Arena Commander Report

Autor: Gerlak | Přidáno: 11.5.2014 Kategorie Novinky

Zdravím občané. V tomto článku si můžete přečíst jak postupují práce na Dogfighting Modulu (DFM) který se již blíží vypuštění. Tento report je pro květen 5 – 9.

Ship Platform

Vím, už se nemůžete dočkat až vyzkoušíte DFM a věřte nám, že všichni z týmu si přejí aby byl dogfight ve stavu, kdy jej budeme moc zpřístupnit všem, ale jako u každého ambiciózního projektu jsou tu stále některé detaily, které nás velmi zaměstnávají než budeme spokojeni před samotným spuštěním, jako vytvoření stabilního klienta, vyvážení AI v hratelné verzi DFM a samotné stability serveru.

Přesnější a aktuální informace budeme mít pro vás ke konci příštího týdne, ale cílem je zpřístupnění DFM ke konci měsíce, kdy se bude jednat o postupné navyšování přístupů pro 250.000+ hráčů. Jedná se o číslo, které je mnohem větší než očekáváme při spuštění pre-alpha samotné hry pro zpětnou vazbu od lidí. Hlavním cílem je, aby byl přístupný pro každého Vanduul Swarm v single verzi DFM od začátku a postupně zpřístupnit lidem multiplayerovou verzi DFM, jak si budeme jistí stabilitou serveru. (Odpovědí na důležitou otázku jak budeme přidávat hráče je: Budeme vám postupně zpřístupňovat hru podle vašeho pořadového čísla, ne podle toho kolik máte lodí,nebo jestli jste subscriber)

Ještě nevíme kolik hráčů bude moci souběžně být připojeno a zároveň hrát na serverech, (postupně se budeme doslova dostávat na počet serverů ve stovkách, podle poptávky hráčů) ze začátku plánujeme jet opatrně a pomalu, aby jsme se ujistili, že všechno funguje jak má. Proto buďte prosím s námi trpělivý. Nezapomeňte že spuštění Arena Commander by se dalo přirovnat ke startu jakékoliv plné hry (DFM by se dalo přirovnat hře World of Tanks) a vytvořit něco takového je výzva sama o sobě, pro takový počet fanoušků jaký má Star Citizen.

Chris Roberts

*Pozn. Redakce, svoje pořadové číslo najdete na RSI webu, stačí kliknout v My RSI na svůj obrázek.


CLOUD IMPERIUM SANTA MONICA

SCDFM_4

Travis Day, Dogfight Producer

Zdravíme Občané,

Děkuji vám všem za mrknutí se na další aktualizaci Arena Commanderu. Jako vždy tu v Santa Monice tvrdě pracujeme na všech herních možnostech a na systémech pro první vydání Arena Commander. Dáváme do pořádku několik posledních systémových věcí, jež by jsme mohli s vámi sdílet velmi brzy.

Když už mluvíme o systémovém vývoji. Náš hlavní inženýr “Paul Reindell” dotváří energetický systém pro lodě, který byl dokončen tento týden. Paul dal dohromady správné vyvážení rozvodu energie a nastavení energetických priorit pro různé systémy. To znamená, že pokud přířadíte velké množství energie do zbraní (pew pew) v závisloti na vašem nastavení. Zvýší se tím samotná palebná síla zbraní, ale bude menší přívod energie do štítů, manévrovacích trysek a do motoru.

Sice to vypadá jednoduše, ale jak jsou všechny tyto možnosti propracované do detailu, pak teprve samotný celek může zazářit. Nejen, že můžete využít široké možnosti nastavení, jako třeba zvýšit energii do trysek  místo zbraní, ale můžete také nastavit prioritu, že když budete mít nedostatek energie do všech vašich zbraní, tak můžete jednotlivým zbraním přiřadit větší prioritu, podle toho, kterou z nich využíváte, aby měli energii na palbu dokud nevyčerpáte všechnu energii. Tento systém umožňuje casual hráčům rychlá nastavení, ale i ostatním hráčům, kteří se chtějí v takovém nastavování více šťourat budou mít detailní přehled o celkovém nastavení své lodě.

Jak již všichni vědí …. S velkou silou, přichází velké … Vylepšení systému štítů. Takže nejen, že Paul dokončil energetické rozdělování a průtok systémy, ale také upravil systém štítů. Část z toho byla také vyžadována, aby se ujistil, že si štíty udrží svou funkčnost v plně vytíženém systému, také se vylepšily rozlišovací kontroly, kdy hráči budou mít přes svůj HUD plnou kontrolu nad štíty. Stejný způsob jako u přerozdělování dodávané energie u zbraní. Tato funkce také položila základy pro lodě, které mají více generátorů na tvorbu štítu.

Síla zbraní a štíty nejsou jedinými systémy, které byly dokončeny tento týden. Funke IFCS prošla také několika změnami, a hráči ji budou moci mnohem více přizpůsobit podle svého stylu létaní. Tzn. aby mohli i při zapnutí omezit některá nastavení IFCS. Rozdíl v nastavení jde poznat podle níže uvedeného videa.

Obecně, v Arena Commanderu (a později v SC/SQ42), jak „zatáčíte“ IFCS nejen používá trysky, aby otočilo vaši loď na novou požadovanou orientaci. IFCS taky pomocí trysek udržuje vaši rychlost na vašem starém vektoru, vyrovnává vaši úhlovou rychlost s novou orientací a udržuje obojí synchronizované, aby udrželo symetrii mezi vaší orientací a rychlostním vektorem. Jak si dokážete představit, pokud jede váš motor na plný výkon, vaše manévrovací trysky musí vynaložit velké množství energie k úpravě vaší úhlové rychlosti a to znamená, že čím máte motor puštěný na vyšší výkon, tím zatáčíte pomaleji. Rozhodli jsme se to změnit tak, že IFCS nebude omezovat maximální rychlost otáčení, ale místo toho omezí váš tah, takže se můžete otáčet maximální rychlostí. To vytvořilo mnohem responzívnější a zábavnější zážitek s plně zapnutým IFCS. Zdálo se nám to, jako jezdit v autě se zapnutou kontrolou trakce, protože IFCS vždy zabrání, aby se vaše loď otáčela rychleji, než se může měnit její úhlová rychlost, prakticky zabraňuje zádi v ujíždění.

Takže, teď jsme ještě zavedli mezistupeň, který vám dovolí létat s vaší „kontrolou trakce“ vypnutou. To vám umožní měnit orientaci vaší lodě, bez toho aby IFCS omezovalo rychlost vaší rotace podle vašeho vektoru. To znamená, že při vyšších rychlostech můžete dostat tyto dvě hodnoty ze zarovnání, pokud si nedáte pozor, ale taky to můžete použít pro úžasné slalomy skrz asteroidové pole a pro nedostatek v termínech, driftování zatáčkami.

Všichni jsme popravdě nadšení, jak jednotlivé dílky hry pomalu zapadají do sebe a nemůžeme se dočkat až všechny tyto věci s vámi budeme sdílet. Ještě existuje mnoho otázek, na které je potřeba najít odpověď, ale každým týdnem se blížíme k jejich vysvětlení. Děkujeme, že se vám tu s námi líbilo . Pokud máte nějaké otázky, prosím prosím zeptejte se v ‘Ask a Dev’ topiku.

Děkujeme za vaší pokračující podporu.

CIG Santa Monica


CLOUD IMPERIUM AUSTIN

SCDFM_1

Eric Peterson, Studio Director

Dobrý den ze slunného a horkého Austinu občané,

Měli jsme tu velmi rušný týden, jak se dostáváme blíže k vydání Arena Commander.  Měli jsme velmi mnoho zajímavých výměn myšlenek ze studií napříč světem, kdy testujeme naše severy a mechaniky letu, aby byli co nejlépe připravené. Kromě práce na Arena Commander, jsme zpřístupnily několik záplat. První byla příprava patchovacího systému, kdy jsme připraveni na budoucí větší a lepší patche. Druhý byl samotný Hangar Patch, kdy jsme opravily některé problémy s Oculus Rift v naší hře a přidaly první kosmetické vylepšení, jako ručník pro každého kdo podpořil hru před dosažením 42 milionů $. A jak víte číslo 42 je pro nás velmi důležité a tak jsme pro subscribery přidaly kalendář, který ukazuje aktuální datum v roce 2944 :).

Takže bez dalších okolků, následuje na čem pracoval Austin tým pro dogfight modul.

Výtvarné oddělení a animace

V animacíh pro tento týden, jsme stáhly, vybrousily a přeanimovali trysky, opravily hangár verzi podvozku u 300i. Také jsme spravili IK lokátory v Hornetu. Proběhla oprava věží a materiálů pro elektrárny. Umístění trysek na 300i potřebovali úpravy, a budeme upravovat všechny 300i hangar lodě a opravu exteriéru. Dále jsme se zabývali Freelencerem ( cenzurované, ale bylo tu něco opravdu pěkného), přepracované animace postavy pro kokpit 300i a Aurory, pro stisknutí tlačítek a reakce.

Výtvarníci byly zaměstnáni tento týden na úpravě helmy a vložení jejich standartů pro Star Citizen, pracujeme také na materiálech kůže pro nové skenování hlavy do hry a dokončili jsme mnohé úpravy pro různé lodě pro první verzi Arena Commander. Tedy kromě 300i.

Programátoři

Naši programátoři měli plné ruce práce s opravováním chyb v DFM, hangáru a dokončili první verzi matchmakingu, což vám dovolí si vybrat a být zapojeni do DFM souboje. Taky jsme pracovali s IT na nasazení našeho Build Systému pro rychlejší patche … Hurá pro rychlejší patche! Tým taky opravil poslední problémy v patchi 11.2, který by měl být dostupný veřejnosti.

Taky jsme dokončili integraci CRYENGINU 3.6 a připravovali se na další patch, kdy uvolníme Arena Commander Občanům.

Design

Design dohledával/dokumentoval změny v matchmakingu, opravoval věci pro hangar patch (vím, že to není arena commander), testoval Arena Commandera a dával zpětnou vazbu na jeho funkčnost. Taky jsme udělali update střel a odevzdali u staty lodí k posouzení. Taky jsme hodně zatížení testováním multiplayerového matchmakingu, a dostáváním hromady zvuků do hry. Jak se přibližujeme blíže a blíže ke dni, kdy se budeme moci zastřílet na kousíčky, vzrušení se ve studiu zvětšuje. Neuběhne den bez toho, abychom si neuvědomili, jaké máme štěstí, nikdy nebudeme moci dost poděkovat našim občanům. Díky za vaši trvající podporu.

EP


Foundry 42

SCDFM_3

Erin Roberts, Ředitel Studia

Ahoj všichni,

Nejlepší zprávy, které můžu oznámit je, že Arena Commander je ve stavu, kdy se náš tým v UK zaměžujé méně na DFM a více na SQ42 a vývoj kapitálních lodí. O tom si přečtete více v příštím měsíčním reportu, ale ohledně DFM jsme se zaměřili jen na malé změny, balanci, opravy bugů a testování buildu. Takže update z UK se stává kratším, což je dobrá zpráva! 🙂

Design

Design tým pracoval na vybalancování statů štítů a zbraní pro Scythe a Horneta (zvláště důležité u singelplayerového Vanduul Swarm módu.) Taky jsme pracovali na balanci herních módů, což zahrnovalo opravy dříve zmiňovaného Swarmu a Capture the Core modu.

Výtvarné oddělení a animace

Dokončovali jsme animace Vanduulského pilot a dolaďovali jsme jemnější detaily lidského pilota. Věci jako mačkání tlačítek, střílení ze zbraní a podobně. Upravovali jsme taky některé efekty pro Capture the Core.

 Programátoři

Ohledně grafiky, jsme strávili hodně času u updatování materiálu pro nový Cryengine 3.6 na který jsme zrovna přešli a opravováním bugů, které jsou s tím spojené. (Podporuje spoustu funkcí, které potřebujeme, ale taky to znamená, že musíme opravit spoust problémů, které přichází s novým buildem.)

Taky jsme dělali úpravy ovládání pro různé joysticky. Nějaký čas jsme strávili na vystřelování z horneta, aby vypadalo lépe. Taky jsme pracovali na HUDu, aby hráči dával více informací o tom, že do nich někdo střílí, jak daleko jsou od cíle a podobně. Na frontě opravu bugů, jsme pracovali na problému, kdy lodě neregistrovali zásahy a kdy se VFX nezobrazovalo správně.

To je pro tento týden z UK vše. A jako vždy děkujeme za podporu.


Za pomoc s překladem děkuji Walltarovi
Překlad: Arena Commander Weekly Report: May 5.9.

  1. Autor: cabalsvk | Přidáno: 11.5.2014, 16:59

    Na možnosť prevádzať energiu do jednotlivých systémov a udávať prioritu zbraniam sa teším 😛
    Ďalej natrénovať manévre bez „kontroly trakcie“ znie tiež fajn. Tam sa myslím docela ukáže rozdiel medzi joy, gamepad, či WSAD 😀

    Super preklad

  2. Autor: majrooo | Přidáno: 11.5.2014, 17:09

    Super, diki za preklad.

  3. Autor: SteKi | Přidáno: 11.5.2014, 18:00

    diky moc za preklad.
    btw. poradove cislo 124084…. 😀 neeeeeee

  4. Autor: Gerlak | Přidáno: 11.5.2014, 19:40

    Rado se stalo 😉

  5. Autor: alien5 | Přidáno: 11.5.2014, 20:17

    Diky za preklad a clenum za prispevky na webovky;)

  6. Autor: alenil | Přidáno: 11.5.2014, 22:12

    Preklad je fajn, ale nektery vety nedavaji smysl a chtelo by to aspon jednou prohnat kontrolou ve Wordu na preklepy a pod.

  7. Autor: alenil | Přidáno: 11.5.2014, 22:15

    Třeba „vyvážení AI v hratelné verzi DFM a samotné stability serveru.“ je nejspíš překlad “ All the while trying to balance and tune the core gameplay of the DFM.“
    Ale v originalu se o AI vubec nemluvi. Podobnych prikladu je v textu nekolik

  8. Autor: Gerlak | Přidáno: 12.5.2014, 00:38

    Dekuji za upozorneni. Az se vyspim po nocni opravim. Pokud ti nesedi nejaky preklad, napis mi PM 😉

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum