Vylepšování Multiplayeru

Autor: walltar | Přidáno: 9.7.2014 Kategorie Novinky

Když CIG otevřelo Arena Commander pro backery do čísla 200 000 tak se značně zhoršily podmínky ke hraní. Pády, lagy, vyhazování ze hry, nebo přímo nemožnost se připojit byly ty hlavní. Chris se kvůli tomu rozhodl napsat nám vyjádření k poslednímu patchi. Tak snad to uleví všem, kteří nemohou hrát.

Ve čtvrtek jsme otevřeli Arena Commander multiplayer mód mnohem většímu segmentu backerů. Přes víkend sledovali naše technici stav serverů: Množství úspěšných spojení, nezdařených pokusů, množství dokončených her, průměrnou latenci a podobně. Taky jsme sledovali Twitch streamy, které jsou velice cenné pro porovnání skutečného zážitku s našimi testy.

Bank_2Spuštěním nové verze hry, s mnoha změnami a zvýšením množství hráčů jsme odhalili množství problémů a bugů, o kterých jsme doposud nevěděli: Problémy s pohybem a predikcí lodí, bugy v matchmakingu, což zahrnuje přidělování velkého množství hráčů na server a další problémy, a existující nepoužívané featury enginu, které působí problémy.

Výsledkem je, že v patchi 12.4 je neakceptovatelné množství lagu a poskakujících lodí. I když všichni víme, že Arena Commander je pre-alpha modul, a naším cílem je zjisti a opravit přesně tyto problémy, zdají se dost velké na to, abych napsal, jak se je chystáme opravit.

Chtěl bych zdůraznit, že tohle je část sdíleného procesu a je to něco co dělá vývoj SC unikátním. Slýcháme o hrách, které jsou vypouštěny s obrovskými problémy s multiplayerem, každý den. Na rozdíl od tradičně produkovaných her, které se vypouští hotové, Arena Commander nám dovoluje provádět zátěžové testy, s pomocí komunity, k vyřešení problémů s multiplayerem už v této rané fázi. Když to uděláme teď správně, tak to znamená, že to bude správně udělané i v budoucnosti; pomáháte s tím, že budoucí updaty budou vylepšovat něco, co funguje namísto spouštění neznámého.

Tým už se připravoval na patch 12.5, který přidá jak opravy bugů, tak jedno, nebo dvě překvapení. S vyvstáním problémy s latencí a poskakováním lodí, jsme zjistili, že se na ně musíme zaměřit. Tyhle problémy se neprojevily s 60 000 hráči, kteří měli přístup od minulého patche, takže naší první myšlenkou bylo, že je museli způsobit naše změny na straně serverů. V pondělí se sešla produkce a vytvořila seznam možných příčin (a vylepšení), které je nutno zkontrolovat. Tady je krátký vzorek:

Missile_Hit_01V pondělí ráno se tým pustil do odhalení základní příčiny tohoto problému. Existovali tucty možností, které všechny (nebo žádná) mohli být částí problému, které všichni pozorovali. Bug reporty od hráčů byli první věcí, kterou jsme analyzovali. Podobně jako doktoři, kteří se snaží identifikovat neznámou nemoc, jsme kontrolovali společné faktory dané prostředím. Byla tu velká geografická vzdálenost mezi hráči? Překvapivě; Ne: V mnoha případech hráči, kteří mezi sebou neměli skoro žádnou latenci měli problémy.

Tým se přesunul k rozboru našeho vlastního kódu. Zde jsme měli několik možností: Nepoužívaný kód způsoboval, že se hra snažila připojit ke Crynetwork Chatu s každou seancí, chybějící kód k vyhlazení pohybu, který byl vytvořen, ale nebyl implementován v 12.4 a potencionální problém se servery, které nezjistili, že jsou plné. Každý z těchto problémů se stal instrukcí pro techniky Star Citizena k prozkoumání a opravě v dalším patchi.

Už jsme implementovali několik oprav, které, jak doufáme, zlepší zkušenosti s multiplayerem ve 12.5, a pořád prozkoumáváme několik dalších možností, které také, snad, pomohou zlepšit prožitek v multiplayeru. Byla jedna z nich tou „magickou kulkou“, která opraví problémy? Naše testy vypadají optimisticky, ale jistě to nebudeme vědět, než vypustíme patch pro Arena Commaner a neuvidíme, jaký dopad bude mít na hráče. Víme, že může být frustrující, když nevidíte okamžitou opravu, ale tento proces je nutný k přípravě na budoucí spuštění persistentního vesmíru. Očekávejte zlepšení v 12.5 a další zlepšení v budoucnosti.

Také se učíme jak udělat náš výzkumný proces lepším. V úterý naši technici updatovali software serverů, aby ukazoval detailnější záznamy hráčů. Vědět kolik je hráčů ve hře v daném okamžiku bude ceněná pomůcka ke zjištění, jak se servery chovají při zavádění změn. Dále, QA použije tuto pomůcku k otestování 12.3 vzhledem k 12.4, aby zjistili, kdy nastaly změny ve výkonu.

Simulation_BoundryMezi tím bych chtěl všem poděkovat, že nám pomáhají objevit tyto problémy, jak těm kteří čekají, až si budou moci zahrát, tak těm, kteří bojují ve zhoršených podmínkách. Pracujeme na tom, abyste měli co nejlepší zkušenost a to je něco co bychom nemohli udělat bez pomoci našich backerů. Jak budeme vylepšovat technologii Star Citizena, jistě objeví další problémy a samotná balance bude problémem … ale budeme s vámi sdílet proces, kterým řešíme tyto problémy.

Objevilo se taky několik otázek ohledně mezinárodních serverů, o expanzi do míst jako je Austrálie a Evropa. Vypadá to, že toto není zdrojem problémů, které vidíme ve 12.4… ale je to něco co máme v plánu. Plánujeme zprovoznit tyto servery někdy kolem launche Arena Commandera 1.0.

Chris Roberts.

  1. Autor: alien5 | Přidáno: 9.7.2014, 19:45

    Diky za preklad.

  2. Autor: cabalsvk | Přidáno: 10.7.2014, 09:44

    Kedze sa stale nemozem vdaka chybe dostat cez 11 vlnu, MP mi zatial netreba 😀 Musel by som to dat cele na jeden zatah 🙂

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum