ŽIVOT A SMRT VE STAR CITIZENU … Q&A

Autor: walltar | Přidáno: 10.9.2013 Kategorie Mechaniky

 

V druhé části článku vám přinášíme Otázky a Odpovědi k předešlému článku. Článek pro vás přeložil Raven, za což mu děkuji.

ekonomikaCo se počítá jako smrt (zranění)?

Pokud se nekatapultujete dříve, než vaše loď vybuchne nebo vás někdo zastřelí během nalodění (obsazení cizí lodě). Nebo když vás někdo zaměří a sestřelí potom, co jste se úspěšně katapultovali.

Kolik životů mám?

Přesný počet životů bude upřesněn v průběhu vývoje hry. Záměr je takový, aby hráč mohl utrpět několik zranění, předtím něž skutečně zemře. Takže očekávejte, že se probudíte v nemocnici minimálně šestkrát, možná i vícekrát. A dostat se do tohoto bodu nebude běžné, pokud nebudete častými účastníky obsazovacích akcí nebo se nebudete vyskytovat v oblastech, kde nevládne zákon a pořádek. Nebude smrt jako smrt. Různé způsoby úmrtí budou mít na vaše tělo větší či menší vliv, což změní počet zranění, které vaše postava vydrží, než doopravdy zemře. Pamatujte, že ve Star Citizen je klíčová reálnost. Takže i když budete vědět jak tento systém funguje, nebudete nikde na obrazovce mít „Počet zbývajících životů:“.

Co se stane při pádu připojení? Ztratím také život?

Pokud vám spadne připojení nebo jinak vypnete hru, server se vás pokusí převést na autopilota. Pokud jste v instanci (tzn. ne ve warpu nebo už na autopilotovi) a blízko k nepříteli, server se pokusí získat dostatek odstupu pro spuštění autopilota. Pokud to bude úspěšné, server umístí vaši loď zpět na planetu, kde jste přistáli naposledy. Pokud ne a vám se nepodaří se znovu připojit předtím, než vaši loď zničí, tak se předpokládá, že jste se stihli včas katapultovat a budete vrácení na planetu, kde jste byli naposledy. Pokud máte pojistku, bude na vás čekat nová loď. Tato odpojení budeme monitorovat a pokud získáme pocit, že se hráči snaží obelstít tento systém  tak budeme dávat postihy a snižovat počet životů.

Jaké jsou postihy za sestřelení katapultovaného pilota?

Hráči, kteří v civilizovaném vesmíru sestřelí bezbranného pilota, na kterého nebyla vypsaná odměna, jsou spodinou vesmíru a budou pronásledováni příslušnými orgány a ostatní hráči je budou moci zničit bez postihu. V civilizovaných prostorech budou pronásledováni policií a v těch ostatních vláda vypíše vysoké odměny za jejich hlavy (spolu s odměnami, které na ně vypíší ostatní hráči).

Jak dlouho budu plout vesmírem, než budu zachráněn?

Když se vystřelíte během probíhající bitvy, můžete stále pozorovat akci. Svůj záchranný maják můžete aktivovat kdykoli a pokud nebudou v blízké oblasti žádní nepřátelé, tak vám obrazovka ztmavne a poté se rozsvítí s nápisem „… o něco později“ a následuje scéna, jak je vaše postava/únikový modul vlečen do záchranné lodě. Poté pokračujete ve hře z planety, kde jste naposledy přistáli, s novou lodí (za předpokladu, že jste ji měli pojištěnou).

Co se stane, když dostanu headshot během nalodění?

Rána do hlavy má vetší pravděpodobnost být smrtelná, než jiná zranění. Nalodění na cizí loď může být velmi nebezpečná činnost. Můžete získat cenný majetek jiného hráče, ale vydáváte se tomu největšímu možnému nebezpečí. Je možné, že pouze přijdete o oko nebo čelist, ale je zde také malá šance, že vám mozkem projede laser a budete dočista mrtvý. Dostat headshot během bránění své lodě, když se někdo jiný pokouší nalodit je obvykle méně smrtící. Hráči bránící své lodě budou mít zajištěn rychlejší přesun do lékařského zařízení.

Co budete dělat proti griefingu?

Věříme, že tento systém odradí griefery. Pokud jste hráč, který bude kempit v začátečnických zónách a bude zabíjet nováčky, tak na vaši hlavu bude velmi rychle vypsaná odměna. A ostatní hráči vás budou moci legálně zabít a to  i potom co se katapultujete z lodi. Pokud se budete snažit o zabíjení nováčků, budete pravděpodobně mrtví rychleji než oni. Myslíme si, že  vysokými tresty za zabíjení katapultovaných pilotů se nám podaří  tento jev omezit. Avšak jsme si také vědomi, že vše musí být vybalancováno, až hra vyjde. To je teď náš největší cíl: budeme balancovat systém tak, aby fungoval pro všechny, než aby zvýhodňoval hráče, kteří chtějí škodit ostatním.

Jak mohu snížit šance mého úmrtí?

Lodní vylepšení budou obsahovat různé systémy navržené pro zvýšení šance na přežití, jako vylepšené katapultovací systémy, skafandry a osobní štít, výkonnější energetické jádro (které poskytne více času k útěku) a jiné automatizované systémy (možnost nastavení automatické katapultáže po obdržení určitého množství poškození). Budou zde speciální obchody zabývající se vašimi trvalými následky. Když přijdete o oko nebo ruku a nechcete kybernetickou končetinu ale organickou, můžete si ji zde pořídit. Chystáme také lékařské procedury či transplantace, které mohou prodloužit život vaší postavy (dostanete zpátky určitý počet životů).

Bude zde možnost jak obejít tento systém smrtí?

Není žádná možnost jak ho obejít v tomto světě, ale pamatujte, že Star Citizen vám umožní založit svůj vlastní server. A tam budete mít možnost nastavit nekonečný počet životů.

Bude i početnější posádka schopná opustit loď před výbuchem?

Ano, všechny lodě ve Star Citizen budou navrženy tak, aby se mohla jejich posádka katapultovat nebo jinak opustit loď…

Mohu zachránit nebo přitáhnout spojence?

Ano, pokud máte místo a zachráníte katapultovaného pilota, může se stát součástí posádky vaší lodi. Když zachráníte jiné hráče a přežijete bitvu, dostanete odměnu, která bude vyplacena z pojistky lodi pilota, kterého jste zachránili (až poté co přistanete na planetě). Odměna za záchranu pilotů je standardní součástí všech lodních pojistek.

Co když mě místo záchrany někdo zajme?

Pokud je váš únikový modul zachycen jiným hráčem nebo NPC, vaše hra bude pokračovat… ale bude zde penalizace odvíjející se od vaší situace. Pokud jste kriminálník a odvezou vás na vězeňskou planetu, budete muset podplatit příslušné orgány, abyste mohli utéct. Pokud jste prodán do otroctví, musíte si koupit svoji svobodu.

Nebojíte se toho, že strach z trvalé smrti může hráče odradit od boje?

Ne. Vyvíjíme hru, kde se bude bojovat a uděláme vše možné pro to, abychom povzbudili hráče ve všech typech boje. Ve vesmírných soubojích, i když bude vaše loď zničena, tak nepřijdete o život, za předpokladu, že se včas vystřelíte. Probuzení se v nemocnici s novou končetinou by měla být vzácná příhoda, za předpokladu, že nežijete v těch nejnebezpečnějších částech galaxie. Strach z trvalé smrti může způsobit pocity, které přidají celkovému dojmu ze hry. Ve světě, kde každý může zemřít, není nikdo zvýhodněn.

Už jsem si vytvořil historii mé postavy, nechci aby umřela!

Chceme, abyste o tomto systému věděli dopředu, takže s tím můžete počítat. Pamatujte, že váš dědic, nemusí být z rodiny, pokud se někdo chystá hrát za vlka samotáře.

Budu muset hrát Squadron 42 podruhé s novým charakterem?

Ne, vše co získáte poprvé, se přenese na další postavu: občanství, kredity, startovní loď a podobně. Pokud váš předchůdce byl občan, jeho status se přenese na vás spolu s jeho termíny na splnění určitých misí nebo akcí, abyste si udrželi vaše občanství či reputaci v dobrém postavení. Budete mít možnost si kampaň zahrát znovu za novou postavu, ale nebudete muset.

 

Tento článek je překladem článku Death of a Spaceman.

  1. Autor: Auressel | Přidáno: 10.9.2013, 09:56

    vynikajuce, dakujem za clanok.

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum