem blockerů a problémů s gameplayem. Největším problémem je network backend. Po nějaké době práce se zabudovanými systémy se v CIG rozhodli vytvořit vlastní systém, který pojmenovali Generic Instance Manager (GIM) což znamenalo přepsání jak Matchmakeru, tak Launcheru. Práce probíhají dobře, ale zabírají čas.

GIM se bude starat o všechny SC servery a byl vybudován tak, aby CIG mělo mnohem větší kontrolu nad interním statusem a fungováním každého serveru. GIM nebude ovládat jen instance AC a SM, ale také multiplayer hangáry v Social Modulu a v budoucnu všechny instance servery Persistent Universe. GIM alokuje a recykluje servery mnohem rychleji, než dříve a tak umožňuje rychlejší start her a jejich pokračování bez problémů. Příští týden by měl jít do interního testování.

09Druhou výzvou bylo úplně přepsání matchmaking systému aby se eliminovalo dlouhé čekání při hledání hráčů. Situace, které vyústí v “Match Not Found” už neexistují a každý hráč/skupina nalezne hru mnohem rychleji. Matchmaker také drží přátele po hromadě a přidává je vždy do stejného týmu. Nový matchmaker již byl implementován a nyní prochází interním testováním.

Třetím systémem je vylepšování backend netkódu který se jmenuje “Phoenix” dynamic environments system. Pokaždé když CIG vypustí nový build, tak jsou data, která servery potřebují zkopírována na disky v Google. Tyto disky se dělí na Základní image (OS a pár dalších věcí), logy, data serverů (Kód a objekty). Když je vytvořeno nové prostředí namountují se tyto data do nových Virtuálních přístrojů (VM). Byl vytvořen automatizační kód, který spustí příkazy a nakonfiguruje VM pode typu serveru (Hra, Matchmaking, Skupina, atd.) Když je vytvořen nový07 build který je potřeba nahrát, tak je možno spustit příkaz, který odpojí duplikované Základní image disky a disky s daty serverů (logy se nemažou kvůli opravě chyb) a poté restartuje server s novými duplikovanými disky. Prostředí už poté běží a je připraveno na novou verzi.

Celý proces zabere asi 8 minut. Když je potřeba vzít QA prostředí, které je takto vytvořeno a rozšířit ho na PTU prostředí odešle se příkaz, který v google vyžádá více VM, sestaví duplikátní disky namountuje buildy, projde konfiguračními příkazy, přidá jejich DNS a připojí je k existující infrastruktuře. Tento proces se opakuje pro produkci. Pokaždé když je potřeba rozšířit prostředí zabere to asi 8 až 10 minut.

Výhody tohoto dynamického vytváření a expanze prostředí jsou trojí. Zaprvé, změny konfigurace, špatné nastavení nebo poškozené procesy jsou při znovuvytvoření odstraněny. 14Zadruhé, je jisté, že PTU a Produkce mají stejné prostředí jako QA. Třetí výhodou je rychlost. To vše umožní zrychlit vypouštění test verzí, což znamená více rozličného testování pro QA a Backery.

Tyto nové systémy nahrazují velmi závažná omezení, ale aby tyto systémy správně fungovaly, bude potřeba ještě nějaký čas. Nový systém je spolehlivější a dokáže se vypořádat s větším zatížením.

Na straně gameplaye se pracuje na tom, aby hra odpovídala představě o FPS ve Star Citizenu. Jedním z největších problémů jsou vizuály. Vzhledem k tomu, že hra je řízená animacemi, tak je celkem těžké zajistit, aby vše vypadalo správně. Vyžaduje to více R&D času, než se očekávalo.

Jak se pracuje na těchto problémech, tak FPS tým pracuje na vylepšení obsahu za úvodní specifikace. 03Nové postavy, zbraně a další plánované věci jsou stále přidávány. Animace z motion capture studia se zapracovávají, jak jsou nahrávány. Ostatní lidé pracují na vylepšování map (osvětlení a detaily).

Například Arena Commander byl vypuštěn s velmi hrubým systémem ovládání a debata kolem něj ještě neskončila. Ať už se vám to líbí, nebo ne SM bude vypuštěn se stavu, který alespoň odpovídá budoucí vizi a ne ve stavu v jakém jej šlo vypustit.

 

Co problémy s FPS znamenají pro ostatní projekty?

 

10Vývoj Star Citizena je rozdělený na několik modulů, na kterých se pracuje současně a jen asi 15% vývojářů pracovalo na Star Marine. To znamená, že i když se práce na FPS zdržely, tak práce na ostatních modulech pokračují.

Neznamená to, že zpoždění nemá žádný dopad: Integrace FPS pomůže každé části hry. Ale další dva měsíce práce na FPS nejsou další dva měsíce přidané na vývoji Star Citizena. PU tým v Austinu pořád pracuje na stavbě světů, zatímco tým v Santa Monice pracuje na nových konceptech lodí a integraci těch starých do hry a samozřejmě, F42 v Anglii pracuje plnou silou na Squadron 42. Největším problémem bylo, že většina práce na AC je v branchi pro Star Marine, protože se počítalo s dřívějším vypuštěním SM.

 

Co dál?

 

12CIG se pokusí vypustit build, který bude mít vypnutý Star Marine, abychom mohli zkusit, co nového se v AC změnilo. Nebude to ale až tak lehké, nebo rychlé.

Kdy uvidíme Star Matine? Dnes pro nás Chris odpověď nemá. CIG ale víc přesně co potřebuje opravit a už na tom pracují. Každý týden tak uvidíme update ohledně aktuálního stavu FPS.

Nakonec nám ještě Chris řekl, že ne vždy se podaří dodržet interní deadline, nebo že vždy budeme souhlasit se změnami ve vývoji, ale že se pokusí nás vždy informovat o tom co se děje.

 

 


Pokud vás zajímá plné znění, nebo další nové obrázky z FPS, tak se podívejte na originální článek na RSI.

  1. Autor: hadas | Přidáno: 28.6.2015, 19:14

    diky za preklad. Me to spozdeni nevadi nechci sby to dopadlo jako napr ten novej batmen nebo co to bylo

  2. Autor: alien5 | Přidáno: 28.6.2015, 22:42

    Diky za preklad tak snad v roce 2017 to vyjde 😉 na vanoce;)

  3. Autor: SlowlyBitch | Přidáno: 29.6.2015, 11:24

    Thx za překlad

  4. Autor: spoock | Přidáno: 29.6.2015, 12:11

    Alespoň do té doby slevní ty předražené grafické karty. 🙂

  5. Autor: alien5 | Přidáno: 29.6.2015, 16:51

    No v nejlbizsi dobe bude stacit kdyz clovek prejde na WIN 10 uz ve testech na tom vyvojovem buildu slo FPS vejs asi o 30 procent. Ale pokud date jen upgrade win tak to bude vazany na vas komp a nepujde to instalovat pak na jinej.. treba za 5 let tak bacha. Ja tedy koupim plnou verzi win 10 ne OEM abych ji pak mohl instalovat na novy comp. Ale az po testech na finalni verzi a dalsi info atd.. mozna ?:)) Win 10 uz maji vyuzivat vice jader a to jeste neni SC optimalizovanej na DX12..takze je cas zatim hrajte zaklinace 🙂

    • Autor: hadas | Přidáno: 29.6.2015, 18:46

      mel jsem uz spousty oem verzi a pokazde jsem nemel problem kdyz jsem to instaloval na jinou zakladni desku takze se toho nebojim

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum