Star Citizen, PC, PS4 a konzole

Autor: Net | Přidáno: 21.11.2013 Kategorie Novinky

V pátečním Wingmanově Hangáru si lidé všimli dev kitu PS4 a na fórech se začlo vášnivě diskutovat o co vlastně jde, o zradě CIG a podobně. Chris se rozhodl objasnit o co vlastně šlo a za jakých podmínek by vůbec uvažoval o portu pro konzole. Jako většina jeho příspěvků na fóru jde o výborný příklad toho, jak je CIG a především sám Chris otevřený diskuzi se svými fanoušky a opět šlo o příspěvek hodný samostatného článku. Tentokrát jsem se rozhodl jej přeložit, protože ukazuje, kam vlastně hra míří a na jaký hardware je vlastně cílena. Dále je tedy Chrisův příspěvek tak, jak jej napsal:

UPDATE: V dnešním Wingmanově Hangáru byl Chrisův příspěvek zvolen jako Most Valuable Post (nejdůležitější příspěvek) týdne.


Ahoj všichni!

Myslel jsem, že bude nejlepší, když tento příspěvek bude ve vlastním vláknu namísto jednoho z mnoha vláken „Star Citizen na PS4, konec světa!“, které se objevily tento víkend poté, co byl v pozadí spatřen devkit PS4 na stole Jasona Spanglera (našeho CTO*).

Přestože někteří mohli považovat logiku 1 + 1 = 256, která je nutná k závěru, že se zbavujeme PC kvůli PS4, za přehnanou reakci, ukazuje to, jak vášnivě všichni v této komunitě berou PC za nejlepší herní platformu, což mě hřeje u srdce!

Takže dovolte mi říci toto.

Star Citizen je PC hra. NIKDY nebude příliš zjednodušen kvůli slabší platformě. NEBUDEME omezovat možnosti vstupu nebo podporovaných zařízení na nejnižšího společného jmenovatele. NEBUDEME ignorovat funkce a technologie jen proto, že budou fungovat jen na některých konfiguracích hardwaru.

Zrovna jsem upgradoval své pracovní PC sestavu dvojicí Titánů běžících ve SLI, přičemž pohánějí 4K monitor a jeden 1440p monitor (díky NVidio za dobroty!). Jsme skoro připraveni postavit high-end AMD sestavu se čtyřmi R9 290X a osmijádrovým AMD CPU pohánějícími sadu 4K monitorů v Eyefinity (díky AMD!).

Myslíte si, že je to dobré přiblížení pro konzole, dokonce i nextgen, jako je PS4 nebo Xbox One?

MILUJU PC jako platformu, protože je otevřená, jde vždy kupředu, s novými výkonnými komponentami (obvykle za nižší ceny) dostupnými pro hráče každý rok. High-end PC herní sestava za 80 tisíc** dnes vytírá podlahu se specializovanými grafickými superpočítači před 10 lety za cenu přes 25 milionů. Lidé žasli nad tím, že budou moci získat Giga flops výkonu. Nyní můžeme získat více než 5 TERA flops na jedné PCI-E GPU! PC platforma je skvělá, protože není statická. Nemá pravidla nebo nějaký kontrolní orgán, který rozhodne, co bude a nebude součástí ekosystému. Pokud se objeví nová cool technologie jako Oculus Rift, může mít šanci získat podporu a stát se další velkou věcí.

Vzhledem k tomu bude Star Citizen vždy primárně PC hra a bude zahrnovat nejlepší a nejnovější technologie.

Někteří z vás možná viděli, že jsme oznámili náš záměr podpořit AMD Mantle se Star Citizenem. Neudělali jsme to, protože nám AMD posílá spoustu high-end karet (i když to není na škodu). Děláme to, protože to zvyšuje schopnost počítače dostat co nejvíce ze svého neuvěřitelně výkonného hardware. Přístup do hardwaru bez velkého neefektivní API jako DirectX nám umožňuje radikálně zvýšit počet volání vykreslovacích funkcí (draw calls) za snímek – minulý týden na konferenci vývojářů AMD ukázal Nitrous, což je nová společnost pracující na dalším herním enginu, scénu s více než 100 000 draw calls za snímek běžet přes 60 FPS díky Mantle. Abych to zasadil do souvislostí, konzole předchozí generace a celá řada PC her limitovaných DirectX byly limitováy kolem 2000 – 3000 drawcalls a Next Gen konzole (jako PS4) můžou udělat 10000 – 15000 nebo tak nějak. Podporujeme Mantle, abychom dostali vyšší grafický výkon z PC – už příliš dlouho je omezován neefektivností DirectX, což se jen zhoršovalo, protože se Microsoft čím dál tím méně zajímá o PC jako herní platformu. Rád bych, aby měla NVIDIA a Intel ovladače Mantle (jako API je navržen bez specifické GPU architektury), ale pokud ne, budeme podporovat specifické ovladače Nvidia nebo Intel, které nám dovolí dostat se až na kov (GPU hardware) efektivně a využijí paralelnost jader CPU (pro efektivní dávkování dat mezi hrou a GPU).

To je paradoxně výhoda next gen konzolí jako PS4 a Xbox One – zahalují hardware na nízké úrovni mnohem méně, takže to, co je v podstatě mid-level herní PC dnes (což je to, co PS4 a Xbox One vlastně jsou) překonává svou výkonnostní kategorii, zatímco systém Windows a DirectX odvádějí pěknou práci hendikepováním high-end PC.

Podporuji Mantle, abych posunul PC jako herní platformu ještě dále a negoval jednu z výhod konzolí nad PC. Sotva akce někoho, kdo se zaprodal! 🙂

Co se týče konzolí, tak Star Citizen nikdy nebude na PS3 nebo Xbox 360. Co se týče next gen konzolí PS4 a Xbox One, NEMÁME ŽÁDNÉ PLÁNY V SOUČASNOSTI, ale můj postoj zůstává otevřený a je v souladu s mnoha rozhovory, které jsem dal dříve –

POKUD nám vlastníci platforem (Sony a Microsoft) dovolí aktualizovat kód a data bez omezení a protivných časově náročných postupů kontroly kvality, POKUD umožní naší komunitě otevřeně komunikovat spolu navzájem napříč platformami pak bych ZVAŽOVAL jejich podporu.

Proč?

Nuže, protože pak jsou to v podstatě jen levné prostorově úsporné předinstalované počítače s vlastním operačním systémem se zaměřením na hraní her a kdo by nechtěl větší komunitu hvězdných občanů? Pokud jsou Sony nebo Microsoft ochotni nechat své platformy otevřené, pak nevidím žádný skutečný rozdíl mezi nimi a Valve Steambox, Mac nebo PC s Linuxem jako operačním systémem, což jsou všechno platformy, o kterých si nemyslím, že by jejich podpora komunitě vadila, protože jsou všechny považovány za „PC“. Ve skutečnosti většina Maců jsou pravděpodobně mnohem horší herní stroje než next gen konzole (jelikož Apple je pravý opak toho, co se mi na PC líbí).

Ale je to velké POKUD, protože žádám hodně. K jejich cti se zdá, že Sony nejvíce touží přijmout indie hry a myšlenku otevřenosti, dokonce nás pronásledovali, aby nám dali nějaké dev kity na hraní, ale byli jsme velmi jasní v tom, co by bylo třeba, aby se Star Citizen dostal na PS4.

A i pak by bylo možno uvažovat pouze o portu z PC, ne opačně a budeme požadovat finanční závazek Sony, aby se tak stalo. Pokud některé z nejlepších vlastností nebo periferií nebudou portovány, protože je PS4 nezvládne, nikdy bychom je neodebrali z PC verze. To není nic jiného než problémy, kterým čelíte v PC vývoji – mohli bychom být jako Blizzard nebo Riot a soustředit se na hru, která pracuje na nejširší škále počítačového hardware – ale to není duch Star Citizena. Míříme ke hvězdám nejen virtuálně, ale i technologicky. Pro mě je tato hra o posouvání hranic na všech úrovních a jde o něco, co doufám, že bude dýchat silně ještě za deset let. Namísto benchmarku Crysis, když se testují nová GPU chci vidět Star Citizen!

Ještě poslední věc k zamyšlení – běžně se vývojáři „zaprodají“ konzolové platformě (například Bungie nebo Epic budou exkluzivní pro Xbox), protože jim vlastník platformy financuje rozpočet. Díky všem, kteří podpořili Star Citizen, se nemusíme zaprodávat nikomu! Vy jste financovali AAA PC hru, která bude soutěžit s největšími a nejlepšími. V době, kdy hra bude oficiálně „hotová“, jsem si docela jistý, že konečné finanční prostředky budou větší, než má většina AAA konzolových her kromě těch největších, jako je GTA nebo CoD – a naše peníze jdou mnohem více do vývoje, protože nemáme žádné firemní režie nebo efektní marketingové rozpočty. Všichni jste ukázali, že je přinejmenším stejně tolik poptávky po high-end PC hře, jako po většině konzolových her.

Takže nebojte se! PC je platforma Star Citizena. Cokoli jiného, pokud k tomu vůbec dojde, bude až vedlejší produkt.


*) CTO – Chief Technical Officer
**) v originále $3000, jenže u nás je to spíš euro a kvůli delší záruce a importu si připlatíme často o něco málo víc.


Článek byl přeložen z Chrisova příspěvku na oficiálních fórech.

  1. Autor: Micaak | Přidáno: 21.11.2013, 23:24

    Super preklad, dík.

    • Autor: Net | Přidáno: 22.11.2013, 11:42

      Není zač. Líbí se mi, jaké má Chris počítače a že už teď vyvíjí hru pro 4K monitory, alespoň tak rychle nezastará. A je to něco, o čem si mohou i nové konzole jen nechat zdát:)

  2. Autor: Greenflag | Přidáno: 22.11.2013, 00:07

    That’s the spirit!

  3. Autor: Pytech | Přidáno: 22.11.2013, 22:42

    Dík za překlad, a sakra je třeba začit šetřit na novej PC.

    • Autor: Net | Přidáno: 22.11.2013, 23:52

      Jj, jestli to bude nový benchmark po vzoru Crysis, tak si užijeme 😀 Přecijen počítač za tři tisíce dolarů nemá každý 😎

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum