Chris Roberts přibližuje Squadron 42 a mluví o pochybovačích

Autor: Net | Přidáno: 9.11.2013 Kategorie Novinky

Dnes vám přinášíme překlad článku, který vyšel na herním magazínu Rock, Paper, Shotgun.

SQ42

Jedná se o část rozhovoru s Chrisem Robertsem.

Star Citizen tohle, Star Citizen tamto. Je v médiích výrazně častěji než jakýkoli skutečný kosmický program a teď je asi i lépe financován. Osobně si stále nemůžu pomoci, ale pořád nevěřím schopnosti Chrise Robertse a spol. to vše zvládnout, nyní ale mnohem méně pochybuji o tom, zda jsou jejich aspirace upřímné. Nedávno jsem zpochybnil každé Robertsovo tvrzení, a on je podložil daty, časy a plány, aby dokázal, že nám při vysávání našich bankovních účtů nemaže med kolem pusy. Čekejte tohle mamutí interview již brzy. Nejprve ale Squadron 42. Dobrodružný spin-off pro jednoho hráče trochu zmizel po počátečním oznámení Star Citizena, ale zjevně těží z Robertsova nadsvětelného skoku do mlhoviny Nepravděpodobného bohatství stejně jako jeho velký bratr. Podle Robertse je to teď stejně velké jako cokoli, co by mohl dělat při tvorbě nového Wing Commandera pro EA.

Bylo by to docela snadné zamést Squadron 42 pod koberec. Alespoň na chvíli.

Star Citizen je hlavní téma ve městě (název města: Vesmír, počet obyvatel: všichni), a mnoho rádoby pilotů se stalo téměř posedlých přípravou svých virtuálních armád pro hrozící mezigalaktickou válku. Pečlivě propojená on-line galaxie čeká. Singleplayer? Kdo kvůli němu půjde do vesmíru?

A upřímně – k lepšímu nebo horšímu – Robertsovi by to pravděpodobně u mnoha prošlo, pokud by se mu podařilo přinést Star Citizena bez příliš mnoha kompromisů. Tu absurdní vizi v celé své kráse. Ale také slíbil celou kampaň jednoho hráče se silným příběhem, nástupce Wing Commandera ve vesmíru Star Citizen, a zjevně to jde v zákulisí rychle dohromady.

„Nemluvil jsem o Squadron 42, protože je to narativní příběh,“ vysvětlil Roberts RPS během GDC Next. „Tak nějak chci, aby zbylo nějaké překvapení pro hráče. Ale bude to stejně velké a tak efektní jako byl kterýkoli Wing Commander.“

„Rozsah a ambice máme na úrovni všeho, co bych dnes udělal s Wing Commanderem [díky crowdfundingu]. Kdybych dělal Wing Commander s EA, Squadron 42 bude stejná. Ve stejné AAA kvalitě. Už máme spoustu věcí, které se mi fakt líbí. Máme vlastní motion-capture studio. Máme celou tu věc na skenování tváří.“

Při této představě jsem povytáhl obočí až za linii svých vlasů. Konec konců single-player hry nejsou levné. Ano, Roberts a spol. vybrali více než 25 milionů dolarů mezi Kickstarterem a jejich vlastní stránkou, ale v širším kontextu to mohou být jen pestrobarevné peníze z Monopolů – zejména vzhledem k tomu, že chtějí vytvořit jak hru jednoho hráče, tak plnohodnotné MMO. Roberts však tvrdí, že při práci bez vydavatele, starostí o konzole a marketingu (ten je placen díky subscriberům, jejichž peníze nejsou uvedeny v celkové sumě vybraných dolarů) dokáže ořezat náklady na potřebnou úroveň. Možná, ale jen čas ukáže, zda crowdfunding může být soběstačný.

Takže co přesně je Squadron 42? Jak funguje? Roberts vysvětlil strukturu příběhem hnané kampaně:

„Jste v armádě, správně? Takže jdete jen tam, kam vás pošlou. Ale máte vliv na to, jak se rozvine kampaň. To určuje, kde kampaň skončí, což je velice podobné modelu Wing Commandera – zejména Wing Commandera 1. Bude více interaktivní než Wing Commander 3 a 4, které byly lineárnější, protože tam máte filmový prvek.“

wing3[1]

Ale co křídla a velení jim? Konec konců to není show jednoho muže. Jako ve Wing Commanderu z „dávných“ dob budete moci vybrat jak své bitvy, tak své spolupiloty. Konverzace však budou zřejmě mnohem pokročilejší.

„Děláme spoustu věcí se systémem rozhovorů,“ pokračoval Roberts. „Zrovna o něm jsem přemýšlel nějakou chvíli, takže si myslím, že se mi podaří tohle pole zlepšit. Je to o řízení vašich vztahů s ostatními piloty. Nechci, abyste měli pocit, že jste na konverzačním stromu a musíte zaškrtnout každou odpověď, abyste o nic nepřišli. Způsob, jakým jsme to nastavili, je mnohem více o správě vašich vztahů s ostatními piloty, a to je tak nějak na vás.“

„Původní Wing Commander byl tak trochu takový. Bylo to jako, kdo se ti líbí? S kým si chcete vyrazit? Můžete mít člověka, který je kretén, můžete mít člověka, který je skvělý, můžete mít člověka, který je zábavný. Hráči si tak nějak utvoří své vztahy s různými wingmany, a to ovlivní co udělají a jak budou hrát.“

„Na palubě lodi je to hotový manažer vztahů, namísto spousty cut-scén.“

Kolosální prohlášení rostly jak laviny, ale Roberts řekl, že je plánuje doručit spíše dříve než pozdě. Už teď hangár modul Star Citizena nechává sci-fi nadšence splnit svůj sen o vlastní vesmírné garáži a dogfighting modul je stále naplánován na konec roku. Poté přichází planetární modul s obchodováním na přelomu března a dubna, pak obsazování lodí v první osobě v půlce roku 2014 a Squadron 42 v jeho závěru.

starcit[1]

Takový rychlopalný harmonogram může znít jako přehnaně nemožný rozkaz, ale z velké části je to zmírněno tím, že na každé části pracují různá studia. Roberts tvrdí, že tento přístup umožňuje zaměření, rychlost a mnohem zvladatelnější pracovní vytížení. Mezitím se Squadron 42 dostává navíc zvláštní pozornosti.

„Vybírám studia, o kterých si myslím, že mají personál, který dokáže každý úkol, a pak vše spojíme do jednoho celku,“ řekl Roberts. „Všichni vidíme všechno. A pak jsem si dal extra práci vybrat správné lidi. Tým v Anglii je veden mým bratrem. Je to tým, který dělal Privateera a Starlancera a spousta lidí, kteří se mnou pracovali na starších věcech, jako Wing Commander. Berou si na starost Squadron 42. V podstatě udělali poslední dobré vesmírné hry ve stylu Wing Commandera.“

Multi-studio, postupné vydávání modulů slouží také k jinému účelu: dokázat fanouškům a příznivcům, že něco z toho, ehm, vůbec existuje. To platí dvojnásob v případě nouze jako tomu bylo u studia Double Fine[*], protože – přestože si je sám sebou jistý – Roberts si nic nenalhává. Pro začátek vývoj her není exaktní věda, a projekt tohoto rozsahu je jako snažit se usměrnit černou díru. Něco se může pokazit a nevyhnutelně se také pokazí.

„Když je někde článek o nás, tak se vždy objeví jedna osoba, která vykřikuje ‚JE TO PODVOD!‘,“ přiznal. „[Postupně uvolňovat každou část hry a kombinovat je do jedné] je vědomý plán. Chci říct, že buduji opravdu velkou hru. Pokud se zeptáte lidí, co chtějí, řeknou vám, že chtějí nejlepší možnou hru. A pokud se podíváte na Blizzard nebo Valve nebo Irrational nebo Rockstar, ti všichni dělají hry, které lidé milují. Ale pak se lidé se stále ptají, kde je Half-Life 3. Tyto společnosti vám řeknou, ‚Bude to hotové, až to bude hotové.‘ Když někteří z nejlepších v oboru nemůžou fungovat podle předem určeného harmonogramu, říká to hodně o tom, jak to v praxi často dopadá.“

„Moje naděje a cíl je, díky tomu že sdílím proces s fanoušky, kteří vidí, jak postupujeme, že když budeme muset volit jinou cestu kvůli tomu, že máme jiné informace, než jsme měli na začátku procesu,tak si lidé řeknou: „OK, chápu to. Štve mně to a chci to už teď, ale je to lepší pro konečnou hru. Taky už mám část hry a vidím, že na tom pracujete a plníte sliby. Pořád dostávám nový obsah.‘“

Poznamenal, že současný harmonogram pro Star Citizena/Squadron 42 je spíše orientační, a některé části jsou již opožděny (zatím) drobnými turbulencemi. Například dogfighting modul bude spuštěn na konci roku 2013, ať se bude dít cokoli, ale nemusí obsahovat multiplayer,a to až do začátku příštího roku. Důvodem je, že RSI má možnost buď použít výchozí kód pro multiplayer v CryEnginu nebo implementovat vlastní kód pro finální verzi MMO Star Citizen. V současnosti se Roberts přiklání k druhé variantě, neboť ta umožní stresové testování skoro od začátku. Sbohem problémy se servery první den – tedy alespoň teoreticky.

„Je to rozhodnutí kvůli tomu, že pokud vyberete řádný systém, bude to z dlouhodobého hlediska mnohem lepší.“ řekl. „Ale to znamená, že lidé nebudou hrát multiplaye během Vánoc. Budou schopni hrát proti AI nebo létat jejich loděmi jen tak kolem, ale myslím, že to bude volba, kterou udělám. Je to lepší pro finální hru.“

„Ale je to těžké. Musíte zvládnout spoustu očekávání. Když jsme odložili reklamu na Horneta [loď], měli jsme hodně rozrušené reakce. Lidé reagovali asi takhle „Jak by mohli? Lhali nám.“ Ale reklama vyšla ven, bylo to v pořádku, a mnohé z těchto stížností zmizely. Je to o přečkání stížností do bodu, kdy všichni dostanou něco dobrého. Něco dobrého na konci, je ta důležitá věc.“

starcit5[1]

Zřejmá moudrost, ale zdánlivě snadno zapomenutelná, když vám tisíce stoupenců tluče na dveře, že jste je tentokrát konečně a opravdu opustil. A s penězi backerů financujícími hru více, než jakýkoliv jiný crowdfundingový projekt v historii,  je Roberts v podezření na každém kroku. Možná oprávněně, možná ne. Ale ať už mluvíme o Squadron 42 nebo Star Citizenovi, tento vesmír je Robertsův nový domov, a on nemá v úmyslu ho v dohledné době opouštět.

„Samozřejmě, mám starost o konzistenci a kvalitu,“ přiznal. „Ale já nejsem chlap, který říká „Ó ano, to je docela dobré!“ Já říkám „Kluci, to musí být vyřazeno nebo zcela přepracováno.“ Já tuhle hru chci hrát. Dal jsem do ní všechno úsilí. Jde mi o to, že tomu,aby to fungovalo, věnuji značnou část svého života, a nechci na druhém konci přijít a zjistit, že jsem neměl odvahu něco vylepšit nebo že to není dost dobré.“


[*]pozn.překladatele:

Těm při vývoji hry došly peníze,a proto byli nuceni nedodělanou hru zpřístupnit dříve na Steamu za účelem získání dostatku prostředků na její dokončení.

Zdroj:
Rock Paper Shotgun

  1. Autor: Keinar | Přidáno: 10.11.2013, 09:40

    Dobra prace, prelozit takovou slohovku:-)
    Ja kdyz si to cetl v anglictine, tak jsem si rikal, ze ta prvni cast je takova divna a hrozne blbe se mi to cetlo a ona mi prijde divna i v cestine:-D

    • Autor: walltar | Přidáno: 10.11.2013, 09:44

      Ne tehle článek to bylo fakt za trest … nekterý fráze tam jsou fakt hrůza. Ono by to asi šlo přeložit líp, ale už by to asi chtěloi profesionála. Ještě, že jsem ho nemusel překládat já, bych si asi vytrhal vlasy z hlavy.

    • Autor: Net | Přidáno: 10.11.2013, 11:24

      Tenhle článek bylo fakt dílo, ten autor z RPS je strašný umělec a i když ty věty zněly celkem dobře v angličtině, měl jsem docela problém je pochopit, něco jsem radši ani nepřekládal, protože mi to nedávalo smysl. Nejhorší bylo, že většina jeho metafor byla originálních a žádný překlad pro ně prostě neexistuje, musel bych vymýšlet taky něco originálního, ale aby to znělo dobře v češtině:) Každopádně pokud má někdo lepší překlad některých částí, tak ho uvítám.

      Důležité jsou Chrisovy odpovědi a ty se překládaly celkem dobře, i když je to zjevný přepis z ústního interview.

      • Autor: CroosaidR | Přidáno: 10.11.2013, 14:15

        Máš pravdu,ještě jsem to po tobě trochu přešel ale byl to děs,to snad psal nějakej mongoloid.
        Některý věty jsem musel číst snad desetkrát,a stejně to není ono.
        Walltare,příště děláme interview s Chrisem my.

    • Autor: Keinar | Přidáno: 10.11.2013, 12:42

      Ja si nepamatuju, kdy bych narazil na takovou uroven anglictiny v clanku o pocitacove hre?
      Clanky vetsinou pisou pro prumernyho amika, ktery tuhle uroven proste nedava bez nejakyho vzdelani. By me zajimalo na jaka temata ten autor normalne pise:-))

  2. Autor: Sir_Sato | Přidáno: 10.11.2013, 18:32

    Díky moc za překlad:)

    • Autor: Salgado | Přidáno: 11.11.2013, 07:34

      Tak ten rozhovor v Leveli by som si rád prečítal?

      • Autor: Jayce Pulsefire | Přidáno: 11.11.2013, 08:32

        Můžu to večer naskenovat a hodit to na dropbox, kdyby měl někdo zájem 🙂

  3. Autor: solta | Přidáno: 11.11.2013, 00:29

    mimochodem v říjnovém LEVLU je rozhovor s Chrisem ale ten jste už asi četli nebo ne?

    • Autor: walltar | Přidáno: 11.11.2013, 01:06

      No to bych se nějak musel dostat k levelu. 🙂

      • Autor: solta | Přidáno: 11.11.2013, 12:44

        no ja jsem to zjístil včera když jsem dostal level na GDSku možna by ti starší číslo poslali a myslím že už mají i digitální verzi jen jsem to na těch jejich stránkách nenasel 😀

  4. Autor: Albert2599 | Přidáno: 28.1.2015, 18:42

    Wow, tak to je mazec! 😀
    Ale to s tím Dogfight modulem 😀 „Lhali nám“
    Jinak maj dost zpoždění, někde jsem četl, že museli přepracovat základy, které nebyli pro tak obrovský úspěch připraveny (vylepšili ho)

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum