Info z livestreamu – Procedurální planety

Autor: walltar | Přidáno: 17.12.2015 Kategorie Novinky

Včera proběhl poslední větší CIG livestream tohoto roku, a bylo se na co těšit. Nová technologie, kterou CIG ukázalo, jsou procedurálně generované planety. V článku se můžete podívat, co jsme se o nich dozvěděli.


Procedurální technologie

 


Největším odhalením tohoto livestreamu je ukázka kamenité planety s atmosférou o velikosti 1000km, na které můžete vidět ručně vymodelovanou přistávací zónu. Přechod z orbity na přistání je bez jakéhokoliv načítání. Renderování atmosféry je založeno na fyzikálně přesném modelu, což umožňuje renderovat atmosféru automaticky a přesně z jakéhokoliv úhlu, ať už z povrchu planety, nebo z vesmíru. Planeta je tak obrovská, že by se nikdy nevešla celá do paměti, takže povrch je procedurálně generován a používá různé LODy, jak nad ním letíte. 64b systém souřadnic a renderování relativní pro kameru se používají v tandemu s dalšími technologiemi, aby nedošlo ke ztrátě přesnosti, ani v planetárním měřítku.

A pokud jste si mysleli, že se jedná jen o předrenderovanou scénu, která zatím živě nefunguje, tak následovala živá ukázka přistání na planetě.



Je to první iterace procedurálního enginu a zbývá na něm ještě mnoho práce.

Rychlost lodě byla dost upravená, aby přistání na planetě netrvalo tak dlouho. Gameplay letu je něco na čem se teprve pracuje, toto demo ukazuje spíše jen grafickou stránku věci.

Demo, které vidíte, trvalo sestavit jen pár dní (Levski je přistávací zóna pro NYX, kterou už má CIG hotovou nějakou dobu).

<<USE>> brzo zmizí ze hry, nový systém uvidíme v systému Item Port 2.0

 

Celý livestream můžete shlédnout na youtube.

  1. Autor: Wolf77 | Přidáno: 17.12.2015, 15:50

    Tohle je bomba… a pro mne dost překvapení. Když jsem se stal backerem, mluvilo se o přistátí na planetách formou „cutscene“ tedy předrenderované videosekvence s tím, že reálné přistání jako je tu vidět je „možná“ hudbou vzdálené budoucnosti … nebo se snad pletu?

    • Autor: Net | Přidáno: 17.12.2015, 23:17

      Já myslím, že cutscene možná pořád bude u velkých obydlených planet, protože procedurálně generovat kamennou je něco jiného než přidat biosféru a osídlení, i když uvidíme. Ale je fajn, že se budeme moci na neosídlených planetách schovat:)

  2. Autor: Renglon | Přidáno: 17.12.2015, 17:57

    Je to nádhera, ale kdybych si měl rýpnout, tak přiblížení z vesmíru na povrch planety mně přišel hodně rychlý a nepřirozený. Možná by bylo trochu reálnější, kdyby se tam od té stanice u planety letělo aspoň 2 minuty. Na druhou stranu by to později člověka přestalo bavit a byl by rád, že je tam rychle.

    • Autor: spoock | Přidáno: 17.12.2015, 18:03

      Jelikož je to jen ukázka toho jak funguje ten přechod, je logické, že nemají zapracované přistávací mechanismy v atmosféře. Je to jen prototyp

    • Autor: walltar | Přidáno: 17.12.2015, 19:32

      Mrkni se na jeho ukazatel rychlosti…

    • Autor: alien5 | Přidáno: 17.12.2015, 19:35

      Rychlost byla zvysena kvuli prezentaci jinak by to trvalo dlouho a nudilo. Takze normalne to bude trvat dele nez clovek pristane nebo proste rychlost priblizeni atd.. ber to jen pro orientaci pro tu technologii ne pro realizmus 🙂

  3. Autor: Renglon | Přidáno: 18.12.2015, 01:52

    Technologie je super, že byla upravena rychlost jsem věděl, ale myslel jsem, že byla upravena rychlost pouze v číslech a ne i samotná rychlost letu.

  4. Autor: remi04 | Přidáno: 24.12.2015, 11:28

    mno mluvili o tom ze pokud budes priblizeni k planete brat z ostra roztrhate to a pokud zustanes v atmosferde dlouho, shoris, ale o tom mluvili uz na citizencon takze, realismus chybt nebude

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum