Social Modul vypuštěn

Autor: walltar | Přidáno: 30.8.2015 Kategorie Moduly| Novinky

Dnes byl spuštěn další z modulů, v patchi 1.2 bylo všem hráčům zpřístupněno první planetární prostředí. ArcCorp Area 18. V článku si můžete přečíst co o Social modulu a o budoucích updatech, které nás přiblíží PU napsal Tony Zurovec.

Kompletní patchnotes naleznete zde (EN).


ArcCorp_b2


 

Social module je prvním krokem do PU. V nadcházejících měsících uvidíte, jak se separátní moduly spojují do koherentní vize hry. Dnes můžete zapnout hangár, spustit Arena Commander, nebo použít výtah a prozkoumávat Arc Corp s ostatními hráči. Odtud už se bude vesmír jen rozšiřovat.

 

ScreenShot0018 ScreenShot0020 ScreenShot0017 ScreenShot0023

 

 

 

 

 

 


 

ArcCorp_a3


Tony_zurovec_headerSocial Modul

 

Star Citizen se skládá ze dvou fundamentálních pilířů. Squadron 42, singleplayerová kampaň, která má příběh a postupujete lineárně vpřed. Persistent Universe, je na druhou stranu kompletně otevřené. Budete si moct zvolit, co chcete dělat v obrovské úžasně detailní galaxii, plné míst které můžete prozkoumat, náročných situací, nekonečného proudu rozmanitých misí, a stovek tisíců dalších hráčů a NPC.

Social Modul – který se posledních pár dní testoval na PTU a bude dnes otevřen komunitě – je prvním základním komponentem Persistentního Univerza, které v budoucnu spustíme. Proto jsem si chtěl dát trochu času s tím, abych vysvětlil, proč jej vypouštíme a kde stojí v delším časovém rozvrhu směřujícím k PU.

Social modul vám umožní si zvolit ze šesti různých konfigurací postavy (F6) a umožní vám prozkoumat první z mnoha planetárních prostředí – Area 18 na planetě ArcCorp – s až 24 dalšími hráči. S ostatními hráči můžete komunikovat pomocí chat systému (F12) a vyjádřit se pomocí různých emotů. Systém rozšířené reality (F2) vám zobrazí další informace o různých objektech v prostředí, což zahrnuje jména hráčů. Můžete si také prohlédnout několik obchodů, i když zatím v nich nejde nakupovat.

Area18Pro existenci Social modulu máme tři primární důvody. První, chtěli jsme otevřít trochu více univerza komunitě a ukázat jak budou města vypadat. Chtěli jsme, aby lidé měli místo kde se sdružovat a debatovat.

Druhým cílem Social modulu je sloužit jako testovací prostředí pro mnoho fundamentálních technologií. Budeme sbírat množství informací a na jejich základě vylepšovat hru. Síťový backend ohromně pokročil a je ve fázi, kdy potřebujeme větší množství hráčů k jeho stress testování. S tímto releasem odhalujeme jen celkem malé množství funcionality, to co se děje v pozadí je mnohem komplexnější. Složitá síť síťových služeb řídi vše ohledně způsobu jak se zapínají nové servery, jsou registrovány, a jak je jim řečeno, aby se samy nakonfigurovaly. GIM – Generic Instance ManagerArcCorp_a5 – a množství příbuzných programů byly vytvořeny tak, aby byly schopné podporovat velké množství hráčů, a aby určili vše od toho, na jaký server budete připojeni až po to jak efektivně šířit zprávy z chatu. Dalším dramatické vylepšení bylo dosaženo v tomu, čemu říkám nízko-latenční síťová funkcionalita – kód, který se stará o to jak efektivně se předávají data mezi klientem a serverem, což určuje, kolik hráčů budeme moci dostat na jeden server. Tam kde před pár měsíci 15 hráčů kompletně zahltilo server, není síť problémem s 25 hráči. Vylepšený blending animací, interpolace a predikce renderují postavy bez problémů i na vytíženém serveru. To vše bylo testováno interně, ale teď jsme ve fázi, kdy potřebujeme mnohem větší publikum. Opravdu vzrušující je, že v tomto ohledu pracujeme ještě na dalších vylepšeních a v budoucnu budeme potřebovat pomoci s testováním ještě mnohem vyšších počtů hráčů.

Posledním hlavním důvodem je že Social modul slouží, jako základ na kterém budeme odhalovat další části PU. Což mě přivádí dalšímu bodu… co můžete čekat v budoucnu.

 


Budoucnost

 

PU se se přesune na častější harmonogram vydávání, idea za tím je, pravidelně dávat hráčům novou funkcionalitu, kterou si můžete užít, dávat nám feedback a pomoci nám ověřit funkčnost některých systémů. Důležitou věcí je, že vypouštění něčeho v takto rané fázi vývoje je spousta práce, protože žádná hra neprochází plynule celou dobou vývoje. V každém okamžiku existuje množství systémů v různém stádiu – na některých se zrovna začalo pracovat, do mnohých se zavádí nová funkcionalita. Uzamčení kódu, aby se zajistilo, že vše bude v akceptovatelném stavu, vyžaduje značné úsilí a čas. Takže opravdu existuje hmatatelná cena vydávání updatů. Kvůli tomu, kolem šesti příštích PU relasů bude zaměřeno na jednotlivé featury a na to aby obsahovali vše, co potřebujeme kvůli feedbacku, namísto na celkový gameplay. To částečně omezí cenu vydávání patchů – minimalizuje to dopad na celkový plán. V praxi to znamená, že až vypustíme AI, uvidíte vzorek chování postav, ale zaměření bude na stress testování začlenění, animací a sítové funkčnosti. Nebude to o tom, dát vám ukázku toho, jak bude vypadat finální město. V podstatě to znamená, že často uvidíte základní funkčnost před tím, než se rozšíří možnosti té dané implementace systému. Nová funkčnost se objeví náhle, ale plné využití těchto systému bude přicházet postupněji.

ArcCorp_a2Jak již bylo řečeno dříve, kód Star Citizena byl rozdělen v Březnu, když se plánovalo vypuštění Star Marine. Hlavní větev je označena jako GameDev, zatímco Star Marine byl ve větvi označené 1.2.0. Zpoždění Star Marine mělo za následek postupné vzdalování těchto větví, což znamená, že nyní mezi nimi existuje značný rozdíl. Nový síťový backend byl nutný pro spuštění Star Marine, takže veškerý vývoj a rafinace byly prováděny v 1.2.0. Toto nemělo být pro Social modul problémem, protože po spuštění Star Marine by se tyto větve spojily a Social by se vypustil až poté. S posledním zpožděním Star Marine bylo rozhodnuto, že se Social module vypustí před ním – skupina stojící za PU pracuje na spuštění Social modulu už celkem dlouho dobu.

Reintegrace těchto dvou větví už započala. Jakmile bude dokončena, následující updaty pro Social Module budou mít přístup k dalšímu kódu a k množství dalších grafických vylepšení a optimalizací, které by měly zlepšit vzhled a FPS v Area 18.

 

Emote2Persistence

Dalším hlavním rozšířením pro PU bude Persistence. Tato featura nevygeneruje až tak moc vizuálních změn, ale je to absolutně nezbytná část podtrhující masivní multiplayerovou technologii. Bude zahrnovat vše, od komunikace se serverem, takže zakoupené itemy budou správně zkonvertovány na itemy ve hře, abstrakční vrstvy databáze a cachovací funkce, integraci s novým global entity ID systémem, který umožní přenášet itemy z jednoho serveru na jiný, a hlubokou integraci do různých částí herního serveru. V konečném důsledku toto umožní, aby si itemy zachovaly stav, což zní jednoduše, ale – v kontextu MMO hry s přechody mezi servery bez načítání – je to celkem komplikované. Budou zprovozněny sdílené hangáry, které vám dají možnost pozvat ostatní hráče do vašeho hangáru.ArcCorp_a4 Budete moci lépe spouštět společné simulované hry a eventuálně společně letět do vesmíru. Casaba Outlet se otevře a uvidíte pár dalších vizuálních vylepšení v celém městě, hlavně na výkladech obchodů a hlavní budově Astro Armady. Hráči, kteří mají členství v Milion Mile High clubu – a jejich přátelé – budou mít možnost navštívit privátní salonky z vlastního hangáru. Další emoty budou přidány, s cílem přidat variabilitu a dát hráčům možnost se opravdu vyjádřit. Chat systém bude dramaticky vylepšen, díky soukromým konverzacím, možností ignorovat ostatní hráče a robustnějším UI. Maximální počet hráčů se zvýší, s cílem alespoň 40 hráčů na instanci. Pod kapotou bude mnohem více změn, což zahrnuje masivní update naší Hub služby, která slouží jako prostředník mezi klientem a server backendem a značné vylepšení komunikační vrstvy herních serverů. Dost práce bude také odvedeno na částech hry, které nebudou odhaleny před jejichArcCorp_b1 updatem.

Je možné, že persistence bude rozdělena do dvou updatů. Jakmile budeme v GameDev budeme velice blízko vylepšení základních featur Social Modulu a tak je můžeme vypustit co nejdříve, namísto čekání na vše ostatní.

 

Obchody

Po persistenci přijde nakupování. Budete si tak moci koupit množství itemů, v obchodech v Area 18, což zahrnuje i oblečení, díky kterému budete moci začít s úpravami postavy. Tento update se bude zaměřovat na nakupování jako takové, což bude zahrnovat rozšířenou realitu a mobiGlas interface, doručení itemů, a to jak fungují věci, jako lékařský skener v nemocnici. Tento update také zajistí, že věci jako, vybírání produktů, ceny, a množství jsou propojeny s backendovými systémy, což ne nutné pro eventuální možnost ovlivnění těchto hodnot akcemi hráčů a NPC v reálném čase. Jak je obvykle zvykem, množství další práce bude odvedeno v oblastech, které buď vylepšují základy – jako zjednodušení programovací architektury UI – nebo nebudou hotovy do pozdějšího vydání, jako úprava obličeje. Očekával bych několik překvapení ohledně věcí, které můžete koupit a používat v tomto updatu.

 

ArcCorp_a3Subsumption

Další update práci, která šla do vývoje systémů, které nám dovolí vytvořit prostředí plné inteligentními NPC, která se starají o své záležitosti. V tomto updatu se budeme snažit vypustit také druhou planetu – Nyx. Dalším updatem bude Final Frontier, který vám umožní přijmout jednoduché mise a vydat se do vesmíru za jejich splněním. Poté Quantum, který odhalí plnohodnotnou navigační mapu a dovolí přístup do všech částí systému, což zahrnuje města na třech ostatních planetách – Hurston, Microtech, a Crusader.

Více detailů o těchto updatech se dozvíte blíže jejich spuštění, ale toto je základní plán pro blízkou budoucnost. Mezi velkými updaty také možná uvidíte menší revize, protože doručování MicroTech_LookFeel_Concept_01obsahu je lehčí s tím jak se spouští základní systémy. I když je před námi stále mnoho práce, mraky se rozestupují a začínáme vidět hvězdy…

Sic itur ad astra.

 

 

 

 

Tony Zurovec



Původní článek: Welcome to ArcCorp – Star Citizen 1.2 Released

  1. Autor: Samuelkyn | Přidáno: 30.8.2015, 08:14

    Všechny zdravím.
    Mám dotaz,jak rychle se nalogujete do ArcCorp Area 18?
    Když už se to povede je to super 🙂
    Díky za super překlad,hezkou neděli

    • Autor: walltar | Přidáno: 30.8.2015, 09:16

      Neměřil jsem to, ale řekl, bych že přibližně stejně jako do AC mapy.

  2. Autor: alien5 | Přidáno: 30.8.2015, 12:13

    Me se to nahrava stejne jako arena ale nikdy napoprve zatim.. asi na 3x + – . Diky za super rychlej preklad .)

  3. Autor: majrooo | Přidáno: 30.8.2015, 12:18

    Diki za preklad, skusal som ArcCorp 1x hned spustilo a nahravalo asi tak dlho ako hangar.

  4. Autor: spoock | Přidáno: 30.8.2015, 14:41

    Ta rychlosr nahrání je uspokojivá, když jsem si nastavil detaily na LOW, tak je ten ArcCorp v pohodě. Doufám, že časem zapracujou i na HUDu pro nižší rozlišení, páč je to běs.

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum