Chris Roberts – Nedostatek obsahu.

Autor: walltar | Přidáno: 9.2.2014 Kategorie Novinky

Tématem posledního měsíce na oficiálních fórech byl nedostatek contentu. Vzniklo několik velkých threadů a ten poslední „vyprovokoval“ Chrisovu reakci.

Death_Match
Pokud vás zajímá thread kvůli kterému tento post vzniknul tak odkaz je zde. A teď už samotný Chrisův post, který pro vás přeložil Chromozom. Velice mu za to děkuji.

Jsem hrdý na to o jaké množství informací se s vámi dělíme.

Přispěl jsem na ne málé množství crow-funded projektů a troufnu si vyzvat kohokoliv z vás aby mi ukázal alespoň jeden projekt, který fanouškovské základně dodává alespoň takový tok informací jako to dělá Star Citizen dokonce i po splnění základní crow-fundingové fáze. Osobně bych řekl, že Elite:Dangerous a Limit Theory patří mezi ty nejlepší, na které jsem přispěl. LT jednou měsíčně vyadává videoblog a Elite ke svému videoblogu občas přidá i nějaké koncept arty. Možná bych ještě zmínil Broken Age, který sice nevydává informace s měsíční pravidelností, ale za to si na svých videoblozích dává značně záležet. Ale ani jeden z těhto jmenovaných projektů se k SC ani nepříbližil pokud jde o videa( přes 200! ), updaty ( minimálně 5-8 týdně na RSI ), koncept artů ( 2-3 obrázky týdně a to nemluvím o celé kopě obrázků, které se dostává měsíčním předplatitelům ve Vaultu a Jump Pontu ) a v interakci s komunitou.

Chápu, že spoust lidí je projektem tak nadšeno, že i takovýto přístup k informacím je pro ně málo. Vzhledem k aktivitě na foru a organizačních stránkách by ani sdílení informací po 24/7 nebylo dostačující.

Máme tu závažný problém :-)

Jednu věc bych chtěl lidem připomenout, tvorba updatů není triviální záležitost. Máme několik členů personálu jako Ben, Michael Morlan a David Ladyman, kteří se na toto téma soustředí a je to jejich hlavní zodpovědnost. Ale pokaždé když děláme na behind the scene (BTS) , tvoříme lore nebo koncept art příspěvek pro webové stránky nebo jen zodpovídáme otázky pro vývojáře na foru, je to něco co ovlivní čas některého z vývojářů, který pracuje na hře.

Vím že je mezi spoustu lidmi normální předhodit argument, že update trvá pár minut, protože se jedná jen o sdílení již hotové práce. Pro vaší představu si zkuste vzpomenout, pokud jste někdy vytvářeli presentaci pro šéfa nebo do školy, jestli vám zabrala pouze několik minut.

Normálně zabere půl až celý den času jednoho z vývojářů aby pro vás připravil BTS update a to nepočítám přípravu podkladů. Ta může zabrat i dny. A ještě je tu, Morlanův čas, který se do toho nepočítá ( protože je to jeho práce ), který teprv ze surových materiálů připraví plnohodnotný článek. Sepsat kvalitní a komplexní článek dokáže zabrat i půl dne. David Haddock nenapíše své příspěvky během hodiny, dokonce i updaty a hlasování může zabrat hodiny jakmile začnete shrnovat materiál, vytvarovat ho do přípustného tvaru před tím než bude postnut. Zodpovídání otázek na foru zabere hodiny. Já sám jsem třeba strávil něco okolo dvou hodiny pouze pročítáním tohoto vlákna a pravděpodobně hodinu strávím vytvářením toho textu.

Po tom všem co jsem tu napsal, myslím, že byste všichni měli vědět, že jsme se zavázali ke zlepšení kvality informací, které s vámi sdílíme. Jedno z mých předsevzetí pro rok 2014 bylo častěji vás informovat ve všech směrech. Stále hledáme nové zaměstnance, kteří se budou starat o styk s komunitou. Na jednom z posledních meetingů na posledním sumitu jsme se dohodli, že každé studio, které pracuje na hře, sepíše seznam cool věcí na kterých pracují a myslí si, že by měli být uveřejněny v následující epizodě nadcházejícího BTS seriálu. Rozhodli jsme se změnit formát Wingman’s Hangar nějak takhle – jako hlavní bod epizody bude BTS a poté budou zodpovězeny otázky z fora speciálně určené pro BTS a poté se dočkáme nějakého rozhovoru s vývojáři pracujícíhch na rysech hry. Není to dlouho co jsme s tím žačali a česká nás dlouhá cesta než to poběží jako hodinky ( vzpomeňte si na první episodu WMH – to bylo drsné ) a vůbec tomu nepomohlo, že první prvek BTS se odehrával v prostředí produkce. Není to sexy téma ani vizuálně zajímavé ( Proto ste v televzi nikdy nemohli a nikde nebudete moci vidět TV show „Plánovač“ )

S vnitřními a vnějšími zaměstnanci pracuje na plné otáčky přibližně 170 lidí. Pracují na všech aspektech hry – Vesmír, Planety, FPS/Boarding combat, Squadron 42 a na zapojení těchto prvků do persistentního vesmíru. V týmu je celkem 10 výtvarníků usilovně pracujících na vzledu universa. Je třeba ještě zpracovat zpoustu obsahu a další přibívá. Nevěřím, že existuje jiný projekt nebo dokonce jiná hra, který by se mohla se Star Citiznem měřit pokud jde o obsah a ambice ( děkuji všem za vaši štědrost ). Buďte trpěliví a doškáte se spousty věcí – věřte mi. Práce vývojářů není linární, někdy nám mohou ukázat spousty zajímavých věcí a jindy zase pracují na věcech, které vidět nejsou. Nebo nemají ještě hotový koncept ve fázi aby mohl být předveden na veřejnosti. Nebojte se, že před vámi tajíme věci – jsme hrdí a nadšení pro naši práci a vždy se nemůžeme dočkat až vám ji předvedem.

V pondělí tu bude 10 for Chairman, ve středu bude mít WMH o něco více visuální obsah a v pátek se dočkáte posledního výběrového auditu TNGS. Blíží se spoustu zajímavých věcí a změn. Doufám, že bude šťastnější.

Nebudu si nic nalhávat. Vím že to stále nebude dost :-)


Odkaz na původní post: Zde

  1. Autor: Salgado | Přidáno: 9.2.2014, 14:53

    Amen! 🙂

  2. Autor: Poseidon | Přidáno: 9.2.2014, 20:44

    Mně osobně vadí, že vidím až příliš moc Concept artů, Artworků a další věcí. Mluvím za sebe, ale já tyto věci ignoruji, jelikož mě zajímá co vidím ve hře. Chápu, že hry nic moc ukázat nemohou, jelikož na tom nemají. Rozhodně, ale mohou ukázat, jak budu vypadat vybavení hráčů ve FPS, interní build DFM a jistě už mají nějakou ukázku baru v docích biď třeba jenom v editoru, což bych také rád viděl.

    Dle mého názoru, nastala chyba, že na začátku Prosince neřekli, že DFM nestíhají a ujišťovali, že bude a najednou nic a to jistě namíchlo nemalé procento donátorů.. Mně osobně zajímá co dělá team pracující na lodích Origin, jelikož má 300 i vypadá stále tak trochu nedodělaně:(

  3. Autor: Micaak | Přidáno: 11.2.2014, 22:46

    Mne osobne to príde od tých ľudí ako neskutočná drzosť sťažovať sa na takéto veci… By som im oplieskal Headcraba o hlavu!

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum