Tři interview z Paxu

Autor: walltar | Přidáno: 19.4.2014 Kategorie Média| Novinky

V dnešním článku se můžete podívat na tři celkem zajímavé interview z PAX East, ve kterých Chris mluví o FPS, DFM a o obecných věcech. V prvním interview najdete asi nejvíce nových informací, v druhém je jedna zajímavá část o přetížení a v poslední je celkem zajímavé, ale krom popisu toho jak se bude vyvíjet svět tam moc nového nenajdete.


FPS Mechaniky a Gameplay

Jak bude fungovat respawning a smrt a jak letální budou zbraně?

FPS by měl být víc Hardcore Taktický Shooter, když vás zasáhnou, budete mít poškození končetin a těla a váš spolubojovník vás musí odtáhnout z boje a ošetřit vás a pokud jste na větší lodi s ošetřovnou tak vás třeba bude moci ošetřit víc a potom musíte v nějakém časovém horizontu na planetu do opravdové nemocnice, abyste nevykrváceli. Chris doufá, že tohle vše povede k více taktickému boji, kde člověk bude podporovat ostatní krycí palbou, odtahovat své zraněné z boje a díky tomu jim zachrání jeden z jejich „životů“ (O mechanice smrti se můžete dočíst více v http://www.star-citizen.cz/zivot-a-smrt-ve-star-citizenu/). Takže souboj by měl být hodně o taktice, nebude to jen bezmyšlenkovitá řezačka, samozřejmě ale záleží na tom, o jakou bojujete loď. Na menších lodích, jako je třeba Constellation asi moc místa k taktizování nebude, ale větší lodě jako třeba Idris budou mít skryté průlezy, můžete ovládat gravitaci a taky vypustit vzduch z částí lodě.

Jak často se lidé budou dostávat do FPS boje?

Bude to záležet na tom, na co se specializujete. Pokud se zaměřujete na zabírání lodí, tak budete bojovat v FPS boji o hodně častěji, než někdo kdo obchoduje. Na tohle se nedá lehce odpovědět, protože Chris si myslí, že někteří lidé budou v FPS 30% svého času a někteří 2%. Kromě zabírání lodí budou taky jiné příležitosti k FPS. Boj na některých planetách, a dokonce můžete na FPS boj narazit, pokud se nalodíte na „opuštěný“ vrak lodě při prozkoumávání vesmíru.

Jaké jsou plány na FPS v Arena Commanderu?

Arena Commander je čistě pro boj ve vesmíru. Bude samostatný FPS modul, ve kterém bude boj na opuštěné stanici a později se vše spojí při obléhání Idris.

Jaké existují druhy zbraní?

Balistické, energetické, pistole, útočné pušky, brokovnice, elektrické brokovnice, granátomety, raketomety. Elektrická brokovnice funguje na principu velkého elektrického výboje.

Co nám můžeš prozradit o customizaci zbraní a výbavy?

Budete moci přidávat věci na zbraně, třeba laserové zaměřovače, tlumiče a jiné standardní příslušenství.

Co různé typy nábojů/typů poškození?

Existuje velké množství energetických zbraní, laserové, neutronové, plazmové, a různé druhy balistických zbraní, například protipancéřové, a různé kalibry zbraní. A potom jsou ve hře další exotičtější zbraně … například Kuše. Některé zbraně budou mít nevýhody, třeba nechcete používat příliš explozivní zbraně uvnitř lodě, abyste nevytvořili díru v trupu. A na větších lodích budete moci ničit systémy na lodích v FPS. A o tom bude taktika … o vyřazování systémů, ničení příček a na druhé straně o jejich opravování.

Co boj v 0g?

Budou magnetické boty, malé jetpacky, anebo můžete používat vlastní ruce.

Co brnění?

V SC je několik úrovní brnění od lehkého, přes střední až po supertěžké. A každé má výhody a nevýhody. Opravdu těžké brnění má velkou výdrž a někdy je lepší pro EVA, ale nebudete tak obratní a nebudete se pohybovat moc rychle.

Co planety?

Většina lokací na planetách bude bezpečných, ale na některých planetách budou místa, kde můžete potkat FPS boj.

Nějaká šance na hráči ovládané oblasti planet?

Zatím se neplánují hráči ovládané části planet, ale budou hráči kontrolované asteroidové základny, vesmírné stanice a podobně.

Bude FPS HUD obsahovat podobnou úroveň detailů jako HUD pro boje ve vesmíru?

Pokud budete mít skafandr, tak budete mít HUD, bojové brnění bude mít třeba HUD, který se propojí s vaší „chytrou“ zbraní a pokud máte obyčejný skafandr, tak nebudete mít stejnou úroveň informací. Ale nebudete mít HUD pokud nemáte helmu a skafandr (bez skafandru nebudete mít ani crosshair)

Co senzory a radary v FPS?

V SC budou osobní skenery a radary, které budou mít stejné rozdělení jako ty pro lodě (tepelný, reflektivní, EMF). A můžete proti nim používat různá protiopatření. Ve hře je hodně strategie kde se přemýšlí o zařízeních a o tom jak proti těm zařízením budete bojovat. Jak budete ovládat svoje zbraně a podobně.

Počet hráčů se teprve bude testovat, nějaké odhady?

Zatím jsme hráli asi v 11, ale nemáme ještě optimalizovaný náš přenos dat a cloud server ještě není stabilní. Takže cílem alphy bude se posunout za tohle číslo, optimalizovat a zjistit kolik hráčů maximálně jsme schopni zvládnout.


 Chris Roberts o Arena Commaneru

Arena Commander bude možnost jak si vyzkoušet a potrénovat vaše bojové umění a později ve Star Citizenu to bude vlastně simulátor, který vám umožní testovat lodě bez toho, abyste se museli bát, že je ztratíte. Ve finální hře bude mít mnohem víc možností, například pořádání soutěží, kde ti nejlepší budou moct vyhrát i nějaké UEC.

Jaké je pracovat s Virtuální Realitou?

VR funguje velice dobře pro hry, jako bude Star Citizen, protože sedíte v lodi. Chris už čeká na novou verzi Riftu, která bude mít headtracking aby ji mohl zapracovat do hry. A pravděpodobně bude fungovat dobře i v FPS části SC, protože je pomalejší a taktičtější.

Co customizovaný SC ovládací systém (HOTAS)?

Chris v tom vidí potenciál a diskutují s firmami, které vyrábí vybavení pro hráče a opravdu by něco takového chtěl udělat. Ale hra bude podporovat všechny možné ovladače a bude se je snažit vyvážit tak aby nikdo neměl velkou výhodu. Každopádně plně customizovaný HOTAS pro Star Citizen je něco co by Chris chtěl. A je si celkem jistý, že něco takového udělají, jen musí vybrat partnera, se kterým ho vyrobí.

O přetížení

SC bude mít plnou simulaci přetížení a v DFM představení jsme viděli jeho první úroveň, kdy se vám zatmí kamera a nic neuvidíte, druhou úrovní bude, když se z takového zatmění vzpamatujete, tak se vaše postava nebude moci nějakou dobu hýbat, jako byste byli pod anestetiky. Je to už zapracované v modelu, jen to bylo vypnuté pro představení DFM, protože není zpracován grafický efekt rozmlženého vidění. V normálním boji ale vaše IFCS (inteligentní letový řídicí systém) bude nastaveno tak, abyste nemohli dosáhnout tak vysokého přetížení, že omdlíte. Piloti, kteří si více věří, budou moci tuhle funkci v IFCS vypnout a tak balancovat na ostří nože v každém boji. Možná získá výhodu v bitvě, ale pokud to přežene tak omdlí a nebude moci nějakou dobu ovládat svůj letoun. Taky přetížení bude nebezpečné prakticky jen při změnách vektoru, protože otáčení lodě samotné neudělá dost přetížení, abyste omdleli.

Lodě jako charakter

Lodě budou mít hodně možností customizace, ale taky budou stárnout. Jak s ní budete létat, tak bude rezavět a bude se opotřebovávat, takže poznáte nově koupenou loď od lodě, se kterou už se nějakou dobu létá.

Žebříčky

Arena Commander bude mít celou škálu žebříčků, které budou zapracovány no Org systému. Osobní žebříčky, skupinové žebříčky, různé game mody (nešlo je ukázat na představení, protože nefungoval patcher) které nám CIG ukáže asi příští týden na videu, nebo livestreamu.


Rozhovor s Chrisem z Pax East

Když bude ha vydána, co pro tebe bude ukazatelem úspěchu?

Chris nebude spokojený, dokud nebude fungovat celý vesmír. Chtěl by velkou rozmanitou komunitu, která bude tvořit vlastní příběhy a vlastní historii. A potom přidá ještě další možnosti. Nebude to hned tak, SC se bude pořád rozrůstat. Plánuje hodně dynamických lokací. Například kolonie, která když začínáte hrát bude pár domků a po roce hraní se podíváte zpět a z kolonie bude malé město a za další rok už z ní bude velké město a tahle technologie bude zabudovaná ve všech planetách a bude řízená ekonomickou simulací.

Jaká je tvoje nejoblíbenější část současného DFM?

Asi létání v nulové gravitaci (je to jedna z věcí, kterou jsme neviděli), kdy se můžete vystřelit z lodě a létat kolem pomocí malého jetpacku, který máte na skafandru. A další spousta věcí, kterou jsme neviděli (díky problémům se serverem), jako například ovládání energie v lodi, žebříčky a podobně.

Bojíte se, jak bude DFM přijat komunitou?

Je to jedna ze starostí, že lidé nerozumí, že dostávají něco co je stále ve vývoji. A mnohem dřív, než se to k nim dostane při normálním vývoji. Protože když velký vydavatel dělá betu, tak hra už dávno není v beta fázi, ale je to už spíš marketingový tah. Ale Chris se sám divil, jak bylo představení, o kterém si myslel, že to bude katastrofa, kvůli bugům a hromadě věcí, které nemohl ukázat, dobře přijato komunitou. Asi je to kvůli jiné mentalitě lidí, kteří se podílí na takových projektech. Lidi chápou, že tohle dostávají mnohem dřív než by to dostali u normálního vydavatele, ale zaplatí za to cenu bugů a stability. Určitě budou lidé, kteří nebudou spokojení, ale Chris bude radši otevřený, protože ho to baví a dostává mnohem více feedbacku, než aby dělal hru normálním způsobem.

Jak řídíte očekávaní lidí?

Je to opravdu těžké. Hromada lidí si myslí, že SC je obrovsky přehypované, ale Chris si nemyslí, že by hru nějak hypovali. Prostě jen tu nebyla podobná hra dlouhou dobu a nikdo se zatím nepokusil o něco tak detailního a rozsáhlého. SC je na začátku vývoje a tak každý očekává od hry něco jiného. Problém je, že dva lidé nikdy nemají stejná očekávání. Ale pokud bude featur hodně a budou dobře udělané, pokud bude ve hře aspoň 70% featur které CIG chce tak to bude opravdu dobrá hra. Ale Chris opravdu neví jak dobře řídit očekávání, protože on sám je vzrušený tím co dělají.

 

A nakonec je ti pro vás jedna zpráva přímo od Chrise:

„Pokud vidíte něco na fórech, nebo jinde a myslíte si, že to určitě nebude fungovat, počkejte si, až si to zkusíte ve hře.“

 

 

  1. Autor: Net | Přidáno: 19.4.2014, 10:55
    • Autor: walltar | Přidáno: 19.4.2014, 11:03

      Na ty se podívám zase příště. 😀

  2. Autor: majrooo | Přidáno: 19.4.2014, 22:29

    vdaka.

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum