Odhalení Dogfighting modulu

Autor: Net | Přidáno: 13.4.2014 Kategorie Moduly| Novinky

V pátek jsme se dočkali odhalení dogfighting modulu (DFM). Vydání se dočkáme nejspíš až v květnu, protože je třeba nejprve vyladit řadu bugů. Video z akce je níže a nejdůležitější informace naleznete v článku.

Po krátkém úvodu je kolem druhé minuty spuštěno video, které připomíná, co předcházelo vzniku dogfighting modulu a soustředí se na poslední dny před předváděcí akcí, kdy se vývojáři stále potýkali s méně i více vážnými bugy.

V deváté minutě následuje odlet na PAX a samotný začátek akce. Krátce po třinácté minutě spouští Chris první demo. Dozvídáme se, že loď i hangár jsou kompletně v PBR, byť u hangáru jde o první iteraci a nejspíše se na něm bude ještě pracovat. Chrisem ovládaný pilot nastoupí do lodě a předvádí působivý trik s helmou, který publikum nadšeně vítá. Kokpit lodi se uzavře a vrata hangáru se konečně otevřou. Chris vylétá, ukazuje loď z pohledu třetí osoby a během několika vteřin havaruje. Následuje druhý pokus, let probíhá tentokrát hladce, ale při útoku na NPC se hra sekne. Říká se, že do třetice všeho dobrého, a tak se dočkáme tentokrát delší ukázky. Chris předvádí vliv přetížení na pilota, efekt black-outu, kdy pilot ztrácí vědomí, pohyb pilota v kabině vlivem přetížení, vidíme i možnost ‚vypnout‘ autopilota a letět pozpátku. Chris ukazuje, že některé menší asteroidy jsou zničitelné, potě chce předvést model poškození a urazit křídlo nárazem o asteroid, ale vůbec se mu nedaří. Po několika nárazech do asteroidů v plné rychlosti je loď jako zázrakem vcelku, byť se na křídlech trochu jiskří. Chris rezignuje na svou snahu loď zničit a zamíří přistávací plošině, kde se loď po nepříliš tvrdém přistání loď rozpadne na kousky.

Po půlhodině se dozvídáme více o samotném dogfighting modulu. Nejde jen o pouhý alfa test, ale o klíčový prvek perzistentního vesmíru. V pozadí hry je prezentován jako moderní hra využívající počítače lodi k věrné simulaci zvaná Arena Commander, vyrobená firmou Original Systems a vydaná v roce 2944 (kdo sleduje Vysílání Spektra, ví, že čas plyne ve vesmíru srovnatelně s naším a dnes se píše rok 2944). Úvodní vydání disponuje 5 módy – Free Flight, Battle Royale (Free for all), Squadron Battle (4v4 team deathmatch), Capture the core (Capture the flag), Vanduul Swarm (PvE, invaze). Bude dostupných několik map (umírající hvězda, rozpadající se měsíc…) a v prvním vydání budou dostupné lodě Aurora, 300i a Hornet, Avenger a Cutlass budou přidány o něco později. Modul bude disponovat žebříčky nejlepších hráčů a bude možno hrát náhodně i s přáteli, PvP i PvE. Další lodě budou přidány později. Arena Commander II přinese lodě s posádkou (Freelancer, Constellation), kooperaci s AI i přáteli, a také in-game komunikaci, takže nebude nutné používat Team Speak. Arena Commander III pak jako třetí verze dogfighting modulu přinese další mapy (vesmírná stanice, těžařská kolonie…), abordáž a naloďování a pravděpodobně velmi očekávaný mód „Capture the Idris.“ Také bychom se měli dočkat double precision (64bit) koordinát a větších map, což by znamenalo odstranění podle mě největšího nedostatku, kterým CryEngine dosud trpí.

Další moduly, kterých se dočkáme, bude First Person Shooter, Planetární modul, pak nás čeká Squadron 42, která bude vydávána jako několik epizod a nakonec alfa a beta verze perzistentního vesmíru, který začne jako několik systémů a bude se postupně rozrůstat.

Při čekání na spuštění multiplayerové části DFM Chris odpověděl na několik otázek lidem z publika. Hned začátkem léta by se v obchodě měli objevit trička „Arena Commander,“ podobná tomu, které měl Chris na akci. Dogfighting modul v současnosti podporuje 10-12 hráčů, ale s optimalizacemi se plánují dostat někam k 50-60 hráčům, nicméně konečné číslo je zatím neznámé a bude záležet na výsledcích testování a ostatně je to důvod, proč byl DFM odložen do doby, než CIG zprovozní vlastní serverovou strukturu. Scythe nebude hratelné v první verzi DFM, ale krátce po vydání. Ryby do akvária půjde získat na různých planetách, ale pravděpodobně je nepůjde prodávat, cílem je, aby reprezentovaly hráčem navštívené části galaxie.

Po padesáti minutách se konečně dočkáváme Multiplayerové části DFM, zpočátku Chris nemůže ovládat loď, po chvilce ovládání zprovozní, ale je vzápětí sestřelen. Pak následuje spadnutí serveru, který měl hru na starosti, takže je restartován, ale Chris se respawnuje mimo mapu, takže opět restartuje hru. Celkově je patrné, že zejména multiplayerová část ještě není odladěna a připravena pro vydání, po delším čekání, kdy někteří fanoušci hlasitě projeví svou netrpělivost, je hra opět spuštěna.

Pokud někoho zajímají jen in-game záběry, doporučuji následující videa:

Po předváděcí akci se podařilo reportérovi z Gamer Nexus Chrise na minutku ulovit a zeptat se ho na pár věcí (video zde).
Chris si stěžuje, že v LA byla hra stabilnější. Také zmiňuje, že hra je vyvíjena pro 4K (v kterém vypadá úžasně) a děkuje za podporu všem fanouškům.


V pátek večer uspořádal PC Gamer panel O (neuvěřitelné) budoucnosti PC hraní, které se zúčastnili Evan Lahti [Vedoucí editor, PC Gamer], Palmer Luckey [Zakladatel, Oculus VR], John Smedley [Prezident, Sony Online Entertainment], Tom Petersen [Ředitel technického marketingu, Nvidia] a především Chris Roberts [Zakladatel, Cloud Imperium Games], kterému se tradičně podařilo získat většinu pozornosti pro sebe. Star Citizen byl zmíněn jen několikrát, přesto vide o doporučuji shlédnout, pokud ovládáte angličtinu, je dobré vědět, jaké postoje zastává tvůrce hry, kterou podporujete (nebo plánujete podpořit). Mluvilo se mimo jiné o blízké budoucnosti GPU (a jejich využití například pro pokročilou AI), Linuxu a SteamOS, streamování her vs. výhodnosti lokálního hardware, Microsoftu a jeho vlivu na budoucnost PC hraní a e-sportech.

  1. Autor: hadas | Přidáno: 13.4.2014, 13:44

    diky moc a mel bych otazku neplanujete to poledniu video nekdy v budoucnu prelozit ?

    • Autor: Net | Přidáno: 13.4.2014, 13:50

      Nevím, já na to určitě nemám čas a nevím jak ostatní, ale obávám se, že nejspíš ne, nemáme dost lidí :-/

      • Autor: hadas | Přidáno: 13.4.2014, 18:34

        skoda 🙁 tak tam soupnu ty google titulky 🙂

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum