Změna letového modelu.

Autor: Scotty_M | Přidáno: 5.11.2018 Kategorie Lodě| Mechaniky

V chystané alfa verzi 3.4 pro Star Citizen nás čeká rework letového modelu, v bodech si představíme, co to pro nás znamená.

– Cruise Speed známý z 2.3 (zrušený ve 3.0 myslím), Precision a Afterburner jak ho známe teď úplně vyhodí. Do koše a ahoj : )

-Ve 3.4 to bude tak, že plnou přípustí na plynové páce loď akceleruje, dokud nedosáhne svého limitu (udaného v shipmatrixu pojmem Cruise). Už žádné přepínání mezi Cruise / Precision / SCM. Teď se to všechno bude řešit pouze tak, jak dlouho necháš loď rozběhnout – akcelerovat.

– v relativní rychlosti do cca 50 m/s se loď bude chovat „stabilně“ a IFCS se bude snažit kompenzovat případné poryvy větru při přistání apod. Pozor – IFCS není samospasné – pořád by si pilot měl dávat pozor a být připraven. Tento fakt uvítají všichni – které štvalo, že museli vysunovat podvozek, aby se loď přepnula do Precision módu, či ho naopak zapomněli zasunout a divili se (jako Jarred) – že jim loď nechce akcelerovat.

– Každá loď bude mít svůj SCM limit (Space Combat Maneuvers – tak jak ho známe dnes) – to znamená, že v těchto rychlostech jsou trysky ještě schopny plně kompenzovat výkluz ze zatáčky a efektivně zpomalovat při ostrých manévrech … loď bude schopno „uzamknout“ v tomto módu – to, aby pilot nechtěně při opětovném nabírání rychlosti nepřekročil tento SCM limit.

 

-bude-li hráč chtít, může dále nabírat rychlost až k limitu“ Cruise“ uvedeného u dané lodě v shipmatrixu, ovšem při překročení SCM rychlosti, se manévrovací schopnosti lodě rapidně sníží!!

– v Cruise rychlostech při náhlé změně směru vektoru loď konečně neopouští Cruise mód (sláva!!), ale zůstává v něm, ovšem změny provádí ve velice omezeném prostoru …

– Těžiště – přijde na řadu až po 3.4, ve 3.4 se bude počítat pouze váha lodě, to znamená že plně naložená loď se bude chovat jinak, než prázdná … s těžištěm chce CIG docílit toho, že se bude počítat rozložení váhy nákladu pro danou loď a nesouměrně naložené cargo se projeví v letových vlastnostech lodě (cargo naložené na levoboku lodě by se mělo v gravitačním poli působení projevit klopením lodě na levobok – neplatí pro lety ve vesmíru v beztížném stavu).
… a nakonec – VZTLAK. Ano od 3.4 bude mít každá loď svůj koeficient vztlaku na danou atmosférickou jednotku či co – to znamená, že aerodynamické lodě podobné letadlu (Gladius) budou zvýhodněné o tento faktor. V praxi to bude znamenat, že pokud na Gladiusu vypnete trysky i hlavní motor, vysoký vztlak umožní doplachtit Gladiusu poměrně daleko … loď typu Aurora apod. které vztlak skoro nemají a kompenzují to tryskami, by v případě vypnutí hlavních motorů a trysek padali k zemi jako brambora …

 

– koeficient vztlaku se bude nejen odvíjet od aerodynamických vlastností lodě a její rychlosti (s narůstající rychlostí stoupá i vztlak) – ale i hustotou atmosféry …. dále, CIG v patchi 3.4 implementuje atmosférický letový model, takže lodě se budou chovat výrazně jinak ve vesmíru než nad povrchem planet. Devové ukazovali, jak defacto nelze v atmosféře měnit pouze strafováním směr letu (vztlak ji ihned vrací do vodorovného přímého letu) – loď se musí nejdříve naklopit a poté potlačením provést požadovaný manévr.

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum