Interview s Chrisem o Multicrew

Autor: walltar | Přidáno: 22.7.2015 Kategorie Novinky

Tohle bude asi téma, které zajímá mnohé. AC 2.0 by se mělo objevit asi 4-6 týdnů po FPS (I když bychom neměli v tomhle Chrise citovat) a na Gamescomu nás čeká velké demo. Co zajímavého nám o Multicrew řekl Chris v novém Interview se můžete podívat v článku.



Na Multicrew (AC 2.0) se pilně pracuje, a na Gamescomu uvidíme představení AC 2.0 s novou velkou mapou. Která v současné době trvá přelétnout asi za dvě a půl hodiny (cca 2700km) s 350R a obsahuje dva měsíce a v pozadí 180 000 km velkého plynného obra. Toho bylo dosáhnuto díky přechodu na 64b souřadnice, které Cryengine nativně nepodporuje. V budoucnu by díky této technologii měly být mapy miliony kilometrů veliké.

Další věcí, která se představí v této velké mapě bude zone systém, který umožnuje lepší práci s daty u mapy, která, na rozdíl od normálního FPS levelu, ve většině prostoru nic neobsahuje a v malých částech můžete najít vesmírnou stanici, nebo asteroidové pole. Tento systém také umožní lépe pracovat s velkými multicrew loděmi. Takže například interiér takové lodě je jiná zóna než její exteriér, což pomáhá enginu rozhodovat o tom co renderovat (v současné době engine renderuje úplně všechno, i interiéry lodí, které nevidíte, což vede k problémům s výkonem, pokud máte plný hangár) a omezuje data, která je nutné přenášet (protože obecně člověk v místnosti, ze které není vidět ven, nepotřebuje všechna data o pozicích objektů kolem lodě.

Létat a fungovat více lidem na jedné lodi umožní zase lokalizované fyzikální sítě, které umožní lidem chodit po palubě i pokud je loď v pohybu.

Multicrew by měl být spuštěn asi 4-6 týdnů po FPS, hlavně kvůli tomu, že se na něm pracuje v jiné větvi kódu a ta může být integrovaná do hlavní větve, až když bude FPS (což znamená i nový netcode) hotovo.

Po současném patchi 1.1.5 nás asi za dva týdny čeká ještě patch 1.1.6, který ho bude dále vylepšovat. Následně asi za dva týdny potom bychom se mohli dočkat Star Marine PTU updatu. A poté už nás čeká Multicrew, které bude vypuštěno někdy kolem CitizenConu (10. Října). Samozřejmě je potřeba všechny tyhle data brát s rezervou.

Social module nebyl zmíněn, ale podle všeho co bylo řečeno, ho můžeme očekávat až po spuštění AC 2.0

Vypadá to, že Multicrew update bude prvním updatem ve kterém se začne realizovat vize Star Citizena. Umožní vám například přechod ze stanice do lodě, EVA, následné nasednutí do lodě ve vesmíru a její uvedení do provozu. Bude obsahovat obsah pro piloty, kopiloty a další posádku. A v budoucnosti uvedení nového typu obsahu, jako například eskortních misí, které budou prvním testem systému misí pro SC.


Zdroj: Youtube

  1. Autor: alien5 | Přidáno: 22.7.2015, 02:53

    Super diky za rychlej preklad.To by me zajimalo jak to vse stihas chlape 😉

    • Autor: walltar | Přidáno: 22.7.2015, 02:54

      Já v těch horkách nějak nemůžu spát …

  2. Autor: alien5 | Přidáno: 22.7.2015, 04:43

    Aha ok no ja mam nocni a samozrejme 6x to vis skoda auto ;((( zacinam v nedeli ve 22.00 a koncim v sobotu rano grr..;(

  3. Autor: Micaak | Přidáno: 22.7.2015, 07:17

    Díky za článok.

    To s tými vetvami kódu znamená, že multicrew preberie mechaniky fps modulu? Napr. všetky tie animácie, čo teraz toľko ladia?

    • Autor: walltar | Přidáno: 22.7.2015, 09:29

      Ano to to znamená. Ony totiž ty moduly už dneska nejsou oddělené a nefungují každý sám, jakmile jsou vypuštěné. Protože jsou v jedné větvi kódu. Už dneska, když přidali trochu vylepšené animace, tak se to hned přeneslo do AC a mohl si je využít na plošině ve free flightu.

  4. Autor: skl | Přidáno: 22.7.2015, 08:07

    ,,Takže například interiér takové lodě je jiná zóna než její exteriér, což pomáhá enginu rozhodovat o tom co renderovat (v současné době engine renderuje úplně všechno, i interiéry lodí, které nevidíte, což vede k problémům s výkonem, pokud máte plný hangár) a omezuje data, která je nutné přenášet (protože obecně člověk v místnosti, ze které není vidět ven, nepotřebuje všechna data o pozicích objektů kolem lodě.,,

    Tak to bych cekal, ze uz je osetrene v samotnem cryenginu nejak…prece kdyz v nejake strilecce bezim kolem baraku, tak to nerendruje zbytek, ale jen fasadu…nebo ne ?

    • Autor: Micaak | Přidáno: 22.7.2015, 08:25

      To, čo popisuješ (alebo klasický základný LOD), to funguje na základe vzdialenosti, čím je objekt ďalej, tým je menej detailný. V SC máš ale lode, kde každá má interiér s vlastnou fyzikou, posádkou, atd., to je jedna z vecí, kvôli ktorým musia pôvodný Cryengine modifikovať, v základe to rozhodne nepodoruje.

      • Autor: skl | Přidáno: 22.7.2015, 09:02

        to jsem nemyslel…lepereceno jsem predpokladal uplne stejne, ze to engine v zakladu podporuje. Stejne tak, ze se renderujou jen objekty, ktere aktualne vidim a ze kdyz jsem k necemu zady, ze se to nerenderuje. To ze kdyz poletim ve stihacce vedle Bengalu, ze mi to nebude pocitat vsechno uvnitr, je snad ta uplne nejzakladnejsi vec. To jsem teda dost prekvapeny, ze uz to nemaji davno vyresene.

      • Autor: walltar | Přidáno: 22.7.2015, 09:27

        Myslím, že ani tak nejde o LOD, jako o geometry culling … existuje na to několik algoritmů, a třeba ten základní renderuje jen všechno v „pyramidě“ pohledu. Takže to co je za postavou, nebo mimo jejího pohledu se nerenderuje. Cryengine používá další techniky jako Backface Culling, který nerenderuje plochy, které jsou otočené od hráče. A pravděpodobně i nějaké další, ale nechce se mě to hledat do hloubky.

        No a ten zone systém je způsob jak tomuhle systému dát informace o tom kterou geometrii může vyřadit z renderování. Takže, když jsem v místnosti s oknem, budu v zóně pro venkovní prostor, ale když jsem v místnosti ze které není vidět ven, tak nemusím renderovat nic jiného než, tu místnost. protože každá jednotlivá místnost na lodi může být vlastní zóna.

        Potom samozřejmě přijdou nějaké triky, které budou renderovat více zón zároveň, pokud třeba budeš procházet dveřma, nebo ti někdo udělá do lodě nový okno.

      • Autor: VereWolf | Přidáno: 22.7.2015, 14:46

        Tak backface culling není implementováno přímo v CryEnginu ale podporuje to přímo DirectX. To oddělení fyzikálně interier a vesmír je logické a už jsem o tom přemýšlel dříve, že na něčem podobném pracují, protože čas potřebný pro interakce se rovná složitosti objektů na druhou(zjednodušeně, tam použijí i jiné optimalizační metody). Takže mít fyziku, kde se v jednom prostoru počítá fyzika mezi vesmírnými tělesy, loďmi a interiéry lodí je blbost. Stejně tak, aby se postava chůzí pohybovala v interiéru několik desítek nebo stovek metrů za sekundu, proto těch několik prostorů.

  5. Autor: spoock | Přidáno: 23.7.2015, 17:19

    Takže s AC 2.0 příjde lepší optimalizace hry?

    • Autor: walltar | Přidáno: 23.7.2015, 18:07

      No pokud budeš mít větší lodě, nebo stanici na scéně, ale pokud tam budou jen stíhače jak teď v AC tak se asi moc nic nezmění, protože ty zone systém asi nevyužijou.

  6. Autor: spoock | Přidáno: 24.7.2015, 09:07

    Třeba kdyby jsi měl plný hangár, tak by hra nemusela renderovat vnitřky lodí, ne?

    • Autor: walltar | Přidáno: 24.7.2015, 09:09

      Jo U multicrew … U fighterů to asi fungovat nebude, protože ty mají kabinu přes kterou ten interiér můžeš vidět.

      Ale u Constellation už by to fungovat mohlo.

  7. Autor: spoock | Přidáno: 24.7.2015, 11:52

    No, ale vem si třeba to, že i fightery mají zadní část, která není vidět, u kabin to samozřejmě chápu. No, každopádně uvidíme jak to poběží v praxi.

    • Autor: walltar | Přidáno: 24.7.2015, 11:54

      Jo to máš pravdu, u menších lodí co mají přístup do carga by to taky fungovat mohlo. Gladius zůstane stejný, ale Freelancer by mohl být lepší díky tomu.

      • Autor: Greedy | Přidáno: 24.7.2015, 14:46

        Takže kvôli hladšiemu letu je potrebné zatvárať dvere v lodi. 🙂

        • Autor: walltar | Přidáno: 24.7.2015, 15:27

          A koupit si neprůhledný okna. 😀

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum