Patch 0.9.2 – přehled novinek

Autor: walltar | Přidáno: 1.11.2014 Kategorie Moduly| Novinky

Včerejší patch přinesl spoustu novinek pro uživatele joysticků, gamepadu, nebo myši. V dnešním článku se podíváme na popis těch nejdůležitějších. Pokud vás zajímají celé patchnotes, tak se na ně můžete podívat na RSI.



Vylepšení ITTS

StarCitizen-2014-10-24-19-19-18-19Velká změna byla provedena ve způsobu, jakým zaměřovací počítač predikuje místa zásahů každé zbraně osazené na lodi. Namísto zobrazování lead indikátoru před lodí, vám zaměřovací počítač promítá Predicted Impact Point (PIP) pro každou zbraň. Tyto PIPy zaostávají za vaším záměrným křížem, nebo line of sight (LOS) záměrným křížem, podle toho jestli má zbraň pevnou, nebo gimbalovou konvergenci.

PIPy ukazují, kde váš projektil zasáhne cíl na základě vzdálenosti, vektoru a rychlosti cíle, jakož i na základě rychlosti projektilu vaší zbraně. Pilot by měl zamířit tyto PIPy na loď na kterou bude střílet.

Pro zobrazování PIPů tímto způsobem existuje velmi dobrý důvod. Zaprvé, pozornost pilota je zaměřena na cíl namísto na ikonu před ním, což umožní pilotovi lépe sledovat orientaci a manévry cíle a také sledovat zásahy a efekty poškození.

StarCitizen-2014-10-27-18-14-20-38Lag indikátory taky umožnují lépe zaměřit jednotlivé části cíle a tak provádět palbu na křídlo, kokpit, nebo generátor. Tohle se bude hodit hlavně, jak do AC přibydou větší a kapitální lodě.

Každý PIP také vyjadřuje status zbraně díky různým vizuálním stavům. Pokud je barva PIPu v kritické úrovni s čárou přes PIP, znamená to, že zbraň je mimo dostřel a nebude moci zasáhnout cíl. PIP se také přepne na barvu v pozitivním spektru, pokud jste v dostřelu a PIP je přímo nad cílem a projektil tak zasáhne cíl.

Když zbraň střílí, tak element před PIPem bliká, což indikuje střílející zbraň. Pokud projektil z této zbraně zasáhne loď tak se místo PIPu krátce zobrazí hit impuls. Nakonec tvar PIPu značí typ zbraně. Toto umožní pilotům být více strategičtí v rozhodování jaké palebné skupiny použít v různých časech aby minimalizovali množství tepla a ztráty munice.

Vylepšení zaměřovacího HUDu

350r-VS-BMUdělali jsme tolik potřebné vylepšení zaměřovacího HUDu, abychom dali pilotům čistší pohled na jejich cíl. Nová zaměřovací kříž se skládá ze 4 individuálních závorek, které se vyrovnají s podélnou osou cíle, a také z dopředeného kuželu. Což dá jasnější indikaci orientace cíle. Jak se cíl přibližuje, závorky se zvětší kolem ohraničujícího rámečku. Což dá hráči lepší cit pro rychlost přibližování jeho cíle a omezí to nechtěné kolize a také zlepší viditelnost cíle, protože se závorky „otevírají.“ Neoskenované cíle nezobrazují jejich identitu. To pomáhá omezit zmatek na HUDu a také to povzbudí piloty ke skenování cílů a využití systému dokování cílů aby o nich měli přehled. Zaměřovač pohledu byl pozměněn, aby ho bylo lépe vidět, ale také mizí, pokud se díváte přímo dopředu přes záměrný kříž. To také pomáhá v omezení nepotřebných elementů HUDu ve vašem zorném poli.

Enhanced Stick Precision

Co je to ESP?

ScreenShot0011ESP je trocha magie, kterou vytvořil John Pritchett, náš expert na letový model a fyziku, která zaplňuje mezeru mezi zamýšleným vstupem od pilota a schopnosti vstupního zařízení tento vstup přesně registrovat. Ve výsledku je hráč shopný lépe sledovat cíle a provádět jemnější precizní pohyby když míří. ESP bylo primárně navrženo pro gamepady a joysticky, ale také bylo adaptováno pro virtuální joystick a relativní mód myši. Pomocí balance síly ESP na různých zařízeních také dosáhneme lepší vyváženost těchto zařízení.

Jak ESP pracuje?

ESP pracuje tak, že vypočítává ideální pár stupů (typicky pitch a yaw) relativně k cíli (typicky posunutí zaměřovače nad cíl), potom porovnání aktuálních vstupů se vstupy ideálními, a podle toho jak moc jsou si podobné, tak je smíchá. To způsobí, že se sníží senzitivita vašeho vstupu což má za následek vyšší senzitivitu StarCitizen-2014-10-27-18-43-02-40a omezuje to přestřelení cíle. Pokud si ideální a skutečné hodnoty nejsou podobné, tak se hodnotas vstupu nemění, což vám dovoluje přerušit pronásledování cíle bez snížení senzitivity, protože vstupy, které nejsou míněny pro míření, nejsou sníženy. Jak se skutečné hodnoty blíží ideálním hodnotám, tak se poměr změny zvyšuje. Což má za výsledek, že ESP s vámi nepohybuje, nebo vám zabraňuje pohybovat jakkoliv chcete, jen mění váš zamýšlený vstup a odměňuje vás za přesnost. Čím jste přesnější, tím víc bude váš vstup změněn. Také protože ESP nevynucuje hodnotu vašeho vstupu na pevnou hodnotu, můžete měnit váš aktuální bod míření vůči tomu ideálnímu. To je důležité při míření pomocí lag PIPů, pokud chcete mířit na specifickou část lodě.

Nové řízení letu a módy

Dynamický zoom

Aktivuje se: Kolečko myši/tevý trigger + Dpad nahoru/(Joystick/HOTAS mapping?) (Pohled 1. Osoby)

Když je tento mód aktivní (při zoomování na geometrii, nebo cíle) vaše ohnisko se mění podle toho na co se díváte. Tohle napodobuje a rozšiřuje optiku lidského oka, pro dosažení čistšího pohledu a odstranění překážek z pohledu.

Tip Veterána: Se zvětšeným zoomem a ohniskem, může být použit k trefení specifické části nepřátelské lodě. Chcete je zpomalit? Zničte motor! Příliš mnoho palebné síly? Miřte na zbraně! Kdo říká, že si nemůžete hrát s jídlem?

Drag to move

Aktivuje se: Ctrl+C (přepnutí)

Mód, kde myš ovládá jen orientaci lodě a zbraně střílí tam kam míří loď.

Tip Veterána: Výborné pro jemné střílení, nebo precizní manévry, protože loď začne být víc pod kontrolou a méně plave. Také dobré pro lodě bez gimbalových zbraní, jako Aurora.

Target Focus

Aktivuje se: L/R3/Tlačítko 11 (rebindovatelné)

Pokud aktivujete tento mód, váš pohled se bude přenášet na zvolený cíl. Vše co musíte dělat je držet cíl ve vymezeném prostoru. Pokud se cíl dostane z vymezeného prostoru na čas delší, než 3 sekundy, ztratíte focus. Target Focus je velmi užitečný pro piloty, kteří používají joystick (nebo gamepad) jako hlavní vstupní metodu, protože jim umožňuje držet pohled na cíl, pokud je pilot schopen jej udržet ve výhledu, což umožňuje pro větší přehled o okolí a sledování cíle.

Tip Veterána: Dobré pro lodě s gimbalovými zbraněmi, pokud používáte Joystick, nebo gamepad, tento mód pomáhá zamířit vaše gimbalové zbraně na cíl s pomocí vašeho leteckého umění.

Look Ahead

Aktivuje se: Pravý Alt (přepnutí)

Tento mód otáčí pilotovu hlavu a zaměřovač ve směru vašeho zatáčení, což dává lepší výhled v tomto směru. Výsledkem je mnohem přirozenější pocit z pilotování a také je díky němu lehčí udržet přehled o cíli. Tento mód funguje u joysticků a gamepadů a uživatelé myši ho mají jako defaultní.

Tip Veterána: Ideální pro lidi, kteří preferují propojení směru lodě a pohledu, ve spojení s větším úhlem pohledu. Lodě jako M50, nebo Hornet těží z tohoto módu.

HOMAS

Aktivuje se: Pravý Shift (přepnutí)

Také známý jako „Poze zaměřovací Virtuální Joystick“ je primárně zamýšlený pro uživatele joysticků. Byl zaveden v předchozím release jako část CIG2 nastavení klávesnice, ale teď se dá nastavit jako defaultní stisknutím pravého shiftu. Výborné pro obouruké piloty, kteří let a gimbalové zbraně používají jako separátní entity, což jim dává velký bojový potenciál.

Tip Veterána: Dobré hlavně u Horneta a Dalších gimbalových lodí.

Gimbal Lock

Aktivuje se: Pravý Ctrl (přepnutí)

Známé taky jako pohybový mód. To znamená, že pálíte přímo před sebe všemi zbraněmi a můžete používat myš k pohledu/řízení lodě.

Tip Veterána: Můžete jen nenávidět, nebo milovat. Bude tu pro něj vždycky místo, protože umožňuje zamířit všechny zbraně na cíl, při řízení myší.

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum