Wingman’s highlights ep.61

Autor: Chromozom | Přidáno: 3.4.2014 Kategorie Novinky

Zdravím všechny a vítám vás u dalšího Wingman’s Highlights. S epizodou 61 se pomalu blížíme ke stavu kdy vám budeme přinášet ty nejaktuálnější informace ze zákulisí CIG. Pusťte si video, nebo pokud nemáte čas, přečtěte si náš výtah. Pro otitulkovaná videa si přidejte náš youtube kanál Star Citizen CZ/SK do odběru a nenechte si tak ujít jediné video.


 

Co zajímavého se stalo v CIG minulý týden:

Tento týden je Eric Peterson v GDC v San Franciscu a dělá pohovory se spoustou uchazečů a tato epizoda tedy bylo točena hned po epizodě 60. Takže správná otázka je „co se ještě minulý týden odehrálo“. Účastníci TNGS dostali 5ti týdení prostor k vylepšení svých finálních modelů. TNGS tedy bude tedy vysílat každý týden DFM speciál.

Studio Report:

Studio report tentokrát zamířil do Full Performance Motion Caption Studia. A je se na co dívat.

Celé je to o tom najednou v reálném čas zachytit pohyb těla, mimiku a hlas. Skloubením tohoto všeho dohromady dostanete nadstandardně realistické animace do hry s perfektní mimikou, která je přesně napasovaná na dabing. Herci krom mocap obleku také musejí nosit head-cam, který snímá pohyb svalstva na obličeji. Proto mají herci pomalované obličeje černými čarami. To pomáhá nahrávacímu softwaru lépe snímat pohyby svalstva. Další výhodou tohoto nahrávání je možnost snímat celý záběr ze všeh úhlů najednou, protože dopředu nikdy nevíte, kde ve hře při této scéně kamera bude. Studio mělo při prvním pokusu značné problémy. První den se nenatáčelo vůbec, byl to den, kdy si vyžrali všechnu smůlu. Následující den se veškeré nástroje podařilo vyladit, uvést do provozu a natáčení mohlo začít. Hercům se dařilo skvěle a předvedli téměř filmový výkon. Režii první scény si vzal na starost Chris Olivia, „Je to jako režírovat film, až na to, že  filmový režisér se musí soustředit i na prostředí. Já mam prostředí dodané digitálně a tudíž si ho můžu libovolně a ihned měnit. Mám tak de facto všechen prostor pro řízení hereckých výkonů“. Full Perfromance capture krom animací a cinematicu využijeme i pro natáčení reklam pro hru. Tato technologie byla poprvé použita u Uncharted a poté u Last of Us.

Forum Feedback:

1. Jak je na tom vývoj ženského avataru?

Aktuálně model je dá se říct hotový a schválen, pracuje se na skafandru. Pak se na řadu dostane motion capture, animace, vlasy a další potřebnosti.

2. Jak bude fungovat autopilot? Lze nastavit trasu?

Autopilot bude fungovat podobně jako třeba v předchozích hrách od Chrise Robertse. Bude možné na mapě nastavit soubor navigačních waypointů, kterými loď proletí. Pokud mluvíme o minimální vzdálenosti od objektů, kdy lze autopilot spustit, tak to budeme muset teprve určit. Každopádně budete muset být mimo boj, abyste autopilot spustili.

3. Budou NPC postavy navrženy tak, aby následovali hráčovo preference v tom, jakou loď a vybavení si vybírá a nebo budou nezávislé na tom, co má hráč nejradši?

NPC postavy mají své vlastní cíle a povolání, stejně jako hráči. NPC postavy tak budou vyhledávat lodě a vybavení, které potřebují pro svou práci, samozřejmě nastanou situace, kdy se potřeby a preference hráče budou shodovat s preferencemi NPC postavy, to ale neznamená, že NPC postava není nezávislá. Některé populární lodě se budou vyrábět v hojném množství a proto budou v oblibě jak u hráčů, tak NPC postav. Opět to ale neznamená, že chování NPC postavy se odvíjí od hráče.

4. Bude hmotnost nákladu a munice ovlivňovat ovládání lodi?

Ano, bude. Je to součást fyziky a na to si Star Citizen a Squadron 42 potrpí. Pečlivě pod dohledem Chrise Robertse, který fyziku i studoval.

5.Jakou databázi používáte pro backend a na jakém kódu je server postaven?

Používáme clusterovou databázi Cassandra pro backend. Kód používáme SQL, takže jak vidíte, není to relační databáze.

6. Dočká se i Bengal vizuálních změn od původního Squadron 42 traileru stejně jako se jich dočkal Hornet nebo Scythe? Uvidíme tyto změny brzo?

Ano, i Bengal se dočká poměrně významných změn. Ale výsledky nebudou veřejné brzy. První velkou lodí, která se dočká veřejného představení změn bude Idris, která i prozradí, jak bude fungovat princip místností a de facto systém kapitálních lodí ve hře.

7. Kolik map bude k dispozici pro Dogfight modul?

Momentálně existují dvě mapy. Jedna bude simulovat rozpadlý měsíc. Postupem času se bude počet map rozšiřovat. Prvkem, který vnese variabilitu do dogfight modulu, jsou jednotlivé herní módy: boj s AI, volný let, tým deathmatch, the last man standing (poslední vyhrává), možná i zabrání vlajky.

Most valuable post tento týden získal Xyphon za Star Citizen Café, kde se můžete dočíst spoustu zajímavých receptů naladěné na vlnu Star Citizen.

Ve fan focusu je mód Buggy Racing vytvořený Disco Landem a AnythingFPS pomocí Star Citizen Hangar Alpha: Patch 11 a CryEngine SDK v3.5.7.2135.

Host – Bryan Brewer:

Krom shrnutí první komplexního nahrávání nám Bryan Brewer představil hardware. OptiTrack Prime 41 Camera. Je to celkem malá robustní kamera s 120 FPS. Celkově máme k dispozici 36 kamer . 34 kamer je Prime 41 a dvě Prime 1. Prime 17 jsou Mocap kamery poslední generace. Mají širší záběr. Slouží zároveň i jako referenční kamery protože umějí zachycovat černou a bílou jako referenc,e krom tradičních IR bodů. Čím víc kamer tím samozřejmě lépe. Dostáváme opravdu minimum mrtvých bodů. To je když se herec třeba otočí a žádná kamera nezachycuje IR bod. Musíme pak animaci ručně doplnit. To se děje velmi často třeba u kotrmelce, kdy několik snímačů překrývá z jedné strany podlaha a z druhé strany herec. Také používám head-cam helmet druhé generace, která je oproti té první mnohem lépe designovaná. V předu má 720p kameru. Záznam ukládáme na 32GB SD kartu. Nahrává i audio, ale v ne příliš dobré kvalitě. Audio z head-cam používáme tedy jako referenční body pro synchronizaci s profesionálně nahrávaným zvukem. Audio se dá pak na setinu přesně napasovat do záběru. Zajímavostí je, že téměř celý systém je vyrobený na 3D tiskárně. Dále pro natáčení používáme „blue guns“. To jsou cvičné zbraně z gumy, které mají naprosto identické rozměry a váhu jako jejich předlohy. Nalepili jsme na ní IR body, takže máme referenční body pro zbraně. V editoru pak stačí pouze připojit k referenčním bodům model námi vymodelované zbraně.

 

To je pro dnešní Wingman’s Highlights vše. Díky za pozornost. Jak sem slíbil, ještě tento týden jsem pro vás připravil shrnutí epizody 61. V prvním dubnovém víkendu se pak budete moci těšit na epizodu 62 a 63. Zatím.

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na star-citizen.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum