Připravte se na dlouhé čtení, toto je další z designových článků. Tentokrát se developeři z Foundry 42 rozpovídali o systému stanic, který připravují pro víceposádkové lodě.
Může být vesmír zábavnější s přáteli? My si myslím, že ano, a chceme to dokázat. Tradiční příběh ve hrách staví hráče proti galaxii. Jistě, Colonel Blair měl wingmany… ale když přišel čas na boj s Kilrathi, byl to on, kdo seděl v kokpitu. Vzpomeňte si ale na svůj oblíbený film, nebo seriál: ať už je to puntičkářská posádka Enterprise, která prozkoumává nové světy, nebo ošuntělí hnědokabátníci, kteří se snaží udržet Serenity v černých číslech, výborné příběhy přicházejí z lidské interakce. Jednomužné kosení nepřátelské flotily, je zábava… ale představte si že sedíte v Lukově sedadle v Milenium Falconu a bráníte se proti Tie fighterům, zatímco váš společník hraje Chewieho a snaží se opravit hyperpohon.
A to je přesně to co tým ve Foundry 42 dostal za úkol replikovat pro Star Citizen. Chris Roberts nás požádal, abychom pro Squadron 42, vymysleli systém, který podporuje kooperaci a propaguje týmovou hru, než aby k něčemu hráče nutil. Tak jako každá část Star Citizena, musí tento systém být immersivní a podmanivý… A musí fungovat i pro ostatní části hry. Systém pro víceposádkové lodě, který odhalíme v SQ 42 se totiž objeví i ve Star Citizenu.
Vymyslet tento systém byl významný úkol pro naše designéry. Míříme na velice přesné místečko: pozice na víceposádkových lodích, které jsou jak zábavné, tak mají smysl ve světě Star Citizena. Některé pozice jsou lehké: pilotovat loď bude vždy zábava, ovládání střelecké věže je super… ale jak najít něco opravdového a důležitého, co by přimělo lidi sloužit jako navigátor, nebo technik?
Po velkém množství výzkumu a přemýšlení (a přiznejme si to: po velkém množství Star Treku a hraní Artemis) vám můžeme prozradit náš plán. Tak jako u každého designového postu, toto popisuje naše současné nápady, což nemusí být finální design. Jak se blížíme k první části Squadron 42 a AC 2.0, tak začínáme implementovat tyto systémy… a jako všechno ve hře, je budeme ještě ladit a vylepšovat poté co je uvidíme v akci a dostaneme skutečný feedback.
Tento článek jsme složili kvůli spoustě otázek, které mají backeři ohledně Carrack. Specifická odpověď na tuto otázku je: Ano můžete létat v Carrack sólo za použití systému, který je popsán níže… ale hraní s přáteli bude mnohem zábavnější.
Přehled
Když jsme poprvé přišli s konceptem ovládacích stanic pro kapitální lodě, mysleli jsme si, že je půjde lehce adaptovat pro víceposádkové lodě. Brzy jsme ale zjistili, že akce, dostupné na stanicích kapitálních lodí mohou být příliš složité pro některé z menších víceposádkových lodí, takže jsme lodě rozdělili na tři kategorie.
Lodě, jako Hornet, nebo 300i, si zachovají HUD podobný tomu, který vidíte v Arena Commanderu (různí výrobci budou mít různé HUDy). Tento systém je zaměřen na umožnění provádění rychlých úprav za letu, což je perfektní když bojujete, nebo prolétáváte asteroidovým polem. Nicméně, na větších lodích můžete mít další členy posádky, kteří mohou provádět úpravy s mnohem větší přesností.
Kapitální lodě, jako Javelin, budou vyžadovat množství hráčů (nebo NPC) kteří budou ovládat různé lodní systémy, střelecké věže, také provádět úkony, jako nabíjení torpédometů, nebo provádění oprav na rozvodech energie. Protože na těchto lodích je více zbraní a komponentů, které potřebují ovládat, rozhraní tak musí být složitější a každá stanice bude dedikována jedné akci, alespoň v první iteraci.
Nicméně u víceposádkových lodí, jako Retaliátor, Freelancer, nebo Constellation musíme přistoupit k problému stanic trochu jinak. Vy, fanoušci jste projevili zájem o sólo ovládání vašich lodí a zároveň o možnost pozvat kamarády, kteří by obsluhovali různé funkce. Na základě toho jsme rozhodli, že byste měli mít tuto možnost. Budete mít přístup ke stejnému HUDu, jaký je dostupný na jednomístných letounech. Pokud ale budete chtít, můžete pozvat kamarády, kteří budou mít přístup k dalším stanicím a pomohou vám tak lépe ovládat loď. V krátkosti, víceposádkové lodě potřebovaly mnohem více flexibility, než jednomístné, nebo kapitální lodě.
Ovládací Stanice je objekt, se kterým interagujete – konzole u které buď sedíte, nebo stojíte. Tyto stanice budou mít jeden panel s fixním poměrem stran, kde se zobrazí UI, nebo „akce“. Fixní velikost okna je důležitá, protože dovoluje zobrazení stejného UI na všechn lodích a u všech systémů.
Zobrazovací panel samotný bude podobný jako holo-table, který znáte z hangáru. Informace na něm bude, v herním světě zobrazená a updatovaná v reálném čase, což umožní ostatním vidět, jak si vedete. To je důležité například pro velitele, který si můžete být jistí, že nehrajete Galagu a pro vás, protože budete moci vidět co se děje na můstku bez toho, abyste se museli odlogovávat.
Systémy, které instalujete na loď budou řídit funkčnost stanic a ostatních konzolí. Každá stanice má přístup k množství předkonfigurovaných akcí – rozhraní, která používáte pro ovládání různých systémů lodě. Ne každá stanice bude obsahovat každé rozhraní akce.
Každé rozhraní je propojeno přímo s instalovaným komponentem, takže pokud máte na lodi levný generátor, vaše rozhraní bude základní a nebude mít tolik funkcí. Dražší, kvalitnější komponenty budou obsahovat lepší rozhraní, které vám je dovolí ovládat s vyšší efektivitou. A pokud se rozhodnete nenainstalovat některý komponent tak nebudete mít přístup k jeho rozhraní. Například pokud vyletíte bez generátoru štítů, tak rozhraní pro konfiguraci štítů nebude dostupné.
Seznam Akcí
Management štítů: Akce pro ovládání štítů, které dávají hráči lepší kontrolu nad štíty a generátorem štítů.
– Posilnění segmentu štítů, což zvýší jeho maximální expanzní potenciál a zvýší mu prioritu dobíjení.
– Zrychlení dobíjení segmentu štítu, který byl poškozen.
– Vyladění generátoru, aby byl efektivnější v jedné z třech oblastí: síla štítů, rychlost dobíjení, rychlost opětovného zapojení.
Radar: Základní funkcí je umožnit vám identifikovat cíle, což sníží nároky na pilota. Tato akce bude expandována o možnost posílat rozkazy členům letky.
– Identifikace cílů.
– Zaměření radarů na potencionální skryté hrozby.
– Označení oslabených cílů, spojenců v nouzi, nebo obzvláště nebezpečných nepřátel.
– Skenování a identifikování subsystémů na větších lodích.
EWAR: Stanice elektronického boje vám dává možnost omezit funkčnost nepřátelských systémů, což do soubojů přináší další taktický prvek. Pokud chcete využívat elektronického boje, musíte osadit EW modul, který generuje efekt v určitém radiu,nebo emitor, který může zaměřit specifické systémy. EW se člení na tyto oblasti:
– Tlumení: Snížení dosahu nepřátelských systémů.
– Narušení: Omezení funkce nepřátelského systému.
– Vypnutí: Vypnutí systému, vynutí jeho restart.
– Debuff: Nepřítel je více zranitelný.
Komunikace: Základní forma komunikace umožní kontaktovat jinou loď na otevřeném kanále, zprostředkovat konferenční hovor, nebo doručit informace, jako seznam nákladu, nebo lodních komponent. Nicméně pokud osadíte další komponenty, automatické zprávy budou dostupné. Například, pokud má vaše loď dokovací prstenec budete moci požádat o dokování s jinou lodí s dokovacím prstencem.
Palivo: Základní úroveň vám umožní zvolit, která nádrž je doplňována pomocí zachytávačů vodíku. Hráči s tankovacím ramenem budou mít další možnosti pro správu rafinace a tankování.
Skenování: Informace, které se zobrazí na tomto panelu, záleží na instalované skenerové soustavě.
Avionika a CPU: Tato akce umožnuje lepší kontrolu nad lodní avionikou, specificky se vztahující k CPU. Například, můžete upřednostnit některé systémy, jako ITTS, nebo zaměřování raket, což vám zmenší čas nutný k zaměření.
Řízení Energie: Každá komponenta a systém osazená na lodi se zobrazí na řízení energie. Na víceposádkové úrovni získáte individuální kontrolu nad množstvím energie pro jednotlivé systémy.
Navigace: Zde budete plánovat vaše cesty do dalšího systému, nebo přidávat navigační body. Další informace zde dostupné budou: spotřeba paliva, čas k cíli, rychlost v bodě. Tyto nástroje vám umožní naplánovat cesty na základě efektivity, nebo času.
Přehled Rozhraní Stanice
Když jsme navrhovali celkové rozhraní, zaměřili jsme se primárně na funkcionalitu a rozložení. Zaprvé, každá část rozhraní musí být funkční – buď musí být předmět, se kterým můžete interagovat, nebo odečet důležité hodnoty. Nechtěli jsme žádné triviální animace, které by zaplnili prostor a odváděli vás od vaší činnosti. Také jsme chtěli, aby každá akce sdílela informaci globálně, jako například 3D schématický pohled.
(Samozřejmě, že ukázané rozložení je WIP a může se změnit)
Volba akcí funguje podobně jako ovládací rozhraní u jednomístného stroje. Můžete přepínat mezi všemi dostupnými akcemi a můžete si zvolit jednu, nebo více, do kterých se nalogujete. Jakmile jste nalogováni, můžete přistupovat ke specifickým systémům lodě.
U víceposádkových lodí jsou všechny dostupné akce ukázány ve výběru akcí. Toto se bude lišit od stanice ke stanici, některá místa mohou nabídnout více akcí, zatímco jiná mohou být více specifická. Tohle vám umožňuje vidět důležité informace z jiných lodních systémů bez nutnosti opustit vaši stanici.
Lodní Statistika
Tato sekce ukazuje důležité informace ohledně lodních emisí a spotřeby a je dostupná u všech akcí.
– Emise: Hlavní sloupce zobrazují současné elektromagnetické a infračervené záření, zatímco sekundární sloupce přibližují elektromagnetický a infračervený šum. Pokud je vaše vyzařování lehce pod okolním šumem, bude vaše loď neviditelná pro radary zachycující toto spektrum.
– Energie a využití CPU: Sleduje současné využití energie a CPU a poté zvýrazňuje časový rámec, kde byly systémy omezeny kvůli vysoké zátěži. Může být užitečnou pomůckou pro techniky, kteří se snaží najít komponenty omezující celý systém.
Schématický pohled ukazuje 3D hologram celé lodě a je umožňuje posádce odhadnout problémy pohledem. S hologramem můžete rotovat, pohybovat nebo přibližovat.
– Režim pohledů: Zmáčknutím jednoho z tlačítek, můžete zvolit z množství základních ortografických pohledů. Například pokud budete chtít ortografický pohled shora, zmáčknete „T“.
– Režim zobrazení: Umožnuje vám přepínat mezi režimy zobrazení, které zvýrazňují loď a komponenty dle svých nastavení. Jen jeden může být aktivní.
– DF (Základní): Trup lodě je zobrazen monochromaticky bez specifického zvýraznění.
– HT (Teplo): V tepelném módu jsou komponenty generující více tepla zobrazeny jasněji.
– EM (Elektromagnetické): V tomto módu se jasněji zobrazují komponenty generující EM Signaturu.
– DM (poškození): Tento pohled využívá podobné technologie, jako HUD jednomístného plavidla. Poškozené komponenty a části trupu jsou zvýrazněny barvou odpovídající stupni poškození. Poškozené systémy jsou zobrazeny žlutě a kriticky poškozené červeně.
– PW (Energie): Tento pohled zvýrazňuje problémy s energií. Systémy, které jsou v nebezpečí zastavení, jsou zobrazeny žlutě a systémy, které nepracují z důvodu nedostatku energie, červeně.
– Filtr systémů: Tyto políčka vypínají zobrazení různých systémů. To zahrnuje:
– Trup: Zobrazit/Skrýt exteriér lodě.
– Zbraně: Zobrazit/Skrýt lodní zbraně, což zahrnuje i střelecké věže a odpalovače raket.
– Systémy: Zobrazit/Skrýt lodní systémy, jako generátory štítů, generátory energie a podobně.
– Pohon: Zobrazit/Skrýt exteriérové motory a manévrovací trysky,
– Štíty: Zobrazit/Skrýt segmenty štítů.
Předvolby
Předvolby vám umožňují uložit množství konfigurací pro každou akci. Užitečné hlavně v situaci, pokud chcete vytvořit individuální buildy pro různé situace. Předvolby můžou být lehce přejmenovány.
Log
Tento panel zobrazuje seznam zpráv z množství zdrojů: chat, požadavky hráčů, kritické informace systémů, informace serveru. Dole můžete vkládat text do chatu.
Oznámení
Tento panel ukazuje seznam oznámení od ostatních hráčů – jinými slovy seznam cílů od hráčů, kteří vyžadují, abyste pro ně splnili nějaký úkol. Tento panel je vždy kontextuální k aktivní akci. Například, pokud pracujete na ovládání energie, oznámení se budou vztahovat ke zvyšování, nebo snižování množství energie do ostatních systémů lodě, nebo jejich vypnutí.
Do budoucna
Víceposádkové stanice jsou jen začátek, a seznam akcí se bude rozrůstat, jak dokončujeme jednotlivé mechaniky. Dále víceposádkové lodě přirozeně zapadnou do stanic kapitálních lodí, což rozšíří možnosti, úroveň vaší kontroly a komplexnost celého systému.
Pevně věříme, že víceposádkové lodě a možnost složit posádku, které ovládá loď je něco neslýchaného. I když zezačátku se systém může zdát komplexním, doufáme, že budete mít prostředky k vytvoření osobních buildů a nastavení přesně pro situace, kterým budete čelit ve vesmíru.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jak mít vlastní obrázek u komentářů
Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.
Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum
na to jsem vazne zvedavej,nejak si nedokazu predstavit ze by me bavilo pul hodiny presouvat stity z leva doprava