Drake Interplanetary

JP_drake_logo


Každý občan zná Drake Interplanetary: sýrové billboardy představují nereálné ženy oděné do křiklavě barevných latexových oblečků naklějící se nad nejnovějšími modely stíhaček; titulky na newsvid upozorňují na frustrované vyšetřování jejich trestních vazeb; ne zcela-aerodynamický vzhled siluety jejich stíhaček. Odkaz společnosti je všudypřítomný, nevyhnutelný pro každého, kdo vstoupí do místního prostoru

Cutlass

JP_Cutlass_full

Základním kamenem designu v Drake Interplanetary je Drake Interplanetary AS – 1 Cutlass. Neuvěřitelně levné, Drake Cutlassy jsou používány napříč celou galaxii pro tisíce různých účelů. Od pátracích a záchranných lodí přes těžební konverzní prospektory až po krátké transporty potravin, modulární systém Cutlassů znamená, že mohou být čímkoliv pro kohokoliv. Ale nelze popřít skutečnost, že Cutlass je nejlepší známou volbou lodě pro ty, jež obchází zákon … a pro ty kteří zákony vysloveně pohrdají. Pokud by mělo pirátství firemní tvář tak by to bylo Drake Interplanetary.

Cutlass[1]Začátky Cutlassů nejsou tak zlověstné jako jeho současný stav: původně byl Cutlass vyvíjen podle specifikací UEE jako kandidát pro jejich specifikaci 2922 „volksfighter“. Tyto specifikace byly pro nízkonákladové, konfigurovatelné vesmírné stíhače, jež by mohly být rychle vyráběny a dodávány vzdáleným obranným jednotkám v případě akutní potřeby. Cutlass neuspěl ve výběrových řízeních s dnes již zapomenutým Wildcatem, ale vývojový tým se rozhodl pro úpravu designu tak aby byl vhodný pro civilní použití.

Cutlass byl úžasný design, který bral v úvahu všechny možné věci. Postrádal kožené sedačky a stříbrné popisky jež jsou na luxusních kosmických lodích od ORIGINu a pověstnou spolehlivost strojů vyvíjených v Roberts Space Industries… ale mohl být postaven rychle za použití běžných materiálů dostupných na téměř každém obyvatelném světě za zhruba čtvrtinové náklady oproti jakékoli jiné srovnatelné kosmické lodi. A proto byl velice spolehlivý: slavný zkušební holos ukazuje prototyp Cutlassu nebojácně prolétavající polem hvězdných trosek.

Založení

Drake Interplanetary byla založena brzy poté. Vedoucí designér Jan Dredge se stal generálním ředitelem se sedmi-členým představenstvem složeným z velké části z inženýrů letectví a kosmonautiky, kteří pracovali na projektu. Drake nebylo příjmení nikoho, kdo se podílel na projektu; bylo vybráno jako přijatelně „hladce – znějící“ jméno , vybrali ho konkrétně v naději, že bude dělat jejich kosmickou loď přitažlivější. Jednalo se o první ze série „peníze nade vše“ rozhodnutí, která se rychle stala definicí společnosti.

Druhé rozhodnutí také znamenalo: spíše než založit společnost na jednom z UEE tradičních „domácích světů“ jako je Země nebo Terra, Drake byl založen v ekonomicky orientovaném systému Magnus. Založením i řízením jak vedení společnosti tak i klíčových továren na Borea (Magnus II) se Drake zapsal jakožto psanec ještě před tím, než první finální model Cutlassu opustil výrobní haly. Původní zaměření bylo na soukromé skupiny milicí. Zákony UEE umožňují (a někdo by řekl, že podporují) komukoliv, kdekoliv vlastnit ozbrojenou kosmickou loď a tak vznikl plán, že soukromé letky ve vzdálenějších oblastech galaxie by uvítaly nízkonákladové kosmické lodě. Vedení Drake Interplanetary odůvodněně uvažovalo, že regiony konkrétně klasifikovány jako spadající do vysokých pojistných rizik by především uvítaly jednodušší způsob jak doplnit ztracené kosmické lodě.

Měli pravdu, nebo to tak alespoň vypadalo. Prodeje byly fenomenální: během devíti měsíců Drake otevřel šest továren na cizích světech a licencoval prodeje v devíti systémech. V dalším roce se firma opět čtyřnásobně zvětšila. Do pěti let to byla pátá největší výrobní společnost a nestíhala licencovat výrobce subsystémů dostatečně rychle. Společnost byla velebena jako masivní podnikatelský úspěch, popisována ve finančních časopisech jako malý motor, který by mohl – konečně konkurovat , který by mohl změnit způsob, jakým společnosti jako Roberts Space Industries a Musashi Industrial vedly jejich podnikání. Ze samotných čísel to vypadalo, že minimálně deset let budou všichni létát s Cutlassem.

Partneři ve zločinu ?

Nějak se ale nikdo nezastavil, aby si všimnul, že to opravdu není ten případ. V galaxii byl mír, nebo byla tak blízko k míru, jak tomu ještě doposud nikdy nebylo. Vanduulské nájezdy byly v té době zmatené, místní boje v hraničních koloniích byly pouze v omezeném rozsahu a armáda UEE byla uprostřed několikaletého klidu. Kdo nakupoval tisíce a tisíce Cutlassů a co s nimi dělali ? Dokud stále plynuly kredity za prodeje, nikdo z Drake se o to obzvláště nezajímal.

Cat-Model-Render1Odpověď byla: samozřejmě, že pirátské organizace. Tak dlouho, dokud měli civilisté přístup ke hvězdám, pirátství kvetlo … a teď díky cenově dostupnému Cutlassu měli nový nástroj pro svou volbu. Pašeráci a piráti, dlouho odříznuti od standardního systému pojištění pro občany, většinou operovali v zastaralých vyřazených lodích: armáda různých typů, včetně slátaniny Constellation Mk.Is, vojenského nadbytečného Strike Hawka a dokonce i několik století-starých létájících křídel od MISC. Nyní měli snadno vyměnitelnou kosmickou loď, která zapadala do jejich rozpočtu a to díky svému nadprůměrnému nákladovému prostoru a mimořádné přizpůsobitelnosti, stroj, který přesně vyhovoval jejich potřebám. Analýza zjistila, že Cutlassy najednou přepravovali narkotika, útočili na nákladní konvoje a dokonce se odvažovali napadat policejní hlídky s rostoucí frekvencí. V té době, objemný, modulární vzhled Cutlassu by dokonce přišel s novou definicí pirátů stejně jako piráti dělali Cutlassy, dávali nový život velmi staré profesi. Zde je právě to, kde se firemní účet hlásající Drakeovo „ohromující úsilí o zastavení pirátství“ a jejich „odhodlání vyrobit kosmickou loď dostupnou pro všechny soucítící,“ liší od reality. Je jasné, i když zcela nepovšimnuté, že společnost si uvědomila, že podespala smlouvu s ďáblem… a peněz bylo příliš hodně na to aby couvli. Místo omezení prodeje Cutlassů uznávaným vojenským jednotkám začali navrhovat kosmickou loď s ještě více pirátským zaměřením. Dopravní Caterpillar, měl například namontováno více vlečných paprsků a těžkých zbraní, než jakákoliv jiná loď ve stejné třídě. Reklama se také stala více zřejmá, s předváděcím modelem Cutlassu, který se objevil v černé stealth verzi a s logem lebky a zkřížených hnátů (“ poťouchle přehnaná kontroverzní reference “ vysvětlovalo firemní PR oddělení).

Budoucnost

Co přinese budoucnost pro Drake? Generální ředitel Dredge plánuje odhalit plán vývoje lodí pro příští rok na Terra Air and Space Show příští měsíc a drby říkají, že letošní modely budou především o zefektivnění… skličující úkol pro modulární Cutlass , Caterpillar a Buccaneer!

Mohly by modely lodí konečně dbát na vzhled a pocity místo toho aby jen upřednostňovali cenovou dostupnost jako signál k odklonu od tichého souhlasu s jejich použitím u nelegálních provozovatelů? Zástupce společnosti poukazuje na to, že společnost utratila miliony za lobování ve vládě UEE za tvrdší protipirátské zákony… ale cynik si nemůže pomoct a je mu jasné, že více protipirátských jednotek odeslaných do vnějších světů jednoduše znamená, že klany budou potřebovat nakupovat stále větší množství náhradních kosmických lodi od Drake Interplanetary.

Borea_MagnusII[1]

Popis systému Magnus