Otázky a odpobědi na FPS tým – Dokončení

Autor: walltar | Přidáno: 26.10.2014 Kategorie Moduly| Novinky

Podíval jsem se ještě na Ask a Dev thread, který byl vytvořen pro otázky a odpovědi pro FPS tým Star Citizena a našel jsem otázky, které se neřešili v Reddit AMA. Musím říct, že tahle akce přinesla pořádný nášup informací a že jste si je užili tak jako já. A do Pax Australia, kde uvidíme FPS demo už dlouho času nezbývá.


Bude možnost využívat stealthu, a pokud ano budou ve hře meče, jako katana? Můžeme házet nože? A jak bude fungovat limit nošení zbraní?

Stealth je obrovským komponentem hry, hráči bez brnění, nebo s lehkým brněním musejí spoléhat na plížení, nebo budou rychle mrtví. Náš cíl je, aby byly všechny levely vybalancované jak pro přímý, tak pro plíživý styl boje.

Nemáme nic jako Katanu, ale máme tiché zabití nablízko (stejně jako obranné/odzbrojující protiopatření) a také brawling systém pro pěstní souboje.

Zbraně/munice jsou nošeny na těle a uvidíte je na ostatních postavách – a budete moci dělat věci, jako střílet granáty, nebo poškodit jejich zbraně. Typ brnění, které máte, diktuje kolik každé kategorie můžete nosit.

Ucítíme zásahy kulek a exploze v blízkosti: A bude se naše kamera chovat zběsile, pokud nás někdo zasáhne?

Budou zde limitace, balancujeme to tak aby to nebylo tak hrozné, musíme najít tu správnou úroveň toho, co vaše hlava dělá, vs. to co interpretuje váš mozek – což jsou naše přirozené pohyby.

Budeme moci nést/táhnout zraněné/bezvědomé spolubojovníky (jako v dishonored/hitman absolution/ army of two)

Ano, ale ti nebudou moci střílet, pokud ležíte na zemi a krvácíte, tak to znemaná že je to s vámi tak špatné, že se nemůžete hýbat (představte si roztrhanou ruku).

Budu moci zakleknout/zalehnout v prostředí bez gravitace? Můžu zalehnout v magnetických botech, a bude tato možnost ovlivněna tím, jestli má místnost gravitaci?

Změny vašeho postoje jsou důležité, abyste navigovali beztížným prostředím snáze. V magnetických botách můžete jen stát, a nejsou to úplně magnetické boty, spíše přisávací boty, takže nefungují, když je gravitace zapnutá. Také se v nich pohybujete velice neohrabaně.

Pokud přebiju, poloprázdný zásobník přidá se munice z něj do celkového počtu munice, což při dalším přebití udělá z dvou poloprázdných zásobníků jeden zásobník plný? Nebo bude hra sledovat kolik máte munice v jednotlivých zásobnících, takže skončíte se spoustou poloprázdných zásobníků, pokud budete přebíjet po každém střetnutí?

Ne zásobníky se automaticky nedoplňují. Pokud dáte poloprázdný zásobník do inventáře, tak si to hra zapamatuje. Měli byste si zvolit vhodný čas k přebíjení a šetřit s municí.

Pokud budete bojovat a použijete ingame komunikaci, uslyší vás nepřítel?

Je to něco co bych chtěl udělat, ale zatím jsme to ani neprobírali. Ale jsem si jistý, že se k tomu brzy dostaneme.

Co se stane se skoky? V současnosti můžeme skákat asi 10 centimetrů do výšky. Budou celkově odstraněny, nebo vylepšeny, aby byli zase použitelné?

Budete skákat do realistické výšky, ale zatím jsme na skocích příliš nepracovali. Ve hře bude také systém šplhání, takže se budete moci přitáhnout na římsy a podobně.

Budou mít umělé končetiny efekty v FPS? Například: Umělá ruka = snížený zpětný ráz zbraně/ zvýšená rychlost přebíjení.

Ano, ale budou mít také svoje nevýhody (například budou více náchylné k energetickému/emp poškození).

Bude mít FPS modul minimapu? Bude ukazovat nepřátele pořád, nebo jen v některých situacích?

Ne ale budeme mít radar, který ukazuje nepřátele, podle toho kolik dělají zvuku a nebo jestli je je vidět.

Budou do FPS části zakomponovány vozidla? Ať už pevné kulomety, nebo Greycat.

Pravděpodobně ne v první verzi, ale v budoucnosti určitě.

Pohyb a měřítko v FPS hrách vypadají „zábavně“ ale nejsou realistické. Obecně to není problém, ale u Virtuální reality to způsobuje nevolnost, což je velký problém, a věci prostě vypadají, kvůli špatnému měřítku, divně. Vzali jste v potaz potřeby VR od začátku, nebo je budete doplňovat později?

Vždy bude potřeba dělat přizpůsobení kvůli VR, ale naše mechaniky jsou podobné VR simulátoru už od začátku, takže tvoje hlava je nezávislá na těle… a například zbraň není přilepená k obličeji.

Bude ve hře boj v nulové gravitaci? A jak se v nulové gravitaci budeme pohybovat?

Nulová gravitace má mnoho scénářů.

Pokud jste v nulové gravitaci uvnitř lodě a máte skafandr s manévrovacími tryskami můžete se po lodi pohybovat pomocí trysek, ale nebude to jednoduché. Může se vám také stát, že naberete příliš velkou rychlost a zabijete se nárazem do zdi.

Pokud jste na lodi bez skafandru s tryskami, můžete k pohybu po lodi použít mechaniku přítahů a odstrků. Můžete skákat z různých povrchů. To bude nejbezpečnější možnost jak se pohybovat po lodi v nulové gravitaci. Také můžete použít magnetické boty a chodit po zdech nebo stropech na většině povrchů. Existuje ale mnoho dalších podmínek, hlavně pokud jste v otevřeném vesmíru.

Jak budou FPS mechaniky těžké pro nováčky? Budeme je muset trénovat?

Nebudu lhát, mechaniky FPS nejsou nejlehčí, ale nejsou tak těžké, že by je nikdo nemohl hrát. To je proč je FPS modul tak důležitý, takže můžete hrát FPS modul bez toho abyste se museli bát smrti, jako v PU.

Jsem fanoušek Battlefieldu. Můžeme očekávat, že „ucítíme“ naše zbraň? Jako například zpětný ráz, rozptyl kulek pokud je nepřítel daleko, zvuk každé části zbraně, která ji dělá „živou“, nebo tu bude něco jako laserový výstřel bez zpětného rázu a podobně?

Máme obrovské množství proměnných, které určují jak je zbraň v FPS použita. Zpětný ráz, dýchání, pohyb, jak stojíte, jste v pozoru, díváte se přes mířidla, jste v krytu, jsou vaše končetiny poškozené, jste v nulové gravitaci, a list pokračuje. Je to velmi pokročilý systém.

Plánujete planetární konflikty? Nebo budou všechny FPS boje na lodích a stanicích?

Jistě, FPS mechaniky byli vytvořeny se sandboxovou teorií, mohou být použity v různých scénářích. Možnosti jsou nekonečné a my se je budeme snažit použít co nejvíce.

 

  1. Autor: cabalsvk | Přidáno: 26.10.2014, 21:50

    Jéé, anketa na webu 😛

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum