Systémy víceposádkových lodí

Autor: walltar | Přidáno: 7.12.2014 Kategorie Mechaniky| Novinky

Připravte se na dlouhé čtení, toto je další z designových článků. Tentokrát se developeři z Foundry 42 rozpovídali o systému stanic, který připravují pro víceposádkové lodě.


Může být vesmír zábavnější s přáteli? My si myslím, že ano, a chceme to dokázat. Tradiční příběh ve hrách staví hráče proti galaxii. Jistě, Colonel Blair měl wingmany… ale když přišel čas na boj s Kilrathi, byl to on, kdo seděl v kokpitu. Vzpomeňte si ale na svůj oblíbený film, nebo seriál: ať už je to puntičkářská posádka Enterprise, která prozkoumává nové světy, nebo ošuntělí hnědokabátníci, kteří se snaží udržet Serenity v černých číslech, výborné příběhy přicházejí z lidské interakce. Jednomužné kosení nepřátelské flotily, je zábava… ale představte si že sedíte v Lukově sedadle v Milenium Falconu a bráníte se proti Tie fighterům, zatímco váš společník hraje Chewieho a snaží se opravit hyperpohon.

A to je přesně to co tým ve Foundry 42 dostal za úkol replikovat pro Star Citizen. Chris Roberts nás požádal, abychom pro Squadron 42, vymysleli systém, který podporuje kooperaci a propaguje týmovou hru, než aby k něčemu hráče nutil. Tak jako každá část Star Citizena, musí tento systém být immersivní a podmanivý… A musí fungovat i pro ostatní části hry. Systém pro víceposádkové lodě, který odhalíme v SQ 42 se totiž objeví i ve Star Citizenu.

Vymyslet tento systém byl významný úkol pro naše designéry. Míříme na velice přesné místečko: pozice na víceposádkových lodích, které jsou jak zábavné, tak mají smysl ve světě Star Citizena. Některé pozice jsou lehké: pilotovat loď bude vždy zábava, ovládání střelecké věže je super… ale jak najít něco opravdového a důležitého, co by přimělo lidi sloužit jako navigátor, nebo technik?

Po velkém množství výzkumu a přemýšlení (a přiznejme si to: po velkém množství Star Treku a hraní Artemis) vám můžeme prozradit náš plán. Tak jako u každého designového postu, toto popisuje naše současné nápady, což nemusí být finální design. Jak se blížíme k první části Squadron 42 a AC 2.0, tak začínáme implementovat tyto systémy… a jako všechno ve hře, je budeme ještě ladit a vylepšovat poté co je uvidíme v akci a dostaneme skutečný feedback.

Tento článek jsme složili kvůli spoustě otázek, které mají backeři ohledně Carrack. Specifická odpověď na tuto otázku je: Ano můžete létat v Carrack sólo za použití systému, který je popsán níže… ale hraní s přáteli bude mnohem zábavnější.

 

Přehled

Když jsme poprvé přišli s konceptem ovládacích stanic pro kapitální lodě, mysleli jsme si, že je půjde lehce adaptovat pro víceposádkové lodě. Brzy jsme ale zjistili, že akce, dostupné na stanicích kapitálních lodí mohou být příliš složité pro některé z menších víceposádkových lodí, takže jsme lodě rozdělili na tři kategorie.

WeaponControlRenders_005Lodě, jako Hornet, nebo 300i, si zachovají HUD podobný tomu, který vidíte v Arena Commanderu (různí výrobci budou mít různé HUDy). Tento systém je zaměřen na umožnění provádění rychlých úprav za letu, což je perfektní když bojujete, nebo prolétáváte asteroidovým polem. Nicméně, na větších lodích můžete mít další členy posádky, kteří mohou provádět úpravy s mnohem větší přesností.

Kapitální lodě, jako Javelin, budou vyžadovat množství hráčů (nebo NPC) kteří budou ovládat různé lodní systémy, střelecké věže, také provádět úkony, jako nabíjení torpédometů, nebo provádění oprav na rozvodech energie. Protože na těchto lodích je více zbraní a komponentů, které potřebují ovládat, rozhraní tak musí být složitější a každá stanice bude dedikována jedné akci, alespoň v první iteraci.

Nicméně u víceposádkových lodí, jako Retaliátor, Freelancer, nebo Constellation musíme přistoupit k problému stanic trochu jinak. Vy, fanoušci jste projevili zájem o sólo ovládání vašich lodí a zároveň o možnost pozvat kamarády, kteří by obsluhovali různé funkce. Na základě toho jsme rozhodli, že byste měli mít tuto možnost. Budete mít přístup ke stejnému HUDu, jaký je dostupný na jednomístných letounech. Pokud ale budete chtít, můžete pozvat kamarády, kteří budou mít přístup k dalším stanicím a pomohou vám tak lépe ovládat loď. V krátkosti, víceposádkové lodě potřebovaly mnohem více flexibility, než jednomístné, nebo kapitální lodě.

 

Freelancer-Crew-Station-Pre-VisOvládací Stanice

Ovládací Stanice je objekt, se kterým interagujete – konzole u které buď sedíte, nebo stojíte. Tyto stanice budou mít jeden panel s fixním poměrem stran, kde se zobrazí UI, nebo „akce“. Fixní velikost okna je důležitá, protože dovoluje zobrazení stejného UI na všechn lodích a u všech systémů.

Zobrazovací panel samotný bude podobný jako holo-table, který znáte z hangáru. Informace na něm bude, v herním světě zobrazená a updatovaná v reálném čase, což umožní ostatním vidět, jak si vedete. To je důležité například pro velitele, který si můžete být jistí, že nehrajete Galagu a pro vás, protože budete moci vidět co se děje na můstku bez toho, abyste se museli odlogovávat.

 

Engineering-Station-Pre-VisAkce

Systémy, které instalujete na loď budou řídit funkčnost stanic a ostatních konzolí. Každá stanice má přístup k množství předkonfigurovaných akcí – rozhraní, která používáte pro ovládání různých systémů lodě. Ne každá stanice bude obsahovat každé rozhraní akce.

Každé rozhraní je propojeno přímo s instalovaným komponentem, takže pokud máte na lodi levný generátor, vaše rozhraní bude základní a nebude mít tolik funkcí. Dražší, kvalitnější komponenty budou obsahovat lepší rozhraní, které vám je dovolí ovládat s vyšší efektivitou. A pokud se rozhodnete nenainstalovat některý komponent tak nebudete mít přístup k jeho rozhraní. Například pokud vyletíte bez generátoru štítů, tak rozhraní pro konfiguraci štítů nebude dostupné.

 

Seznam Akcí

Management štítů: Akce pro ovládání štítů, které dávají hráči lepší kontrolu nad štíty a generátorem štítů.

– Posilnění segmentu štítů, což zvýší jeho maximální expanzní potenciál a zvýší mu prioritu dobíjení.

– Zrychlení dobíjení segmentu štítu, který byl poškozen.

– Vyladění generátoru, aby byl efektivnější v jedné z třech oblastí: síla štítů, rychlost dobíjení, rychlost opětovného zapojení.

Radar: Základní funkcí je umožnit vám identifikovat cíle, což sníží nároky na pilota. Tato akce bude expandována o možnost posílat rozkazy členům letky.

– Identifikace cílů.

– Zaměření radarů na potencionální skryté hrozby.

– Označení oslabených cílů, spojenců v nouzi, nebo obzvláště nebezpečných nepřátel.

– Skenování a identifikování subsystémů na větších lodích.

EWAR: Stanice elektronického boje vám dává možnost omezit funkčnost nepřátelských systémů, což do soubojů přináší další taktický prvek. Pokud chcete využívat elektronického boje, musíte osadit EW modul, který generuje efekt v určitém radiu,nebo emitor, který může zaměřit specifické systémy. EW se člení na tyto oblasti:

– Tlumení: Snížení dosahu nepřátelských systémů.

– Narušení: Omezení funkce nepřátelského systému.

– Vypnutí: Vypnutí systému, vynutí jeho restart.

– Debuff: Nepřítel je více zranitelný.

Komunikace: Základní forma komunikace umožní kontaktovat jinou loď na otevřeném kanále, zprostředkovat konferenční hovor, nebo doručit informace, jako seznam nákladu, nebo lodních komponent. Nicméně pokud osadíte další komponenty, automatické zprávy budou dostupné. Například, pokud má vaše loď dokovací prstenec budete moci požádat o dokování s jinou lodí s dokovacím prstencem.

Palivo: Základní úroveň vám umožní zvolit, která nádrž je doplňována pomocí zachytávačů vodíku. Hráči s tankovacím ramenem budou mít další možnosti pro správu rafinace a tankování.

Skenování: Informace, které se zobrazí na tomto panelu, záleží na instalované skenerové soustavě.

Avionika a CPU: Tato akce umožnuje lepší kontrolu nad lodní avionikou, specificky se vztahující k CPU. Například, můžete upřednostnit některé systémy, jako ITTS, nebo zaměřování raket, což vám zmenší čas nutný k zaměření.

Řízení Energie: Každá komponenta a systém osazená na lodi se zobrazí na řízení energie. Na víceposádkové úrovni získáte individuální kontrolu nad množstvím energie pro jednotlivé systémy.

Navigace: Zde budete plánovat vaše cesty do dalšího systému, nebo přidávat navigační body. Další informace zde dostupné budou: spotřeba paliva, čas k cíli, rychlost v bodě. Tyto nástroje vám umožní naplánovat cesty na základě efektivity, nebo času.

 

Přehled Rozhraní Stanice

Když jsme navrhovali celkové rozhraní, zaměřili jsme se primárně na funkcionalitu a rozložení. Zaprvé, každá část rozhraní musí být funkční – buď musí být předmět, se kterým můžete interagovat, nebo odečet důležité hodnoty. Nechtěli jsme žádné triviální animace, které by zaplnili prostor a odváděli vás od vaší činnosti. Také jsme chtěli, aby každá akce sdílela informaci globálně, jako například 3D schématický pohled.

(Samozřejmě, že ukázané rozložení je WIP a může se změnit)

 

Screen-BreakdownVolba Akcí

Volba akcí funguje podobně jako ovládací rozhraní u jednomístného stroje. Můžete přepínat mezi všemi dostupnými akcemi a můžete si zvolit jednu, nebo více, do kterých se nalogujete. Jakmile jste nalogováni, můžete přistupovat ke specifickým systémům lodě.

U víceposádkových lodí jsou všechny dostupné akce ukázány ve výběru akcí. Toto se bude lišit od stanice ke stanici, některá místa mohou nabídnout více akcí, zatímco jiná mohou být více specifická. Tohle vám umožňuje vidět důležité informace z jiných lodních systémů bez nutnosti opustit vaši stanici.

 

Lodní Statistika

Tato sekce ukazuje důležité informace ohledně lodních emisí a spotřeby a je dostupná u všech akcí.

– Emise: Hlavní sloupce zobrazují současné elektromagnetické a infračervené záření, zatímco sekundární sloupce přibližují elektromagnetický a infračervený šum. Pokud je vaše vyzařování lehce pod okolním šumem, bude vaše loď neviditelná pro radary zachycující toto spektrum.

– Energie a využití CPU: Sleduje současné využití energie a CPU a poté zvýrazňuje časový rámec, kde byly systémy omezeny kvůli vysoké zátěži. Může být užitečnou pomůckou pro techniky, kteří se snaží najít komponenty omezující celý systém.

 

WeaponControlRenders_001Schématický pohled

Schématický pohled ukazuje 3D hologram celé lodě a je umožňuje posádce odhadnout problémy pohledem. S hologramem můžete rotovat, pohybovat nebo přibližovat.

– Režim pohledů: Zmáčknutím jednoho z tlačítek, můžete zvolit z množství základních ortografických pohledů. Například pokud budete chtít ortografický pohled shora, zmáčknete „T“.

– Režim zobrazení: Umožnuje vám přepínat mezi režimy zobrazení, které zvýrazňují loď a komponenty dle svých nastavení. Jen jeden může být aktivní.

– DF (Základní): Trup lodě je zobrazen monochromaticky bez specifického zvýraznění.

– HT (Teplo): V tepelném módu jsou komponenty generující více tepla zobrazeny jasněji.

– EM (Elektromagnetické): V tomto módu se jasněji zobrazují komponenty generující EM Signaturu.

– DM (poškození): Tento pohled využívá podobné technologie, jako HUD jednomístného plavidla. Poškozené komponenty a části trupu jsou zvýrazněny barvou odpovídající stupni poškození. Poškozené systémy jsou zobrazeny žlutě a kriticky poškozené červeně.

– PW (Energie): Tento pohled zvýrazňuje problémy s energií. Systémy, které jsou v nebezpečí zastavení, jsou zobrazeny žlutě a systémy, které nepracují z důvodu nedostatku energie, červeně.

– Filtr systémů: Tyto políčka vypínají zobrazení různých systémů. To zahrnuje:

– Trup: Zobrazit/Skrýt exteriér lodě.

– Zbraně: Zobrazit/Skrýt lodní zbraně, což zahrnuje i střelecké věže a odpalovače raket.

– Systémy: Zobrazit/Skrýt lodní systémy, jako generátory štítů, generátory energie a podobně.

– Pohon: Zobrazit/Skrýt exteriérové motory a manévrovací trysky,

– Štíty: Zobrazit/Skrýt segmenty štítů.

Předvolby

Předvolby vám umožňují uložit množství konfigurací pro každou akci. Užitečné hlavně v situaci, pokud chcete vytvořit individuální buildy pro různé situace. Předvolby můžou být lehce přejmenovány.

 

Log

Tento panel zobrazuje seznam zpráv z množství zdrojů: chat, požadavky hráčů, kritické informace systémů, informace serveru. Dole můžete vkládat text do chatu.

 

Oznámení

Tento panel ukazuje seznam oznámení od ostatních hráčů – jinými slovy seznam cílů od hráčů, kteří vyžadují, abyste pro ně splnili nějaký úkol. Tento panel je vždy kontextuální k aktivní akci. Například, pokud pracujete na ovládání energie, oznámení se budou vztahovat ke zvyšování, nebo snižování množství energie do ostatních systémů lodě, nebo jejich vypnutí.

 

Do budoucna

Víceposádkové stanice jsou jen začátek, a seznam akcí se bude rozrůstat, jak dokončujeme jednotlivé mechaniky. Dále víceposádkové lodě přirozeně zapadnou do stanic kapitálních lodí, což rozšíří možnosti, úroveň vaší kontroly a komplexnost celého systému.

Pevně věříme, že víceposádkové lodě a možnost složit posádku, které ovládá loď je něco neslýchaného. I když zezačátku se systém může zdát komplexním, doufáme, že budete mít prostředky k vytvoření osobních buildů a nastavení přesně pro situace, kterým budete čelit ve vesmíru.

  1. Autor: Alfajk | Přidáno: 7.12.2014, 20:43

    na to jsem vazne zvedavej,nejak si nedokazu predstavit ze by me bavilo pul hodiny presouvat stity z leva doprava

    • Autor: Aristarch | Přidáno: 7.12.2014, 21:16

      …presne to si myslím aj ja. Neviem…ale… posilnenie segmentu štítov, čo zvýši dobíjanie … zrýchlenie dobíjania štítu, ktorý bol poškodený … vyladenie generátora, rýchlosť dobíjania, rýchlosť opätovného zapojenia … identifikácia cieľov …. zameranie radarov na potencionálnych skryté hrozby … .označení oslabených cieľov, spojencov v núdzi … skenovanie a identifikovanie subsystémov na väčších lodiach …tak toto sú slová…v ktorých je pre mňa ukrytá vyslovená nuda. Fakt by ma to nebavilo…iba ak by som mal v krvi veľmi veľa nejakej cudzorodej látky. 😀 Mali by sa zameriavať skôr na komplexnosti vesmíru. Je tam dosť čo robiť. Ja mám niekedy pocit, že za oberajú vecami, ktoré pre hráča v takejto hre dôležité nie sú. Ako napríklad pets?! Ja viem…je to super, že mi po lodi behá pes…ale je to nutné? Nemohli sa zamerať na niečo dôležité? V space simulátoroch je mrte práce na vytvorení hodnoverného vesmíru…tak načo mať mačku…ktorú budem musieť kŕmiť alebo kúpať? To ma bude baviť jeden deň. Ja chcem primárne skúmať vesmír. Tak nech pracujú práve na ňom….veď ten je pre túto hru najdôležitejší. Nech vymýšľajú radšej rôzne anomálie v kozme…napríklad skolabovanú hviezdu, ktorá vytvára trhliny vo vesmíre….a pod. No nie?

      • Autor: Lopez | Přidáno: 7.12.2014, 21:40

        Já pevně doufám, že se to dělá proto, aby ty největší lodě nešlo provozovat sólo nebo ve 2-3 lidech.. Kvůli rovnováze.. Zvlášť, když ty lodě (nebo kredity na jejich nákup) lze pořídit za reálné peníze.. S tou zábavnosti na konkrétních postech to bude určitě problém, ale věřím, že si to „klany“ sami vyřeší, např. rotací hráčů na jednotlivých stanovištích nebo postupem na kariérním žebříčku, atd..

        Pets – to byla odměna za dosažení 64M$.. Sice jsem měl dojem, že Chris používal jako Goals věci, které měl stejně v plánu, ale lidi se prostě těšili, co získají při překročení dalších milníků a fungovalo to.. Pokud jsem to pochopil správně, tak právě pets byl posledním takovým slibem a do budoucna už další nebudou..

      • Autor: walltar | Přidáno: 7.12.2014, 21:46

        No já si myslím, že možnosti jak ovládat loď je pro simulátor velice důležitá věc. Osobně nestojím jen o lítání a mačkání jednoho tlačítka. Spíš čekám na něco ve stylu Artemis.

        Pokud budu chtít lítat sám sednu do malý lodě, ale pokud se sejdu s lidma na TS, tak můžem sednout do něčeho většího. A je potřeba aby každá stanice měla možnosti pro to aby se u ní člověk nenudil.

        Samozřejmě že pokud je někdo pilot, tak asi nebude chtít dělat inženýra. Mě to třeba ale celkem zajímá. A musím říct, že i víc, než samotné pilotování.

      • Autor: Greedy | Přidáno: 7.12.2014, 21:52

        Mne sa to zdá zaujímavo vyriešené. Pokiaľ to ovládanie nebude príliš triviálne, že to omrzí, ani príliš zložité, aby netrvalo niekoľko hodín než to človek pochopí, ak to pochopí, bude to veľmi zaujímavé. Pre zháňanie posádky to vidím asi tak, oznam v org. „Chystám sa s Carrackom tento týždeň (piatok – nedeľa) preskúmať hviezdny systém X a Y, príp. ak sa podarí aj systém Z, v čase od 20:00 do 22:00-23:00, hľadám posádku… občerstvenie zaistené v lodnej kuchyni :)“.
        Predpokladám že veľa ľudí bude hrať sólo s NPC, ale pokiaľ pár krát kvôli neschopnosti posádky príde o loď a vždy bude dlho čakať na novú, tiež si bude nabudúce hľadať ľudí. Najžiadanejší asi budú majitelia Auror, ktorí investovali len 30 dolárov.
        Walltar, skvelá práca, ďakujem.

    • Autor: walltar | Přidáno: 7.12.2014, 21:53

      No pokud budeš mít 20 segmentů a bude ti do nich bušit 30 stíhačů s bombardérama, tak si myslím, že by ses u toho i zapotil. Kdyby si navíc musel spoluproacovat s člověkem co řídí energii a ten zase s dalšíma 5 lidma co běhají po lodi a opravují mu rozvody energie. Si myslím, že to může být super zážitek.

      • Autor: Aristarch | Přidáno: 7.12.2014, 22:45

        …však ja Chrisovi verím…tak stále dúfam, že si každí z nás niečo pre seba nájde 😀

  2. Autor: Lopez | Přidáno: 7.12.2014, 20:49

    Předně, Walltare, díky za oba obsáhlé překlady..

    „Kapitální lodě, jako Javelin, budou vyžadovat množství hráčů (nebo NPC) kteří budou ovládat různé lodní systémy..“
    Tahle věta mě poměrně vyděsila, dá se vyložit tak, že Javelin bude hratelný sólo..

    Existuje nějaký seznam lodí, které budou ovladatelné sólo..? A u kterých bude vynucena nějaká minimální posádka hráčů..?

    Schválně jsem použil termín „vynucený“, protože teoreticky by i Jevelin neměl být problém (mimo boj) uřídit sólo, jen by se člověk docela neběhal mezi jednotlivými stanovišti..

    • Autor: walltar | Přidáno: 7.12.2014, 20:55

      Takový seznam není. Protože právě té větě to není vůbec jasné a rozbouřilo to novou stavovskou bouři na oficiálních fórech.

      100% sólo půjdou víceposádkové lodě Freelancer – Reclaimer. U kapitálek se to neví (kapitálky sou Korveta a větší).

      Technicky by mělo jít ovládat jakoukoliv loď jen s NPC posádkou… Protože NPC to zvládnou i samy bet hráče. Ale jak co povolí CIG se zatím moc neví.

      • Autor: Lopez | Přidáno: 7.12.2014, 21:21

        Není to prvně kdy dokázali víc otázek nastolit než zodpovědět.. 🙂 Dokud jsem měl investováno 40$ tak mi to žíly netrhalo, ale co jsem neodolal a přikoupil dražší lodě, tak mám z některých rozhodnutí obavy..

        Nemám zájem o kapitálky, z podstaty jsem spíš sólo hráč. Ale zajímá mě, čemu budu v PU čelit..

        Děsí mě představa, že pro skupinu třeba 10 hráču bude výhodnější provozovat letku 10 Jevelinů, než společně pilitovat jednoho Jevelina.. Samozřejmě i s přihlédnutím k faktu, že NPC budou na svých stanovištích méně výkonní než hráči..

        • Autor: walltar | Přidáno: 7.12.2014, 21:50

          No toho bych se nebál, že by pro 10 hráčů bylo výhodné provozovat 10 javelinů. Neměli by na to peníze. I pokud by je chtěli provozovat úplně se základní posádkou (což asi nebude plně funkční loď) tak by potřebovali najmout kolem 300 NPC, které vyžadují plat. Platit palivo, dokovací poplatek, opravy… pochybuju že by na tohle vzali i kdyby do toho vráželi tolik peněz co půjde. A to na 10 Javelinů bude těch NPC potřeba spíš 500 – 600. Což prostě nemá 10 hráčů možnost utáhnout.

          • Autor: Lopez | Přidáno: 7.12.2014, 22:50

            V podstatě bez výhrad souhlasím, ale stejně budu klidnější, když bude minimum u kapitálek stanovené i jinak než ekonomikou.. Díky ze odpovědi..

          • Autor: skl | Přidáno: 10.12.2014, 09:27

            tak pochybuju, ze hraci budou delat posadku zadara…budou chtit stejne zaplatit jako NPC, pokud budou NPC neschopna, tak jeste vic…takze se muze stat, ze 10 PC bude stat tolik jako 100 NPC

          • Autor: Jerry | Přidáno: 10.12.2014, 14:19

            No myslím, že by jsme určitě měli rozlišovat kdy budeme chtít v rámci organizace zaplatit za službu na víceposádkové lodi – půjde například o akci se ziskem a naopak kdy sloužit „zadarmo“ – půjde například o obranou akci našich zájmů a akce nic nevydělá … Pokud budeme chtít vždy za vše zaplatit i uvnitř organizace nebo letky tak to asi nebude úplně OK.

          • Autor: skl | Přidáno: 10.12.2014, 15:26

            no jasne..treba v pripade nejake nouze se asi primarne nebude resit vydelek, na druhou stranu organizace, ktera si nevydela na platy svych posadek ? Muze se urcit treba branna povinnost 🙂 kazdy bude muset odslouzit par hodin zadara, na vice-posadkove lodi aliance 🙂

          • Autor: walltar | Přidáno: 10.12.2014, 15:41

            Ona otázka je, jestli organizace bude nějak extra vydělávat… Já bych třeba u CSF radši vydělal na provoz organizace jako takové a zbytek bych věnoval tomu aby vydělávali její členové. A potom by se tak nějak počítalo, že ten člen zase pomůže organizaci, když to bude potřeba. Ale samozřejmě bude hodně záležet na tom jaké ty výdaje budou… třeba nákup kapitálky asi bude celkem velký výdaj.

            Bylo by super, kdyby lidi chtěli pomoct sami od sebe a nikdo jim to nemusel nařizovat. Sice je to asi příliš optimistické, ale i tak je to pěkná myšlenka.

  3. Autor: LSter | Přidáno: 7.12.2014, 21:52

    Jsem také sólo hráč ale byl bych rád kdyby šli s NPC ovládat některé kapitálky …. Samozřejmě ne ty největší ale něco jako korveta.

  4. Autor: alien5 | Přidáno: 8.12.2014, 20:49

    No tak jsem to konecne precetl diky za dalsi clanek. No budem mi TSko a vzdy se dohodnem a uvidime jinak SOLO npc crew 🙂

  5. Autor: Fremen | Přidáno: 10.12.2014, 09:17

    Zatím si tu zábavnost „postáváním“ u konzole nejsem schopem představit.
    Na druhou stranu pravděpodobně člověk bude vždy lepší než NPC na nejvyšším levelu. A v takovém případě pokud se půjde do akce tak v rámci nějakého kolektivního myšlení, soudržnosti (nazvěme to jak chceme) se najde určitě dost lidiček co si stoupnou k „nudné“ konzoli jenom proto, aby bitva dopadla co nejlépe a bylo u piva o čem mluvit. Jó Pepo pamatuješ jak jsme letěli do Řáholce a Rumcajsovi jsme vybrali zásobu žaludů na rok? 🙂

    • Autor: walltar | Přidáno: 10.12.2014, 15:45

      A to já zase zažil tolik zábavy i u těžby v EvE… Já si myslím, že u multiposádkových lodí bude nejdůležitější mechanika převzetí ovládání NPC. Takže hráč po většinu času poletí sólo a pokud ho někdo napadne, tak může zavolat na org chat a lidi můžou skočit k němu do lodě a pomoct mu.

      To potom nebudem muset nikde postávat a v lodi jako takové budem jen po dobu akce, kdy i to ovládání konzole může být sranda. Možná i větší, než pilot, který nemá u větších lodí přístup ke zbraním.

      • Autor: Harry_usti | Přidáno: 10.12.2014, 20:58

        Mám k tomu jednu otázku. Hráči, kteří budou v tu dobu vykonávat nějakou činnost tedy skočí na tu kapitálku na pomoc (jako by se tam najednou teleportovali) tak se musí nějak dostat z momentálně hrané mise. Jak by to v tomto případě fungovalo???

        • Autor: walltar | Přidáno: 10.12.2014, 21:00

          To se zatím neví jak přesně tahle mechanika bude fungovat, ale nebudeš se teleportovat, jen převezmeš ovládání některého NPC, které je na lodi. Takže tvoje postava asi zůstane tam kde je. Takže je to vhodné pro lidi, kteří jsou spíš ve stanici, na planetě, nebo sami ve vesmíru.

  6. Autor: walltar | Přidáno: 10.12.2014, 23:26

    Hmm tak podle Benova posledního postu, nebude žádný limit u žádné lodě… jen prostě čím větší loď tím bude potřeba ovládat víc stanic.

    The real benefit of the seat system is that we’ll let you try… and what you’ll find is naturally diminishing returns as the ships become bigger and more complex.

    In the game world, it makes sense that a single person could access multiple stations from a console. I can do the same thing today, 900 years before SC! So, instead of creating an arbitrary ‚you can’t do that‘ point in ships, we’re creating the tools and letting the players figure it out for themselves. (And then we’re giving you NPCs as a midpoint between crewing a ship yourself and crewing one with a group of players.)

    So in this case, yes, you’re welcome to sit at the helm of a Bengal and try and keep the ship together. What you’ll find is that in terms of weapons, the Bengal has almost one hundred stations. And no single person, however talented, is going to be able to jump between those in any effective manner. You’ll need NPCs and (ideally) players to work together to keep such a large ship protected (and functioning; where’s the fun of having a carrier if you aren’t launching fighters?)

    A 100 stanic na bengalu jen pro zbraně… V takové bitvě chci být. 😀

    • Autor: Lopez | Přidáno: 11.12.2014, 01:08

      1) Taky bych si to užil, jedno na které straně.. 🙂
      2) Nejsem nadšen z toho, že půjde jakoukoliv loď možné obsluhovat sólo+NPC. U Bengalu to nikdo soudný zkoušet nebude 🙂 ale u Javelinu, který má minimální posádku 23 os. už je to velice reálné.. Samozřejmě jen když máte koho povolat, když dojde k boji.. 🙂 No, nakonec je to ale stejně o tom, jak nastaví parametry, budu Chrisovi věřit..
      3) A ještě mě napadlo, narozdíl od některých se nebojím, že obsluha konzolí jako štíty bude nude (v bitvě), ale bojím se, že může být frustrující při delších bitvách nemít přehled o tom, co se venku vlastně děje a jak se bitva vyvíjí.. 🙂

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum