Arena Commander report 19-23. 5.

Autor: walltar | Přidáno: 24.5.2014 Kategorie Moduly| Novinky

Tak DFM už se nám blíží. Chcete vědět co dělali v CIG aby nám ho přinesli? Tak si přečtěte překlad týdenního reportu pro DFM.


DFM_5232014m

Zdravím Občané,

V 0.8 Arena Commander už je skoro tady! Doufám, že tohle bude poslední týdenní report před vydáním. Individuální reporty studií najdete níže, ale napřed bych vám rád vypsal, co jsme splnili od minulého týdne.

– 17. 5: Plánovaný update serverů byl úspěšný, díky našemu těžce pracujícímu IT týmu.

– 18. 5: Instalace Perforce streamů byla dokončená a Arena Commander release stream byl vytvořen a započala práce na tom, aby byl build systém připravený na náš nový stream setup.

– 19. 5: QA tým započal testovací sezení, které trvalo několik dní, jak jsme pracovali na finálním propojení Arena Commander streamu do systému buildů. „Must Fix“ seznam byl vygenerován a updatován v průběhu týdne.

– 22. 5: Tužky na stůl! Změna infrastruktury na Perforce streamy proběhla v pořádku, Perforce byl uzavřen a byl úspěšně updatován na poslední build. Všichni vývojáři úspěšně přešli na release stream Arena Commandera, který byl oficiálně uzavřen pro nové změny. Jen updaty, které prošli přes specifický schvalovací proces, budou ve verzi 0.8.

To znamená, že stále dodržujeme plán a věci vypadají dobře. Pořád máme hodně práce na příštích sedm dní a je tu mnoho neznámých… ale máme skvělý tým, který je odhodlán udělat Arena Commander realitou.


Cloud Imperium Santa Monica

SCDFM_4

Travis Day, Dogfighting Producer

Zdravím občané!

Glass_ShaderTento update píšu se smíšenými pocity… Ačkoliv můžu oznámit velký pokrok na Arena Commanderu, bojím se, že když to takto bude pokračovat, nikdo nebude číst můj příští update, protože všichni budou hrát Arena Commander. Asi bych měl schválit pár těch riskantních věcí, abych si udržel zaujaté diváctvo…

Ne, dělám si srandu… Ve vší vážnosti, tento týden jsme udělali ohromný pokrok, zatím se držíme harmonogramu, který jsme nastínili minulý týden. Ale přes to je dobré zopakovat, že ve vývoji SW, s mnoha pohyblivými částmi, vždy existuje potenciál pro nepředvídatelné problémy. Já tomu rád říkám Malkomův Lazor, (spojení Murphyho zákona a Occamovy břitvy) cokoliv co se může pokazit, se pokazí a většinou je to ta nejjednodušší věc.

Tento týden byl velice úspěšný, jak jste již četli výše, uzavřeli jsme kód a tým je zaneprázdněný opravováním tolika bugů jak jen to je možné. Zatím jsme plnili harmonogram, který jsme si stanovili a přechod na perforce streamy, migrace build procesu a uzavření kódu proběhlo podle plánu.

Tady v LA jsme se zaměřovali hlavně na finalizaci lodí, jejich komponentů a vizuálních efektů. Dostaly jsme VFX do stavu, že jsme s ním spokojeni pro první vydání Arena Commandera. Je stále spousta věcí, které bychom chtěli udělat s další podporou grafických inženýrů, ale myslím, že si užijete, co jsme pro vás připravili.

HUD je ve stavu, kdy jsme s ním spokojení pro náš pre-alpha launch. Pořád u něj dochází k bugům a je tu místo pro zlepšení a další grafiku, ale základní funkce máme hotové a HUD je připravený pro komunitu, aby nám mohla začít dávat jejich feedback. HUD je něco u čeho se těšíme na bližší spolupráci s komunitou, protože je to velice důležitý prvek hráčovi zkušenosti a čitelnosti. Takže nám prosím pomozte vylepšit HUD tak aby splňoval vaše požadavky a byl konsistentní s Chrisovou vizí.

Systém poškození lodí byl dále vylepšen, aby podporoval rozpadání lodě procedurálně podle místa dopadu střely. Systém, který se stará o vizuální efekty byl také vylepšen, aby lépe ukázal části, které byly odtrženy při střelbě. Cítíme, že jsme se dostali do stavu, kdy jsme s tímhle systémem spokojení. Pořád nás čekají další vylepšení ve výkonu a máme potenciál pro další funkčnost, které budeme potřebovat v delším horizontu.

Ovládání letu je často vášnivě debatované téma mezi studii. Tento týden jsme se domluvili na konfiguraci tlačítek a nastavení IFCS se kterým je většina spokojená. Pořád nás čekají malé úpravy a velké debat, ale blížíme se k tomu, co si myslíme, že bude nejlepší letový model. Ale tohle je další oblast, podobně jako HUD, kde pro nás bude důležitý feedback od hráčů. Pokoušíme se přidat nejvíce letových modelů, jak jen to bude možné, aby hráči mohli experimentovat s různými styly a aby nám mohli dát vědět, co funguje a co ne.

Pracujeme na balanci (dívám se na tebe 300i mega threade) a budeme na ní pracovat i po vypuštění PU. Teď pracujeme na tom, aby každá loď byla unikátní a měla vlastní výhody a nevýhody, a dále budeme pokračovat s jejich upřesňování. Znova, část toho proč děláme tyhle pre-alpha moduly je abychom mohli zapojit komunitu nejdříve, co to jde, takže nám dejte svůj feedback.

Tohle byl úžasný týden, jak se přesouváme z vývoje featur na exkluzivní zaměření na stabilitu, výkon a opravu bugů. Tým už se těší, až si všichni budou moci zahrát Arena Commandera. Snad už si příští týden budete moci užít Arena Commander a poslat nám feedbak, místo čtení o něm tady.

Do té doby, díky za přečtení, a pokud máte otázky, napište je do Ask a Dev sekce.

Zdravím,

Cloud Imperium Games Santa Monica


Cloud Imperium Austin

SCDFM_1

Eric Peterson, Studio Director

Zdravím občané

Pracujeme opravdu tvrdě, abychom vám konečně předali Arena Commander. Přátelé, jsme opravdu natěšení, až vám předvedeme všechny ty věci, na kterých tu makáme. Bez dalších řečí se vrhneme na report z Austinu.

QA

HelmetCIG ATX QA testují každý build který se jim dostane do ruky. Jakmile zjistíme že build je připraven na hraní, odešleme mail globálnímu teamu s instrukcemi. Každý test jsou diagnostikovány a shromažďovány programovacími teamy. Feedback se zakládá z Výtvarnictví, animací, designem a programem. Tyto výsledky jsou pak odeslány přes denní studio report. Chris a jeho team na to zareagují a dají nám svou odpověď. Na základě jeho feedbacku vznikají i další úkoly. QA si poté zpětně projde vyřešené záležitosti a zapíší nově odhalené. Na konci dne je vydán nový build a proces začíná znovu. Je to spoustu těžké práce, ale odměňující fakt je na tom sledovat jak se Arena Commander stává neuvěřitelně zábavnou hrou a jak pokládáme základy pro PU a SQ42.

Audio

Audio je již hotové pro první release Arena Commanderu. Děláme jen drobné změny jako úpravy hlasitosti na základě denní reportů. Na poslední chvíli jsme také dodali dýchání, katapultáž a odladili zvuky při EVA.

Design

ATX design se dále maká na PU a trochu se zapojuje i do DFM. Zejména pomáhají v designování pohyblivých částí. Od lodí samotných až po drobné díly, které můžete vidět na radaru. Mezitím odlaďují SP a MP matche, poskytují feedback a stávají se jedněmi z nejlepších pilotů v ‚verse

Výtvarnictví

Výtvarníci mají spoustu práce na tweakování Aurory,300i a Scythe a snaží se je dostat do co nejlepší formy pro Arena Commander. Z mnoha věcí třeba jmenuji třeba svit motorů, kontrolky, nosiče střel a ladění sedačky v Auroře aby bylo z kokpitu lépe vidět. Optimalizujeme také HUD, exploze a VFX pro zničení lodě. Taky jsme zapracovali na helmě pro RSI suit.

Animace

Neustále se dostáváme dál a dál v animování Aurory a 300i stejně tak jako jsme to dělali s Hornetem. Animace byly upraveny, aby pasovali pro nová layout 300i. Sedadlo v Auroře bylo zvýšeno, aby bylo lépe vidět z kokpitu. Obě lodě taky dostaly reakční animace při působení G. Také byly znovu od začátku vytvořeny nové trysky.

Krom DFM také pracujeme na spojování animací. Pořád se musíme vypořádávat s bugy, které způsobuje kód.

IT

IT team tvrdě pracuje na infrastruktuře a podpoře pro dev teamy. Náš team udělal masivní vylepšení ohledně zdrojového kontrolního systému, který nám umožnil rychleji vyvíjet nové buildy. UK a LA teamy také značně vylepšily naše mašiny, takže rendery probíhají mnohem rychleji. Také připravují servery pro ten masakr, až všichni začnou stahovat Arena Commander. Prý to bude zábava.

Video Produkce

Dostali jsme letmý pohled na Arena commander v WH E70. Tento týden se soustředíme s Irvingem a design teamy na natáčení nového WH.

Taky jsme zazálohovali všechny naše media. Naše žádost pro řádnou integritu těch terabytů dat co jsme zatím natočili byla vyslyšena a nyní jsou bezpečně uložena duálně v Santa Monice a Austinu. Mike Jones se postaral, aby zároveň měli všichni neustálý přístup do těchto mediálních archivů.

Engineering

Tento týden Austinští technici makali na prvním releasu DFM. Stavěli co nejlepší buildy, opravovali je a vyvíjeli server build pro testování Arena Commanderu. Stejně tak vylepšovali klienta. Také asistovali s integracemi a opravováním bugů v matchmakingu. Také mrkli na nějaké bugy v hangáru a Cryengine editoru. Nadále se soustředí na vylepšování buildu, na efektivnějším využívání zdrojů a migraci dat. To vše umožňuje rychlejší přehazování buildů.

Produkce

Naše produkce byla opravdovou podporou pro vývoj Arena Commanderu. Zajišťovali nám vše potřebné a měli jsme tak vše po ruce. Neustále jsme něco přemisťovali, a když už smě mysleli, že je po všem přišla další rána boží a začalo se na novo. Ale pro naše fanoušky to za to stojí a byla to zábava. Naše úsilí nyní vkládáme do plánování zásilek a na práci na zbraních pro FPS. Také se chystáme zaznamenávat výkon hry, jakmile vyjde, abychom rychle opravily všechny bugy, které jsme neodhalili.

Tak to je vše z Austinu. Byl to tvrdý oříšek, ale konečně se dostáváme k jádru. Těšíme se na všechny ty nové hráče co s k nám v DFM připojí. Tak se ukažte občané! Wingman out!


Foundry 42

SCDFM_3

Erin Roberts, Studio Director

 

Design (Nick Elms)

Měli jsme super týden balancování AI pro náš survival mód „Vanduul Swarm“ a poskytovali jsme detailní feedback technikům a výtvarníkům. Kancelářské playtesty byli delší a hlučnější, než kdy dřív, což je dobrá známka toho, že se blížíme k tomu, aby to byla zábava. Máme ještě hodně práce, ale tentokrát bylo kolem mnohem více úsměvu, než dříve.

Multiplayerové módy, „Capture the core“ a „Battle royale,“ se blíží dokončení, ale máme ještě pár důležitých problémů s backendem, které se musí vyčistit, aby byly tyto módy hratelnější. Připadá mi, jako by se každý soustředil na Arena Commander, jak je jen lidsky možné.

Jak si jistě dokážete představit, s tolika „super entusiastickými“ vývojáři, kteří konstantně přidávají nové věci, produkční tým musel vyhlásit stop stav, aby udržel všechny organizované. Já si myslím, že jsme odvedli úžasnou práci. Každopádně… opravdu doufám, že si užijete Vanduul Swarm a těším se, až ho upravíme podle vašich nápadů.

Engineering (Derek Senior)

Seznam věcí, na kterých technické oddělení F42 pomáhá Arena Commanderu je čím dál tím kratší. Zaměřili jsme se na opravy bugů, což taky zahrnovalo částečné zaměření na zaměřovací HUD. Udělali jsme další práci na menu a na přistávací platformě ze které budete vzlétat v Arena Commanderu, a pracujeme na updatu vystřelení se a zlepšení feedbacku ovládání.

Výtvarné oddělení (Paul Jones)

K práci na vzhledu a pocitu klíčových oblastí příběhové linky SQ42, odvedli jsme nějakou budoucí práci pro DFM, pracovali jsme s assety které jsou greyboxovány pro „conquest“ game mód.

VFX pracovali na úkolech pro DFM, chceme jim dát více cinematický pocit a taky jim chceme dát narativ (Forrestův výraz) aby to nebyl jen oheň, který je připevněný na kusu křídla, které proletí kolem vašeho kokpitu, pokud ho budete sledovat, projde celou sekvencí v svém životním cyklu, to je něco co chceme mít ve všech oblastech hry.

Animace pracuje na animaci katapultáže, aby byla zábavnější, když jste vystřeleni z kokpitu, než vybuchne na malé kousíčky, vedle toho, cinematické oddělení pracuje na integraci hlavy, abychom měli ty nejhezčí filmové hlavy ve vesmírné hře.

 

Přeložili: Walltar, Chromozom

  1. Autor: MinoMAD | Přidáno: 24.5.2014, 14:39

    Za všetkých „neangličanov“ ďakujem za preklad! Výborná práca!

  2. Autor: [email protected] | Přidáno: 24.5.2014, 15:19

    Díky (.

  3. Autor: alien5 | Přidáno: 24.5.2014, 18:30

    Dekuji za rychly překlad 😉

  4. Autor: Iro | Přidáno: 24.5.2014, 20:18

    jak ja se už nemůžu dočkat… =) akorat mě straší to moje pořadove číslo, kdo ví kdy se tam člověk dostane =/

  5. Autor: DiakonCZ | Přidáno: 24.5.2014, 22:28

    Tohle mě dostalo

    Také připravují servery pro ten masakr, až všichni začnou stahovat Arena Commander. Prý to bude zábava. 😀

  6. Autor: Chromozom | Přidáno: 24.5.2014, 22:31

    O pořadová čísla se nestarejte.. dostaneme všici aspo’n vanduul swarm 🙂

  7. Autor: Poseidon | Přidáno: 24.5.2014, 22:50

    Tak možná budu moci otestovat jak hra reaguje na myš + klávesnici nebo zda bude lepší joystick. Nevíte, zda v této verzi bude už implementovaná podpora pro všechny herní zařízení?

    • Autor: walltar | Přidáno: 24.5.2014, 23:27

      Hotas, Gamead, MKB … by mělo být funkční. Track IR a Oculus ještě ne.

  8. Autor: SteKi | Přidáno: 25.5.2014, 08:57

    Ach, uz iba 4 krat sa vyspim a bude to tu

    • Autor: Micaak | Přidáno: 25.5.2014, 11:10

      Zase to tak neprežívajte 😀

  9. Autor: MinoMAD | Přidáno: 25.5.2014, 13:47

    Inak mohli by update Arena Commander pustiť aj skôr…neviem si predstaviť, keď to 28.05. začne naraz sťahovať 400.000 ľudí!

    • Autor: walltar | Přidáno: 25.5.2014, 15:19

      Né to by nebylo ono … musíme shodit server! 😀

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum