Dopis od Chrise: Dogfighting

Autor: walltar | Přidáno: 17.12.2013 Kategorie Moduly

Takže jak už většina z vás zjistila, tak Dogfighting modul byl odložen. Čekalo se to už dlouho po některých náznacích v posledním livestreamu. Ale 100% potvrzení nám přinesl až Chris Roberts ve svém dopise. Takže tady máte jeho překlad.

Tady je ještě 10 otázek na Chrise od subscriberů, ohledně DFM.


Kdy? To je otázka na rtech většiny z vás.

Screenshot01Původní plán byl, že vypustíme předběžný build pro zpětnou vazbu na konci tohoto měsíce. Nicméně, po dlouhém zvažování jsem se rozhodl Dogfighting module (DFM) posunout.

Jak jsem již vysvětlil během livestreamu, interně jsme debatovali, jak nejlépe využít čas a zdroje a celkovém vývoji hry, abychom se co nejblíže přiblížili našemu původnímu harmonogramu, Alpha SC ke konci roku 2014 a „veřejný“ release v roce 2015.

Hornet_DMG_04Neuvěřitelný nárůst ve financování v letošním roce z dlouhodobého hlediska hodně pomohl. Byli jsme se schopní rozjet dříve a víc, než jsme původně čekali. To znamená, další funkce a obsah už při startu hry. V budování technické infrastruktury a backendu pro instancování jsme mnohem dále, než jsme čekali. Jak SQ-42, tak FPS / Obsazování lodí, mají separátní týmy, které pracují nezávisle na sobě, týmy v LA, Austinu a Montrealu pracují na DFM a Planetside modulu. Dále máme menší týmy lidí, kteří tyto týmy podporují: CGBot v Austinu, Monterrey v Mexiku a Void Alpha v San Francisku.

To je pro hru z dlouhodobého hlediska skvělé, ale v krátkodobém horizontu ubralo zaučování nových týmů hodně času, jak mně, tak ostatním členům původního týmu.

Což nás přivádí k DFM;

Hornet_DMG_09Když jsem vyrazil na tuhle cestu, tak mě ani ve snu nenapadlo, že bychom byli tak brzy komunitou plně financováni. V té době jsem si mysle, že když vydám DFM co nejdříve, že to pomůže probudit zájem o projekt a dá nám to dobrou zpětnou vazbu ohledně zábavnosti a vyvážení PvP. Věděl jsem, že toto bude mít ale nevýhody, největší z nich bylo, že bychom museli použít netcode vestavěný přímo do Cryenginu a ne náš systém schopný zvládnout velké množství hráčů, který plánujeme použít v Persistent Universe.

Postupem času jsem se chtěl stále méně vydat špinavou cestou s počátečním DFM, zejména jak se náš počet rozrůstal. S tolika lidmi v Alfě musíme mít úplně jinou úroveň podpory backendu, který by vyžadoval seriózní práci na stávající struktuře multiplayeru v CryEngine – lobby systém, přidávání serverů pro každou session – všechny věci, které by měl zvládnout nový backend Star Citizena, který budujeme. Bohužel technologie serverového backendu nebudou připraveny pro vydání ještě několik měsíců. Ale to je opravdu to, jak bych chtěl dogfighting spustit, protože to prováže hangár, seznamy přátel, chat a tak dále.

Hornet_DMG_03Zvažovali jsme, že vydáme verzi jen pro jednoho hráče s několika bojovými scénáři k dispozici v první fázi DFM, ale nakonec jsme se rozhodli, že to nebude prospěšné, protože i hra jednoho hráče ve Star Citizenu a Squadron 42 je také postavena na našem multiplayer backendu a bude podporovat kooperativní hru. A i v tomto případě s omezením jen na AI bychom museli vytvořit spoustu zbytečného obsahu, protože jsme vždy plánovali, že DFM bude více o vzájemných soubojích hráčů než hráč vs AI.

Největší část rovnováhy dogfightingu je, aby byl zábavný a náročný mezi dvěma hráči. Strávili jsme spoustu času přemýšlením o různých systémech a akcích, které lze upravit, a přidat tak celou úroveň strategie / dovednosti do souboje, protože nechceme, aby to skončilo nekonečnou bitvou s malou šancí na zaměření soupeře.

Kromě toho, aby DFM používal správný backend, je spousta fines a detailů, které je třeba dodělat, aby byl DFM připraven pro komunitu – HUD, stavy poškození, různé FX – ty všechny jsou ve vývoji a vypadají velmi slibně, ale podle mého osobního názoru nejsou zcela připravené pro vypuštění.

Hornet_DMG_06Mám proto pocit, že DFM, zvláště při tom jak se o SC mluví, musí být uhlazenější než typická Alfa. Za hrou se teď otáčí mnoho hlav a je celkem dost lidí, kteří nám přejí, abychom selhali. A protože DFM bude první modul který bude obsahovat významný díl hratelnosti, musí být dobrý. Nemyslím si, že dostaneme volnou kartu, jen kvůli tomu, že je to pre-pre Alfa.

Takže jsme nakonec měli dvě možnosti, buď pracovat na něčem, co by zahrnovalo zahození práce, jen abychom stihli termín a nebylo by to tak uhlazené, jak bych rád, nebo pracovat na něčem, co by se použilo do finální hry.

Hornet_DMG_08Modulární plán vydávání, který jsme začali s prvním hangar modulem, nebylo něco, co bychom slíbili v původní kampani. Dávat hru backerům tímto stylem nás napadlo až při kampani, když jsme zjistili, jak vášnivá naše komunita je. To pomohlo projektu a zapojilo komunitu. Jste schopni sledovat naši práci a pomoci nám vylepšit Star Citizen na úrovni, jaká ještě při vývoji her nebyla dosažena. Pokud by vydání DFM mělo znamenat zahození měsíce práce a přitom by to nic nepřidalo k finální verzi hry, bylo by jen kvůli dosažení termínu, špatně bychom se starali o peníze, které nám komunita svěřila.

Navíc, najít nové prostory pro rychle rostoucí tým v Austinu trvalo mnohem déle, než jsme předpokládali – přesun je plánován na 28. Prosince. Vzhledem k tomu, že náš backend a síťová infrastruktura je v Austinu, bylo by dost riskantní vydat modul, který na tuto infrastrukturu spoléhá, přes prázdniny.

Hornet_DMG_07Takže, než bych nutil tým pracovat přes svátky a honit se za něčím „dostačujícím“, udělal jsem těžkou volbu a rozhodl se odložit DFM o několik měsíců, abychom mohli vydat něco speciálního.

Naším cílem není udělat Star Citizen dostatečným. Velcí vydavatelé dělají hry, které jsou dostatečné, my děláme hru, která odpovídá naší vizi Krása crowdfundingu je, že nám dovoluje tvůrčí svobodu a nechá nás dělat přesně to. A jeho nevýhoda je, že cítím vaše zklamání, tak jak bych jej jinak necítil. Nechci jen dělat výbornou hru… Chci ji také hrát a žít ji.

Nicméně, jsou svátky a my vás nepošleme domů bez několika dárků. Na konci týdne můžete čekat update hangáru s novými funkcemi. A tým vás zve, abyste se k nám připojili v pátek 20. prosince, kde vám v livestreamu ukážeme, jak jsme na tom s dogfighting modulem. Ukážeme vám souboj více osob a snad oceníte některé detaily a péči, kterou vkládáme do DFM, abychom Star Citizen dostali za úroveň čehokoliv, co bylo ve vesmírných simulátorech dosaženo.

Screenshot02Takže prosím, připojte se ke mně v 18:00 (9 AM PST) v pátek 20. prosince na speciální dvouhodinový vánoční livestream, který bude mít aktuální informace o Squadron 42, hangáru a dogfightingu!

 

– Chris Roberts


 Přeloženo z: Letter from the Chairman: On Dogfighting

  1. Autor: Micaak | Přidáno: 17.12.2013, 16:48

    Správny prístup, načo strácať čas a prostriedky nejakým narýchlo zbúchaným dogfightingom, keď to hre nič nedá. Ale ten livestream bude výživný!

  2. Autor: solta | Přidáno: 17.12.2013, 21:07

    podle mě je to jen hromada PR keců a dost mě to nasralo ne proto že nebude DFM do konce roku jak byl slibován ale
    1 – oznámení přišlo těsně před vydáním
    2 – tohle museli vědět už dva měsíce předem
    3 – neustále jsme byli ujišťováni že DFM bude do konce roku
    4 – všichni dopředu věděli že to nebude dokonalé tak proč je to teď problém
    5 – hromada PR kecu ve mě vždy vzbuzuje pocit nedůvěry

    ještě bych asi mohl pokračovat ale tohle stačí tohle kdyby udělal před tím něž jsem si něco koupil tak ode mě nemá ani dolar dokud by to nebylo hotové

    • Autor: Greenflag | Přidáno: 18.12.2013, 06:42

      Není pravda Solto, Chris už dříve naznačoval, že DFM možná nevyjde. Jelikož se rozhodovali mezi CryEngine platformou multiplayeru nebo vlastnoručně psaného. Raději zvolili druhou možnost, takto by dělali vlastně práci nadvakrát.

      • Autor: Greenflag | Přidáno: 18.12.2013, 06:53

        Ostatně, jsem spíš rád, že to odložili, než aby vydali něco, co pak ve finále s původní hratelností nebude mít nic společného. Když se věci uspěchaj, pak to dopadne stejně otřesně, jako konec Mass Effectu 3. Ono vlastně Hangar modul a DFM neměli vůbec vzniknout, protože to nebylo v původních plánech, takže rozhodnutí Chrisse je přijatelné. Ono, kdyby to nebyl Chris, taky bych nevěřil těm PR řečičkám, ale stačí se podívat, kolik úspěšných her má Roberts na kontě (Freelancera hraju dodnes).

        • Autor: solta | Přidáno: 18.12.2013, 16:57

          ja nemám problém s tím že DFM není mám problém s tím že to oznámil na jisto až teď a je úplně jedno že v původní plánu nic takového nebylo protože počet rozhovorů a různých vyjádření ke říkal že DFM bude na konci roku 13 se snad ani nedá spočítat
          navíc docela nedávno jsem četl nějaký rozhovor kde tvrdil ze je vše v pořádku a termíny plní a naražel přitom na některé kikstarterové projekty které měli/mají problémi.
          Na mě to působí tak že buď „mazal med kolem huby“ a nebo a co i považuji za pravděpodobnější že DFM vydat chtěli jenomže když to teď pospojovali tak se jim to rozpadlo a na základě toho se rozhodli že investovat další čas do toho aby to dali dohromady a následně to ladili pro každý update je zbytečné mrhaní lidskými zdroji což chápu ale sere mě ze to neřekl rovnou a místo toho mele nějake PR blbosti protože pokud by byla pravda to co říká tak by to věděl už tak v říinu a ne teď

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum