Chris Roberts v RTV

Autor: walltar | Přidáno: 25.9.2015 Kategorie Novinky

Reverse the Verse je podcast komunitního týmu CIG, který normálně můžete sledovat každý pátek ve 20:00 na http://www.twitch.tv/cigcommunity tento týden si ale komunitní tým připravil něco speciálního. Subscriber edici s Chrisem Robertsem. Co zajímavého bylo v tomto podcastu zodpovězeno se můžete dočíst ve článku.



– Budeme moci posouvat zaměřovače na zbrani?

Není to jisté. Zbraně používají stejný item port systém, který používají lodě, což je rozdíl od základní CryEngine implementace. Všechny zbraně mají porty pro věci jako tlumiče, zásobníky, zaměřovače, atd… Nebylo by to až tak těžké, ale není jisté, jestli existují nějaké plány, protože všechny pozice jsou nastaveny kvůli různým animacím (ADS a podobně). První se CIG zaměří na základy a rozšiřovat budeme později.

 

– Budeme moci koupit další hangáry?

Ano, určitě si budete moci pronajmout a koupit další hangáry a existují plány pro další reality, které si hráči mohou pronajmout. Cílen je zjednodušený model realit z reálného světa. Také existuje možnost na daň z nemovitosti, podle toho, jak je planeta bezpečná.

 

– Jaké jsou rozdíly mezi raketami a torpédy?

Torpéda a rakety ve vesmíru nejsou tak rozdílné. Torpéda jsou vlastně větší rakety s větší náloží, menší maximální rychlostí a horší manévrovatelností. Cíleny na větší a pomalejší lodě.

 

– Jak funguje “Death of a Spaceman“ mechanika v SQ-42?

Death of a spaceman existuje pro PU a v SQ-42 nebude hrát roli. SQ-42 se bude hrát jako singleplayer hra, ve které když umřete, můžete jít zpět k předchozí uložené pozici. Pozice se bude ukládat na předem stanovených místech hry, takže budete muset projít nějakým procentem mise před tím, než se vám uloží.

Death of a spaceman se moc nezměnil a pořád se s touto mechanikou počítá.

Pracuje se na shaderech, které umožní stárnutí a poškození i pro vaši postavu.

 

– Nějaké informace o nemovitostech, jiných než hangáry, vlastněných hráči?

Existuje Million Mile Hight Club (více uvidíme na CitConu) a v delším časovém horizontu existují plány na byty a podobné věci, které si hráči budou moci pořídit. Věci, za které lidi budou moci utratit peníze, koupit si velkou loď nebo nemovitost v Terra Tower. Ale to jsou plány spíše pro delší časový horizont.

 

– Nějaké novinky ohledně velikostí Jump Pointů?

Nic se nezměnilo, na mapě, kterou uvidíme na CitConu jsou velikosti zapsané. Jump Pointy jsou jako horské průsmyky… některé jsou širší, než jiné. Pokud máte Hull C, můžete o něm přemýšlet jako o kontejnerové lodi, existují místa, kam se nedostanete. Může převézt mnohem více nákladu, ale musí využít delší cestu. Freelancer má mnohem menší kapacitu, ale potencionálně může použít kratší cestu. Je to jeden z pokusů o balanci, menší lodě mohou použít menší Jump Pointy, větší lodě uvezou mnohem více nákladu.

Různé lodě budou mít různé výhody a nevýhody.

Cílem je, aby hráči měli důvody vytvářet flotily s různými velikostmi lodí, které budou spolupracovat a vytvoří vlastní ekosystém.

Větší není automaticky lepší, bude záležet na tom, co budete chtít udělat. Pokud budete chtít ekonomicky přepravit obrovské množství zboží, použijete větší loď, a zabere vám to více času. Pokud budete někde chtít být rychle, použijete menší loď.

 

– Jak bude fungovat palivo?

Ve hře jsou 3 typy paliva a se dvěma je nutno hospodařit. Základní manévrování, bez boostu, doplňuje palivo stejně rychle, jak jej používáte, takže se o něj starat nemusíte.

Boost, který uvidí mnohem větší dopad a využití v multicrew, je omezený zdroj, který můžete doplnit, nebo koupit na stanicích. Budou existovat lodě a vybavení, které vám dovolí jej rafinovat. Můžete o něm přemýšlet jako o Nitru v autech. Umožní vám přidat výkonu trysek, použít přídavné spalování, nebo se dostat na cruise rychlost.

Do hry se také přidává několik nových letových módů. Precision, je nejnižší rychlost pro přistávání, který nebude mít tak velkou sílu manévrovacích trysek. SCM, je bojová rychlost, kterou používáme nyní. Cruise, vám umožní létat mnohem rychleji, než SCM, ale nedovolí vám stejnou rychlost manévrování.

Dále je Quantum Drive, který používá poslední typ paliva, kvantové palivo, Jump Drive a Quantum drive jsou v zásadě stejné zařízení, které pro otevření Jump Pointu používá velké množství kvantového paliva.

Kvantové palivo také půjde těžit, ale je mnohem vzácnější, než boost palivo.

Díky tomuto bude existovat role pro lidi, kteří vlastní například Starfarer, mohou těžit, rafinovat a prodávat palivo ostatním lidem.

 

– Nějaký pokrok ohledně pohybu planet po oběžných drahách?

Chris by tohle chtěl a zone technologie to umožnuje, protože můžete pohybovat se zónou a vše uvnitř se bude pohybovat s ní. Trik je jak se vyřeší přechod mezi těmito zónami. Když například opustíte sféru influence planety. Zatím ještě nebylo učiněno finální rozhodnutí, ale bude hodně záležet na gameplayi. Také se nebudou simulovat všechny efekty gravitace a asi to bude v tomhle ohledu zjednodušeno.

 

– Můžeme manévrovat v Quantum Drive?

Ne, QD je jen pro pohyb dopředu. Prakticky jen vyberete bod, kam chcete letět, pokud je něco mezi vámi a tím bodem, tak se QD přeruší. Nemůžete měnit směr, pokud jste v QD.

 

– Lodě a hangáry vlastněné organizacemi?

Organizace určitě budou mít hangáry, mohou chtít od členů poplatky, nebo daně podle příjmů, organizace bude mít vlastní pokladnu, ze které může nakupovat vybavení, které potom přidělí svým členům.

 

– Nějaké updaty ohladně PvP slideru?

Pořád funguje stejně, jak bylo popsáno v minulosti. Před psaním teorií, by si lidé ale měli uvědomit, že ve hře budou spousty NPC, které mohou zastávat stejné role jako hráči.

V bezpečných částech vesmíru není obecně PvP povoleno a pokud budete útočit na hráče tak se vám může stát, že budete mít bounty, která ostatním hráčům (a NPC) umožní útočit na vás.

Pokud chcete mít zážitek jako v Privateeru, tak budete mít možnost, pokud budete chtít bojovat s ostatními hráči, tak budete mít stejnou možnost. Obecně hra nebude lidi nutit ani k jednomu.

I pokud budou ve hře milion hráčů, tak pořád budete mít větší šanci, že narazíte na NPC, než na jiného hráče, protože svět SC musí být živý. V tomhle se nedá spoléhat jen na hráče, protože někde jich můžou být spousty a jinde nemusí být nikdo.

Obecně 9 z 10 lodí, které potkáte, budou NPC a ne hráči. Je na vás jaký styl chcete. PvP bude mít mnohem větší důležitost pro organizace, ve hře budou oblasti, o které se bude bojovat.

 

– Bude existovat možnost pro vytáhnutí nepřátelských lodí z QD a Jump cestování?

Přerušení průletu Jump Pointem možné nebude, u QD budete cestovat po přímce a pokud se někdo postaví mezi vás a váš cíl, tak se QD přeruší. Takže pokud víte o frekventované obchodní tepně, můžete na ni postavit loď, což někomu pravděpodobně přeruší QD, a vy na něj můžete zaútočit.

 

– Jak často dostáváte otázky ohledně DX12?

Chris bude dělat interview o DX12 s Gamersnexus celkem brzy. Chvíli ale bude trvat, než ho SC bude podporovat, přepracovávají se některé základní vlastnosti enginu, aby jej lépe využívali.

CIG by chtělo DX12 plně podporovat, ne jen využívat api, ale využít DX12 v jeho plném potenciálu. DX12 implementace se asi dočkáme příští rok.

 

– Boje kapitálních lodí?

Určitě ve hře budou, ale teď je pro ně ještě celkem brzy. Teď se nejvíc pracuje na věcech ohledně serverů. Některé změny dovolují pro větší flexibilitu při přechodu mezi servery, na rozdíl od množství her, kde jste předěleni jednomu serveru. SC používá globální ID systém pro entity – 64b na rozdíl od normálních 32b.

Přechod na 64b ID znamená, že ID vaší lodě zůstane pořád stejné.

Teď nejsou ID konzistentní, což znamená, že se vše musí načítat a mazat, když přecházíte mezi multiplayerem a podobně. Ale jakmile bude nový systém implementován, bude mít vaše loď pořád stejné ID, ať už jste online nebo ne.

To znamená, že servery můžou pracovat s ID objektů mnohem snáze. Je to velmi velká změna. Mnoho her tohle nedělá, ale umožní to flexibilitu připojení na několik různých serverů.

Tyto servery mohou všechny řešit jednu oblast, jeden se stará o lidi na kapitální lodi a druhý o lodě kolem ní.

 

– Paint systém?

Není jisté, zdali se paint systém použije i pro interiéry. Pravděpodobně budeme moci změnit barvu stěn. Nový shader systém pro postavy dovoluje pro více kontroly a fidelity, a části tohoto systému budou použity i pro lodě.

Ne všechny lodě používají tento systém. Nové jsou, protože paint systém a damage systém používají stejnou technologii. Před zavedením paint systému se ale pracuje na implementaci nového damage systému pro všechny lodě.

Pracuje se na třetí verzi Constellation a Hornet měl taky alespoň tři verze, nyní se CIG zaměřuje na novější lodě. CIG se teď zaměří na dokončení novějších lodí. Paint systém je ve hře, ale lidi ho nebudou ještě nějakou dobu používat, je to dlouhodobější cíl, jako například dát lidem možnost vytvářet mise.

 

– FOV pro lidi se třemi monitory?

Hraní na třech monitorech je cool, ale je v konfliktu s myšlenkou, že by člověk s těžkou helmou měl mít omezený rozhled. Zatím se rozhoduje o řešení.

 

– Jaké metody má SM pro označování? Pokládání světlic atd… pro označení místností, které byly vyčištěny.

V současnosti nejsou na tohle plány, ale asi by to nebylo těžké udělat. Šlo by přidat světlici. V prvním FPS nic takového není. Existuje set gadgetů, ale žádné pro označování.

 

– Co se dělá ohledně gameplaye pro průzkumníky, těžaře, salvagery, atd?

Chris a Tony se na tomhle pracují. Lidí si myslí, že FPS je to nejdůležitější, protože je to, co bude vypuštěno jako další, ale většina designérů nepracuje na FPS. Ano, lidé pracují na balaci, ale pracují také na tom, co budete dělat při těžbě, zdravotnictví a podobně.

Pořád existují technologie, které jsou potřeba implementovat… Pro těžbu jsou to voxelové asteroidy, potom je tu endeavour, který brzo uvidíme, který bude mít hodně rolí.

Chris chce, aby ve hře byl jak boj, tak i nebojové věci, protože to tvoří živoucí svět. Potencionálně byste se mohli vyhnout boji úplně.

 

– Oblíbená loď?

Idris vypadá opravdu dobře a stejně tak Constellation. Příští měsíc uvidíme první pohled na interiér nové Idris. Uvnitř je masivní. Takže lidé, kteří ji mají se můžou radovat že ji mají a budou potřebovat pár kamarádů.

 

A to je od Chrise vše.


 

Zdroj: INN

  1. Autor: majrooo | Přidáno: 25.9.2015, 23:06

    Diki za preklad….

  2. Autor: spoock | Přidáno: 26.9.2015, 11:30

    Poprvé jsem koukám na RTV, každopádně díky za překlad, v angličtině trochu plavu.

  3. Autor: Renglon | Přidáno: 26.9.2015, 12:47

    Zní to báječně, a jako obchodník či těžař se bude moci vyhnout nepřátelům, tak to bude super. Budu muset započat šetření na pořádné PC ať to nemusím hrát na nízké nastavení to by byla škoda se připravit o tu krásu a efekty.
    Díky za překlad.

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum